Gå til innhold

Kan jeg droppe strømpebuksa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på innendørs julebord, alt foregår på et hotell så skal være der hele tiden. Spørsmålet er da om det er greit å gå med bare ben? Eller blir det for "tacky"? Alternativet er jo brun tynnstrømpebukse, men for det første er det jo tydeligvis "ikke lov". Og for det andre så blir det så stramt over hoftene, at det ikke ser særlig bra ut med kjolen. Dette er jo grunnen til at jeg helst vil unngå å bruke strømpebukse da.. Skal ha kjole som rekker til midten av lårene, og har ganske brune ben da:)

Hva tror dere?

Anonym poster: b0953cce5bf7091176c82d583ce71d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du bruke brun strømpebukse bare den ikke er for mørk og for tykk. Finn en i 15 denier i tan eller sand farge. Da skinner hudfargen din igjennom. Velg en som er halvblank.

Jeg bruker en fra Lindex som heter Favourite tights i tan. Orublu har også i 15 denier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men visst den blir for stram over hoftene så trenger du kanskje en større størrelse?

Men ja, du kan gå uten strømpebukse.

Anonym poster: 2dbb465394406d0e561b30a1986c559e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brun strømpebukse er forbudt. Det inkluderer solbrun. Alternativet er stay ups i champagne eller lignende.

Anonym poster: f15eea090e96e5593af209e0f9139427

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er brun strømpebukse forbudt? (nyskjerrig)

Det skulle vel ikke være noe problem å gå uten strømpebukse, så lenge du bruker litt anstendig undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, brun strømpebukse er forbudt? Noe så teit. Gå med det hvis du vil, det er da ingen regler for sånt, i så fall er det bare skikkelig teit. Men det er så klart lurt å velge en farge som er så lik din egen som mulig :) Og du MÅ jo ikke gå med strømpebukse heller. Velg det du føler er mest komfortabelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, brun strømpebukse er forbudt? Noe så teit. Gå med det hvis du vil, det er da ingen regler for sånt, i så fall er det bare skikkelig teit. Men det er så klart lurt å velge en farge som er så lik din egen som mulig :) Og du MÅ jo ikke gå med strømpebukse heller. Velg det du føler er mest komfortabelt :)

I følge flere moteblogger og "motekyndige" er det ikke fint å gå med brune strømpebukser. Sist ut var vel kanskje MinMote på VG som skrev om det? Så finnes det mange huske"knagger" om at noen strømpebukser forminsker, noen forstørrer osv.

Anonym poster: 6d60b016cb4e4c1f7b88949c094400f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er brun strømpebukse forbudt? (nyskjerrig)

Det skulle vel ikke være noe problem å gå uten strømpebukse, så lenge du bruker litt anstendig undertøy.

Herregud, brun strømpebukse er forbudt? Noe så teit. Gå med det hvis du vil, det er da ingen regler for sånt, i så fall er det bare skikkelig teit. Men det er så klart lurt å velge en farge som er så lik din egen som mulig :) Og du MÅ jo ikke gå med strømpebukse heller. Velg det du føler er mest komfortabelt :)

Så vidt jeg har skjønt, så er det fordi det visstnok ser ut som beinproteser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det forbudt med strømpebukse? Finn en som ikke strammer så det lager merker i tynt materialet, som nevnt over. 15-20 denier er passe. Jeg synes det hadde vært litt rart om noen gikk uten strømpebukser til en såpass kort kjole og særlig på vinteren, men hvis du føler deg komfortabel, gjør som du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men visst den blir for stram over hoftene så trenger du kanskje en større størrelse?

Men ja, du kan gå uten strømpebukse.

Anonym poster: 2dbb465394406d0e561b30a1986c559e

Ville ikke hjulpet om jeg så brukte str. 50. De strammer noe inni he***te uansett, på feil plasser. Spesielt om man har en noenlunde tettsittende kjole..

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor brun strømpebuks er så forbudt :vetikke: For meg så ser det mer naturlig ut enn med svarte strømpebukser feks. Jeg bruker alltid en farge som matcher kroppsfargen min, så det ser jo naturlig ut. Får alltid spørsmål om jeg har strømpebukse eller ei når jeg bruker brun strømpebukse, de ser jo ikke forskjell.

Anonym poster: b0953cce5bf7091176c82d583ce71d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du havner i fengsel med 21 års isolasjon om du bruker brune strømpebukser! :bond:

Nei vet du hva? Bruk det DU vil! Og bruk en større størrelse hvis du vil bruke strømpebukse.

Anonym poster: 1a06acc627ee0b7860c60cb98c6269b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, man trenger jo ikke å bruke de som er helt blanke? Finnes jo en del kjempetynne som ikke ser så bestemor ut. Og googlet litt og ser ut som om i Storbritannia er det nå "lov" igjen etter Middleton brukte de offentlig. :ler:

Jeg personlig synes forøvrig at bare bein på vinterstid bare føles litt feil, selv om julebord er innendørs.

Nude er ikke brun.

Solbrun/brun er forbudt fordi man ser ut som man er over 80. Dessuten, det ser rimelig idiotisk ut å gå med solbrun strømpebukse når man er mange nyanser blekere på armene.

Det er en selvfølge at strømpebuksen ikke skal være blank.

Anonym poster: f15eea090e96e5593af209e0f9139427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk nå stay ups da hvis strømpebukser strammer slikt.

Anonym poster: 93518636f0299cc89a1ac1c03010cf9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm.. jeg antok nok at TS mente hudfarget og ikke virkelig brune strømpebukser?

Samme her. Tror veldig mange tenke at man har tenkt å ta på seg en faktisk BRUN strømpebukse, mens man egentlig mener en hudfarget en. Men det har vært mange skriverier av de motebevisste her i landet som mener at det ikke er lov en gang. Og da tenker jeg SHOVE IT!! Jeg følger Kate Middelton og da er nude strømpebukser lov. Men det er penest om de er helt matte.

Men poenget i denne tråden var vel om det var lov å gå helt uten. Og det er det jo.

Anonym poster: 2dbb465394406d0e561b30a1986c559e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hjulpet om jeg så brukte str. 50. De strammer noe inni he***te uansett, på feil plasser. Spesielt om man har en noenlunde tettsittende kjole..

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor brun strømpebuks er så forbudt :vetikke: For meg så ser det mer naturlig ut enn med svarte strømpebukser feks. Jeg bruker alltid en farge som matcher kroppsfargen min, så det ser jo naturlig ut. Får alltid spørsmål om jeg har strømpebukse eller ei når jeg bruker brun strømpebukse, de ser jo ikke forskjell.

Anonym poster: b0953cce5bf7091176c82d583ce71d1f

Oi, såg ikke dette svaret. Bare pass på at strømpebuksen er nude/hudfarget og mest mulig matt så går det bra. Kanskje en underkjole hadde vært noe?

Anonym poster: 2dbb465394406d0e561b30a1986c559e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brun strømpebukse er forbudt. Det inkluderer solbrun. Alternativet er stay ups i champagne eller lignende.

Anonym poster: f15eea090e96e5593af209e0f9139427

Da ser man bare stor ut, ingen kler for lyse strømpebukser. Hvis det funker for Kate, funker det for meg.

http://www.marieclaire.co.uk/celebrity/pictures/35330/35/kate-middleton-s-best-dresses.html#index=4&slider=off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...