Gå til innhold

Kaos!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skriver her fordi det kanskje er andre der ute som opplever eller har opplevd det samme . Hvordan unngår man at ting blir kaos? Akkurat nå er alt bare snudd oppned og viljen for å gjøre noe med det er liksom ikke der fordi jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.. Jeg starta på noen nye antidep medisiner for en uke siden. Efexor depot og etter det har jeg bare følt meg nedstemt og uten motivasjon til noe. Huset er rotete fra en ende til en annen. Det henger store mengder klesvask over nakken min, husvask, uorden i skuffer og skap, møkkete bad, rotete klesskap, motivasjonen er helt borte når det gjelder trening, jeg tyr til søtsaker som jeg vet jeg ikke burde da jeg er sukkeravhengig og ikke klarer å stoppe. Jeg tenker at OM jg bare kunne kasta det opp, men er glad jeg ikke klarer . Det er derfor også at treningen blir dårlig fordi jeg føler meg dårlig innvendig. Jeg bare vet ikke hvor jeg skal begynne? I tillegg syns det på meg. Huden skriker etter omsorg og det popper kviser som ugress enda jeg er 28 år !! Ber om veiledning eller noen som rett og slett kan ta meg i nakken og si til meg hva jeg skal starte med og hva steg 2 og 3 er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er ikke bra! Rot påvirker psyken negativt og det blir en ond sirkel når du allerede sliter. Ikke forsøk å få orden på alt på engang, det blir overveldene og da gir man opp.

Steg 1. Få orden på huset. Sett på stoppeklokka på 10 min og ta kjøkkenet, så ta en pause. Sett på stoppeklokka på nye 10 min og ta badet. Slik fortsetter du igjennom huset til det er " overflateryddig".

Sett deg så som mål at du i løpet av helgen skal rydde et skap skikkelig, en kveld neste uke ta 10 min å rydd en skuff, ikke se på alt som ikke er gjort, fokuser heller positivt på det du har gjort.

Steg 2. Trening. Start med å gå en kort tur et par ganger i uka før du setter deg ned for kvelden, og vær fornøyd med det! Etterhvert kan du økepå med trening, det gir overskudd.

Tenk små skritt og ros deg selv for der du har gjort, svinger tankene over på alt du burde gjøre så tenk: stopp, jeg har vasket badet (feks) det er bra!!

Masse lykke til, håper du får det bedre etterhvert :-)

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Hvis alt dette toppet seg etter at du startet på Efexor, er kanskje ikke det den rette medisinen for deg. Snakk med legen din. Kanskje han/hun kan tilby andre medisiner eller gi deg en bekreftelse på at dette er noe som vil avta (på enkelte medisiner har man slike bivirkninger i en startfase).

Ellers, veldig godt tips du fikk ovenfor her! Skal prøve det selv :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...