Gå til innhold

Sør Afrika - tips ønskes

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har lyst å dra på tur til Sør Afrika i julen, og prøver å orientere meg i jungelen av tilbud og arrangører.

Jeg trenger tips om arrangører, og jeg ønsker å følge en gruppe på en rundreise som inneholder både safari og by og gjerne litt strand. Om mulig da :)

Jeg ønsker også at de andre deltakerene på turen er 25-45 år i hovedsak, jeg har ikke lyst å reise rundt med en gruppe pensjonister (selv om de nok er hyggelige nok, no offence).

Jeg har kikket på Exodus, G adventures, explore, osv osv... i tillegg til Escape, og andre som jeg ikke lenger husker navnet på, men det er jo så mange ulike turer, og vanskelig å vite hva man bør prioritere...

Hjelp?

Anonym poster: 5600a431475019bf68f76090bab47a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Kilroy?

Skrevet

http://www.nomadtours.co.za/page/home/

Har reist med dette selskapet, og var kjempefornøyd! På accommodated-turene er nok aldersgruppen litt eldre, men jeg tror det varierer mye fra tur til tur. Det går alltids an å spørre før man melder seg på (Send en mail, spør om hvor mange andre som hittil er påmeldt og cirka aldersnivå :) ). På campingturene tror jeg gjennomsnittsalderen ligger et sted mellom 20-30.

God tur! Sørlige Afrika er et fantastisk fint reisemål :)

Skrevet

Hva med Baz Bus? De går fra hostel til hostel de mest aktuelle stedene og gir deg mulighet til å bli kjent med folk på tur, men uten å være nødt til å være sammen med hele gruppen hele tiden. Vil du på safari må du nok melde deg på en tur med f.eks Nomad eller Kilroy, julen er høysesong i Sør-Afrika og de fleste overnattingsstedene i Kruger vil være fullbooket.

Skrevet

Jeg kan på det varmeste anbefale selskapet drifters - http://www.drifters.co.za/ Jeg reiste med de i fjor til Botswana, en utrolig fantastisk tur. De har også en 16 dages tur til Sør-Afrika. Starter i johannesburg og slutter i Cape Town. Her får man med seg Krüger-parken, Swaziland, dolphin coast, drakensberg, Golden gate, Karoo og Garden Route før man har noen dager i Cape. Dette er en tur med mest lodge og noen overnattinger i hytter.

Men, om du har lyst til å ha en campingtur så vil jeg anbefale å ta Botswana-turen. Den starter og slutter i Johannesburg. Har en lang kjøretur første dag opp til Botswana. Man har noen dager i Nata før man flyr ut til Okavangodeltaet. Her dro vi så i kanoer noen timer utover i deltaet til campen hvor vi var i 4 dager. Hadde safari både fra kano og til fots. Hver kveld dro vi på "sundowner" på floden.

Videre var vi til Chobe og Moremi før vi kjørte over til Zimbabwe og Vic Falls hvor vi fikk to hele dager. Disse dagene ble benyttet til Lion Walk, elefantridning, spa, adrenalinturer, tur på Zambezi osv.

Dette er en tur med overnatting i telt, bortsett fra 3 netter i Vic Falls. Om kvelden satt vi da rundt leirbålet og koste oss. Da vi var i nationalparkene så var det spennende å høre lydene fra dyra rundt oss. Noen netter fikk vi også besøk i campen. Hadde elefanter, leopard og hyener innom. Veldig spennende!!

Selv skal jeg i jula reise til Uganda. Hadde tenkt å dra på tur med Drifters nå, men pga tidspunkt for turene måtte jeg denne gangen velge G Adventures. Det skal også være ett veldig bra firma på turer. Hvitserk- Eventyrreiser formidler turer med både G adv og Drifters, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med de for å ordne tur. De tar ikke noe ekstra for å formidle dette heller.

God tur - Afrika er fantastisk, dette blir min 5 tur nedover.

Skrevet

Hva slags overnatting er "lodge"? :oP

Skrevet

Jeg kan på det varmeste anbefale selskapet drifters - http://www.drifters.co.za/ Jeg reiste med de i fjor til Botswana, en utrolig fantastisk tur. De har også en 16 dages tur til Sør-Afrika. Starter i johannesburg og slutter i Cape Town. Her får man med seg Krüger-parken, Swaziland, dolphin coast, drakensberg, Golden gate, Karoo og Garden Route før man har noen dager i Cape. Dette er en tur med mest lodge og noen overnattinger i hytter.

Men, om du har lyst til å ha en campingtur så vil jeg anbefale å ta Botswana-turen. Den starter og slutter i Johannesburg. Har en lang kjøretur første dag opp til Botswana. Man har noen dager i Nata før man flyr ut til Okavangodeltaet. Her dro vi så i kanoer noen timer utover i deltaet til campen hvor vi var i 4 dager. Hadde safari både fra kano og til fots. Hver kveld dro vi på "sundowner" på floden.

Videre var vi til Chobe og Moremi før vi kjørte over til Zimbabwe og Vic Falls hvor vi fikk to hele dager. Disse dagene ble benyttet til Lion Walk, elefantridning, spa, adrenalinturer, tur på Zambezi osv.

Dette er en tur med overnatting i telt, bortsett fra 3 netter i Vic Falls. Om kvelden satt vi da rundt leirbålet og koste oss. Da vi var i nationalparkene så var det spennende å høre lydene fra dyra rundt oss. Noen netter fikk vi også besøk i campen. Hadde elefanter, leopard og hyener innom. Veldig spennende!!

Selv skal jeg i jula reise til Uganda. Hadde tenkt å dra på tur med Drifters nå, men pga tidspunkt for turene måtte jeg denne gangen velge G Adventures. Det skal også være ett veldig bra firma på turer. Hvitserk- Eventyrreiser formidler turer med både G adv og Drifters, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med de for å ordne tur. De tar ikke noe ekstra for å formidle dette heller.

God tur - Afrika er fantastisk, dette blir min 5 tur nedover.

SÅ utrolig bra at du anbefaler Drifters! Skal reise med de på den 18 dagers turen gjennom Sør-Afrika, pluss en 24 dagers tur "southern circle tur":D Gleder meg vilt! Skal reise alene, så kjenner ingen som skal på turen fra tidligere, satser på det blir bra:D Noen gode råd å komme med?:) pakketips?

Skrevet

Hva slags overnatting er "lodge"? :oP

Lodge i denne sammenheng er som regel et område med mindre boenheter, som oftest "hytter", men også noen ganger mer som en blokk med leiligheter. Jeg skriver "hytter"fordi det er utrolig varierende i standard, i en nasjonalpark er det ofte med fullt kjøkken og litt enklere standard, men i de private reservatene så er det som regel veldig lukseriøst med boblebad, utedusj i tillegg til innedusj og himmelseng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...