Gå til innhold

Når regner man starten på pillefri uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skal på p-pillefri uke for første gang,og den skal vare i 7 dager.

Starter jeg nedtellingen til nytt brett fra den dagen jeg ikke skal ta flere piller eller fra dagen etter? vet at det tar en stund før p-pillen "slutter å virke"

og burde jeg automatisk få mensen den dagen jeg ikke skal ta pillen mer?

Får jeg mensen fordi jeg har pause fra pillen eller fordi dt burde være naturlig tidspunkt å ha mensen på? jeg er litt uregelmessig av og til, til vanlig.

og er det vanlig å ikke få mensen?

pleier dere å ha sex i den uken?

hilsen en som er har noia for å bli gravid

Anonym poster: 4f0d9b46030df3352f3cb02597cd4304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pille fri uke starter den dagen du ikke har flere p-piller igjen, og varer som du sier i 7 dager. På den 8. dagen må du begynne med p-piller igjen. Mange p-piller har sukkerpiller i den pillefrie uka (disse har ingen effekt, de er bare til for at du ikke skal komme ut av tellingen slik at du går for lenge uten p-piller. Dagen etter at du tok den siste sukkerpilla skal du begynne på nytt brett med p-piller.)

Det kan ta noen dager før mensen komme i den pillefrie uka. For meg kommer det 2-3 dager ut i den pillefrie uka. Jeg har ikke opplevd at mensen ikke kommer, da p-pillene skaper en mens som ikke er naturlig, og kommer fordi du har en pille-fri uke. Derfor er det også mulig å hoppe over en mensperiode ved å fortsette på neste brett i stede for å ta den pillefrie uka (obs: små blødninger kan forekomme hvis du gjør dette mye).

Du kan ha sex under den pillefrie uka dersom du har tatt pillene regelmessig gjennom perioden og begynner på neste brett når du skal.

;)

Endret av Laglegur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...