Gå til innhold

Egenandel hos fysioterapi v/rekvisisjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen kansje kan hjelpe litt, siden jeg liter med å finne info på nett?

Sambo har fått henvisning (eller rekvisisjon??) fra legen om fysoteapibehandling. På den så står det at han skal ha 10 bhnadlinger på 40 minutt. men ingenting om betalingen.

Han har hatt 3 behandligner til nå, alle på 15 minutt, og han har betalt 550 kr pr gang.

Er det virkelig så dyrt, eller blir han overfakturert??

Anonym poster: d2c88c7618040a148c6a0f881c603f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han gått til en fysio som ikke har kommunal avtale?

Anonym poster: d7323ba5833b7f39b5c6b7a00a7cf534

Skrevet

Hvis han har henvisning fra lege så skal han i prinsippet gå til de fysioterapeuter som får støtte av kommunen. Her er det ofte veldig lange ventelister. Eller så må han betale fra egen lomme, eventuellt ta det med forsikringselskapet sitt for å få det dekket.

Skrevet

det stod at han ble sendt til fysioeraput xx hos klinikk yy. . Men kan legen da spesifikt henvise til sted som ikke har sånn avtale??

Skrevet

det stod at han ble sendt til fysioeraput xx hos klinikk yy. . Men kan legen da spesifikt henvise til sted som ikke har sånn avtale??

Dette skulle han spurt om da han bestilte time. Uansett, bytt fysioterapeut.

Anonym poster: d7323ba5833b7f39b5c6b7a00a7cf534

Skrevet

Dette hørtes veldig rart ut. Leger kan si at pasienten bør gå til fysioterapeut, men om det blir en henvisning til en spesifikk klinikk bør dette være en klinikk med støtteordning. Da tror jeg det er normalt å betale rundt 200 kr selv eller noe sånt.

Er skaden mannen din sliter med veldig alvorlig? hvis ikke måtte han mest sannsynligvis ha ventet lenge i kø før han fikk time hos de som er støttet av kommunen. Hvis han er av høy prioritet ville han ha fått time ganske kjapt, men synes det virker rart med så høy pris.

Skrevet

For fysioterapi med kommunal avtale så betaler man vel en egenandel opptil man når taket for egenandel 2. Er vel på rundt 2600 i år. Har ikke fysioterapeuten avtale med kommunen så må man selv dekke hele kostnaden. Blir som å gå til en privat psykolog. Da hadde jeg byttet til en med kommunal avtale selv om det var ventetid dersom jeg ikke hadde økonomi til å betale meg ut av køen.

Anonym poster: ae75fdfe89c7a51a6a7de9d520c256de

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei. Taksten pr dags dato for 40 minutter øvelse / behandling hos ordinær fysioterapeut med driftsavtale gjennom kommunen er kr 149 i egenandel. Vanligvis kommer bruk av eventuelt elektroterapi samt aktiv oppvarming som en tilleggstakst på respektive 50,- og 19,-. Den aktuelle terapeuten mannen går til jobber med andre ord helprivat hvor pasienten selv må dekke hele beløpet selv om han / henne har rekvisisjon fra lege. 550kr pr 15 min. er riktignok ganske drøyt prismessig.

Vennlig hilsen, Jon Fysioterapeut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...