AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #1 Skrevet 7. november 2012 Jeg er rimelig sikker på at jeg har hull i en tann. Vil det være ok å vente med å gå til tannlegen? Tenker meg et tannlegebesøk etter 15 desember, for da er jeg tilbake i barndomsbyen. Eller burde jeg finne en tannlege asap i denne byen? Anonym poster: e9b7a574bd718c274a0a36ae6749d7d3
Harlequin Skrevet 7. november 2012 #2 Skrevet 7. november 2012 Ikke at jeg er veldig kompetent på emnet, men så fremt det ikke plager deg nevneverdig bør det ikke være noe problem å vente litt? Vanligvis blir jo hull først oppdaget hos tannlegen, og da har en jo gått med det en stund. Men, hvis det plager deg på en eller annen måte eller du føler at du burde gjøre noe med det umiddelbart kan det kanskje være greit å bestille en time.
Gjest Gjest_Erica Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Jeg er heller ikke kompetent på området, men å vente i noen uker skulle kanskje ikke ha så mye å si så sant du har vanlig spyttproduksjon i munnen (enkelte medisiner gir munntørrhet). Jeg ventet med å gå til tannlegen i 3 år med liten spyttproduksjon, og det kostet meg 10.000 inkl. to rotfyllinger... Når jeg har gått på medisiner som gir munntørrhet, har jeg valgt å gå til tannlegen to ganger i året. Det er bedre å forebygge eller oppdage hull tidlig enn å vente for lenge... 1
HeleneBK Skrevet 22. desember 2012 #4 Skrevet 22. desember 2012 Et par uker til eller fra har ikke mye å si. Men hvis du har dokumentert munntørrhet så kan du få dekket noe av tannebehandlingen din av HELFO, vær obs på det
Gjest SpaceBaby Skrevet 22. desember 2012 #5 Skrevet 22. desember 2012 Jeg er rimelig sikker på at jeg har hull i en tann. Vil det være ok å vente med å gå til tannlegen? Tenker meg et tannlegebesøk etter 15 desember, for da er jeg tilbake i barndomsbyen. Eller burde jeg finne en tannlege asap i denne byen? Aner ikke, men husk: Det blir ikke hull i en tann som er ren, og tennene, de pusser vi en etter en. Blod, svette, gørre skal ikke komme ut og HEI fadderi og fadderullandei ja, HEI fadderi og fadderullandei (kan ikke hele visa) Og til de av dere som mener jeg sporer av tråden: 15. desember har allerede vært for ei uke siden. Denne tråden blei opprettet i begynnelsen av November. Så, Helene, du er litt seint ute :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå