Gå til innhold

Philosophy is the talk on a cereal box


skreppamedleppa

Anbefalte innlegg

"In a world religion class, everyone was complicating life and existence by over-thinking. I had this sense it's right here, right now. It's who we are and what we feel. It's not this tangled web of psychology and philosophy. I was driving to band practice and started singing that song. I wanted to be real, not adopt some philosophy or role.”

Edie Brickell

http://www.youtube.com/watch?v=33zJvKNYv2c.

Etter å ha bevandret meg inn i dagbok jungelen her inne, og lest artige skriblerier og vetige tanker inspirerte det meg til å skaffe meg en kg dagbok jeg også, jaja hermegås som jeg er.

Dette blir nok en liten krok av tanker og ord enten det skulle være på en god og lykkelig dag, og man føler verden er fullt av lykkelige enhjørninger som både spiser og driter regnbuer og alt er fylt av gode karamell fylte klisjer som setter seg fast i tennene i det jeg rabler tankene mine ned. Og dager hvor man føler enhjørningene har fått forstoppelse av regnbuer og alt som er godt, og man føler dagen aldri sto opp.

Veien er uklar, alle mine tideligere dagbøker har hatt lås på seg, men nå er jeg her og gir meg i kast i et åpent landskap. Skriv mest her som et lite prøveprosjekt for meg selv men du er hjertelig :velkommen: til å ta del i denne ikke- overtenkende men ekte skreppe verden.

Sånn kjapt om meg

-Kom til verden en vinterdag i 84

- Landejente bosatt i Bergens byen for 6. året på rad

- Traff kjæresten min for snart 7 år siden, han var såå fin så jeg hypnotiserte han, stappet han ned i Prada vesken min og lot han bo på kottet mitt til han utviklet Stockholm syndromet og begynte å elske meg. Det gjekk fint og vi er nå fullverdige samboere for snart 6. året på rad.

Ellers er jeg vimsen, leken, U perfekt, sprø i kantene, sta, ironisk

Jeg liker Kaffe på morningen, sjarmerende mennesker, male, hjemekos, pysj dager, natchos, kissebær, kroppskunst, smågodt, kreativitet, snåle mennesker, farger, kanopadling, naturen og dyr

Jeg liker ikke:

Små unger, lage mat, lyden av negle klipping, solarium, ull som klør, vinter, jul, smatting, stå i kø, ”small minded people” vinter sport, trenings narkomaner

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet seint på dag etter en ettersigende nattevakt. Hadde på vekkerklokke men i det James Brown skriker ”I feel good” fra mobilen snur jeg ryggen til og tenker, jaja,

”I feel even better” om en time. Etter en time gauler cellene mine etter mat, nikotin og koffein og jeg gir enkelt etter for presset uten å protestere en gang…

Av og til føles det ut som at hjernen har tatt ferie, tatt første fly til Bahamas og sitter i solsenga og drikk neon farga drinker på pool kanten. Men den har jaggu glemt å pakket med seg eieren av hjernen. Hun sitt strandet midt i Bergens vinterstid og speider etter hodefyllet som har tatt ferie..

Og med en hjerne på ferie har dagen godt med lite og ingenting, som egentlig har vært en deilig dagsaktivitet på vei inn i helgen.

Eller det vil si, jeg gløttet ut av fortrengelse skapet og fant ut at den lille sjarmerende leiligheten min egentlig så ut som et kråkeslått bosatt av sjøfulle måker, altså ganske rotete. Så husvasken ble tatt, *klappe på skulderen, flink pike* (selvskryt er viktig og kan man ikke skryte av mye, får man ta det man kan)

Gubben min som han ofte blir omtalt på kg har oppussings prosjekt på hin siden av byen i ettermiddag, forhåpentlig blir det ferdig til jul selv om jeg har mine tvil. Men det blir bra når det blir ferdig, gleder meg til å flytte inn. Det er rart med det, jeg bor oppe på en kvist, loftsleilighet på ikke så alt for mange kvadrat, men i gamle dager bodde det 4-5 stykker her, at alt var bedre før er en noe tvilsom slutning når jeg tenker over det.

Men i alle fall når handymannen kommer hjem en gang på kvelden blir det pizza kos i sofaen kanskje etterfulgt av en surrete øl med golden goal guttene som underholdning. Kanskje ikke den mest spenstige dagen i mitt liv, men enkelte dager er det faktisk godt med hjerne fri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...