Gå til innhold

Canada Goose - for sent i år?


Gjest Glorificus

Anbefalte innlegg

Gjest Glorificus

Jada, den jakken. :)

Jeg er sent ute i år - men nå kjenner jeg at jeg trenger en tykk jakke. Er det noen som vet om noen butikker i Oslo eller omegn som fortsatt har Canada Goose-jakker på lager, fortrinnsvis Solaris eller Montebello?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å svare på det TS spør om i stedet for å komme med dette maset om hvor fælt de stakkars dyrene (som allerede er døde), har hatt det? Er så mektig lei av folk som hele tiden skal moralisere og fremstiller deg som en eller annen barbar bare fordi man velger å gå med plagg med pels på, mens de selv gomler i seg egg fra såkalte "frittgående høner" som lever hele livet sitt på 0,25 kvm osv...... Varm vinterjakke som inneholder noe annet enn pels/dun/ull (som faktisk kommer fra dyr en ikke vet hvordan forhold har levd under), må man nok se lenge og langt etter...

Når det er sagt så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg TS :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hva med å svare på det TS spør om i stedet for å komme med dette maset om hvor fælt de stakkars dyrene (som allerede er døde), har hatt det? Er så mektig lei av folk som hele tiden skal moralisere og fremstiller deg som en eller annen barbar bare fordi man velger å gå med plagg med pels på, mens de selv gomler i seg egg fra såkalte "frittgående høner" som lever hele livet sitt på 0,25 kvm osv...... Varm vinterjakke som inneholder noe annet enn pels/dun/ull (som faktisk kommer fra dyr en ikke vet hvordan forhold har levd under), må man nok se lenge og langt etter...

Når det er sagt så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg TS :)

Fjällräven med fler har varme jakker som ikke dyr har trengt å lide for. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Fjällräven Nuuk. Den er kjempevarm. Holder meg absolutt varm nok både i Sør-Trøndelag og i Finnmark. Den har syntetisk for og syntetisk pels på hetta. Når jeg har på meg den føles det som å vandre rundt i en marshmallow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg har Fjällräven Nuuk. Den er kjempevarm. Holder meg absolutt varm nok både i Sør-Trøndelag og i Finnmark. Den har syntetisk for og syntetisk pels på hetta. Når jeg har på meg den føles det som å vandre rundt i en marshmallow.

signerer denne, den holder meg varm i 40-

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så jakkene i en butikk på sandvika storsenter for ikke så lenge siden. Den butikken som ligger visavis teknikkmagasinet.

Har selv hatt min CG jakke i 3 eller 4 år nå og den er like fin. Med tanke på at jeg føler meg fin, holder meg varm og frisk(for første gang!) og ikke har sett en finere jakke, så syns jeg ikke at det var et dårlig kjøp selvom jeg ikke liker måten dyrene dør for pelsen på. Det var ikke noe jeg hadde satt meg veldig inn i da jeg kjøpte jakken, men jeg hadde hørt noe og søkte litt. Eneste jeg fant da var at det var fanatikere som syntes alt dyrehold var grusomt og unødvendig som slengte dritt om CG. Så jeg regna nesten med at det bare var tull. Hadde jeg skulle kjøpt jakka i dag og lest alt det som jeg har lest i det siste om CG så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde kjøpt jakken. Nå er jakken kjøpt for noen år siden og jeg kommer til å bruke den til den er ubrukelig. Så har i alle fall ikke dyret dødd forgjeves.

Anonym poster: 9c3833428eff59d8b969101d9d42c0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har parajumpers, longbear eller hva enn den heter, den lange modellen hvertfall. Er godt å ha en lang vinterjakke enn en kort som ikke går over og varmer stjerten :biggrin:

Men nestegang jeg kjøper jakke så blir det uten ekte pels, så mye hets man får for å bruke pels "du støtter dyremishandling osv osv" dyret var dødt alikevell, hadde ikke jeg kjøpt jakken så hadde noen andre kjøpt jakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt pels og har aldri vurdert det. Men noen dyreaktivister er til tider så ekstreme at jeg får helt avsmak på mine egne verdier.

Forøvrig spurte TS om hvor hun kunne kjøpe denne jakka, ikke hvordan den er laget. Ta moralprekenen et annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, spørsmål om moderering taes på PM eller Ris og ros. Dette er IKKE en tråd om pels/ikke pels bruk. Vennligst bruk en av de andre trådene om dette emnet.

Sophie-Ann, mod

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke mye respekt i gata om du går med en slik. Du får vell de samme blikkene og tankene som gamle damer med pelskåper får...

Ja fy faen ass, lite respekt for sånt ass. :sarkasme:

Retortikk og argumentasjon burde virkelig bli endel av skolegangen skjønner jeg.

386-5-fallacies-of-logic-a-fallacy-is-any-defect-in-reasoning-which-destroys-an-arguments-validity-1-ad-hominem-2-faulty-cause-and-effect-3-either-or-4-guilt-by-association-5-loaded-question.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moderator fjerner det hun ikke er enig i og lar resten stå? Fjernet alle innlegg som går imot pels, men når det kommer argumter den andre veien så er det greit? Skal man moderere bort avsporinger så skal man vel for pokker fjerne alle og ikke bare de man er uenig i.. Merker jeg blir irritert. La nå folk få diskutere det man vil. Man bryter jo ingen forumsregler, og det er heller ikke helt OT for pelsen hører faktisk til på jakka...

Anonym poster: 3d09f7ae773ad5cbb9f86b5e9fa7e4f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moderator fjerner det hun ikke er enig i og lar resten stå? Fjernet alle innlegg som går imot pels, men når det kommer argumter den andre veien så er det greit? Skal man moderere bort avsporinger så skal man vel for pokker fjerne alle og ikke bare de man er uenig i.. Merker jeg blir irritert. La nå folk få diskutere det man vil. Man bryter jo ingen forumsregler, og det er heller ikke helt OT for pelsen hører faktisk til på jakka...

Anonym poster: 3d09f7ae773ad5cbb9f86b5e9fa7e4f4

Nå ser jeg ingen som argumenterer for pelsdyrhold - derimot ser jeg kritikk av argumentasjonen (eller rettere sagt mangelen derpå) fra anti-pelsdyr-fanatikere.

TS: http://tatler.no/ind...ose.html?cat=62

http://www.paleet.no/Canada+Goose+jakker+hos+SVEAN!.9UFRnK2T.ips

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine inlegg er også fjernet, diskusjonen mot meg og kevlar er slettet, dette er ett diskusjonsforum? Er jo det som er morro, og det går jo ikke direkte imot noen selv om vi diskuterer pels og har våre egne syn på det. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ser jeg ingen som argumenterer for pelsdyrhold - derimot ser jeg kritikk av argumentasjonen (eller rettere sagt mangelen derpå) fra anti-pelsdyr-fanatikere.

TS: http://tatler.no/ind...ose.html?cat=62

http://www.paleet.no...N!.9UFRnK2T.ips

Det er synd at ekstreme dyrevernaktivister som roper likspisere og mord har ødelagt så mye. Selv spiser jeg kjøtt (utenom kylling og oppdrettsfisk) og går med skinnjakke og støvletter, men samtidig kan jeg ikke fordra pelsbransjen, og fangst med fotsnarer, dyremishandling med andre ord. Og jeg synes det er supert at folk opplyser om dette til folk som kanskje ikke vet om dette og som er glad i dyr og tror dyret blir felt humant med et skudd. Om noen kom over en prærieulv sittende fast i en fotfelle der ben ble knust så tviler jeg på at vedkommende ville kjøpt Canada Goose igjen.

Selv sverger jeg til Fjellreven, flotte jakker som holder meg varm i -30.

Anonym poster: 3d09f7ae773ad5cbb9f86b5e9fa7e4f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glorificus

Oj. Jeg har ikke sjekket denne tråden siden jeg postet innlegget mitt, og lite ante jeg at den skulle skape så mye interesse.

Takk til dere som faktisk svarte på spørsmålet mitt!

Til dere andre: takk for innspillene. Nå finnes det bra og mindre bra måter å argumentere på, og tråden handlet egentlig ikke om pels i det hele tatt. Når det er sagt: vi gjør alle våre valg. Noen bruker skinnskjørt, noen kjøper dyre skinnvesker, noen kjøper sminke eller medisiner som er testet på dyr, noen spiser kjøtt, noen jakter... Jeg vet ikke om jeg har lyst til å ta en diskusjon på om den ene lidelsen er "bedre" enn den andre, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å gi andre dårlig samvittighet for de valgene man gjør som kan ha påført dyr lidelse. Jeg har valgt mine kamper for dyrevelferd, dere får bare tro meg på det i mitt ønske om å være anonym på dette forumet, men jeg er også fullstendig klar over at jeg ikke har valgt dem alle. Det var vel også noe med å kaste den første sten, og så videre.

Fullstendig OT: Guybrysh, jeg elsker nicket ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Jeg har ikke sjekket denne tråden siden jeg postet innlegget mitt, og lite ante jeg at den skulle skape så mye interesse.

Takk til dere som faktisk svarte på spørsmålet mitt!

Til dere andre: takk for innspillene. Nå finnes det bra og mindre bra måter å argumentere på, og tråden handlet egentlig ikke om pels i det hele tatt. Når det er sagt: vi gjør alle våre valg. Noen bruker skinnskjørt, noen kjøper dyre skinnvesker, noen kjøper sminke eller medisiner som er testet på dyr, noen spiser kjøtt, noen jakter... Jeg vet ikke om jeg har lyst til å ta en diskusjon på om den ene lidelsen er "bedre" enn den andre, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å gi andre dårlig samvittighet for de valgene man gjør som kan ha påført dyr lidelse. Jeg har valgt mine kamper for dyrevelferd, dere får bare tro meg på det i mitt ønske om å være anonym på dette forumet, men jeg er også fullstendig klar over at jeg ikke har valgt dem alle. Det var vel også noe med å kaste den første sten, og så videre.

Fullstendig OT: Guybrysh, jeg elsker nicket ditt.

:danse: Tør jeg spørre hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glorificus

:danse: Tør jeg spørre hvorfor :)

Duh. :hallo: "Jeg fekter som en melkebonde" (fritt oversatt), og alle de andre glitrende gullkornene fra MI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...