AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Jeg går på Microgynon og har gjort det i snart 2 mnd. Har hoppet over mensen. Nå er jeg midt på brettet og mellomblødningene er blitt så store at jeg må bruke bind eller tampong. Det kommer også mye koagulert blod og slim, omtrent som ved vanlig mens, bare mindre mengde. Dette har nå holdt på i et par uker og jeg holder på å bli gal! Vil det hjelpe å få en ordentlig bortfallsblødning? Kan jeg gjøre det midt i brettet, bare slutte på pillene i 7 dager også starte igjen? De inneholder jo de samme hormonene i alle tbl. Anonym poster: 748f55f5209df82c4896b978d92600e8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jeg går på Microgynon og har gjort det i snart 2 mnd. Har hoppet over mensen. Nå er jeg midt på brettet og mellomblødningene er blitt så store at jeg må bruke bind eller tampong. Det kommer også mye koagulert blod og slim, omtrent som ved vanlig mens, bare mindre mengde. Dette har nå holdt på i et par uker og jeg holder på å bli gal! Vil det hjelpe å få en ordentlig bortfallsblødning? Kan jeg gjøre det midt i brettet, bare slutte på pillene i 7 dager også starte igjen? De inneholder jo de samme hormonene i alle tbl. Anonym poster: 748f55f5209df82c4896b978d92600e8 Fullfør brettet som vanlig, og ikke hopp over neste periode. det anbefales ikke å hoppe over mer enn 1-3 nettopp fordi noen begynner å blø uansett midt i syklusen. Anonym poster: d94c59ca93d678b9c431b5dd5a8e60ea
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Du kan fint ta pauseuka nå, du må ikke fullføre bretter. Det pleier å gjøre slutt på mellomblødningene. Noen kan fint gå med bare én blødning i året, mens andre får blødning bare de tenker på å goppe over mensen. Anonym poster: e47e7c093f950a58d380c6b71149209e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Det var gynekologen som sa jeg skulle gå kontinuerlig på pillene pga endometriose. Men det er så slitsomt med disse blødningene hele tiden. Skjønner at dere ikke kan vite det, men lurer fælt på om det er bivirkninger eller at pillene ikke er riktige for meg. Tror jeg tar en ukes pause. Anonym poster: 748f55f5209df82c4896b978d92600e8
Gjest snyball Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Jeg kan ikke utsette lengre enn 3 uker på Microgynon, da får jeg mellomblødning. Det er klart veldig individuelt! Men nå har jeg hvertfall lært hvordan det virker for meg, og det gjør nok du også
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Anbefaler deg på det sterkeste å aldri hoppe over igjen. Anonym poster: 1e2e4d8ff07a355f78234e5d7f98054c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Det at det kommer blødninger midt i brettet er sjelden en bivirkning i den forstand du kanskje tenker på det: Dersom kroppen trenger å ha en blødning, så overstyrer den hormonene og gir deg en blødning enten du tar pillene kontinuerlig eller ikke. Fordi du nevner endometriose så regner jeg ikke med at det er kun som prevensjon gynekologen din har gitt deg pillene, men for den kontinuerlige tilførselen av hormoner som for mange lindrer de fysiske plagene endometriose ofte bringer med seg. Hva med å følge legens råd å gi det et par måneder til? Dersom du slutter etter 2 mnd finner du aldri ut om disse blødningene kun intreffer i stabiliseringsperioden eller om disse pillene ikke er noe for deg i det hele tatt, jeg ville antagelig gitt kroppen min litt tid(rundt seks mnd) før jeg valgte å gå over på noe annet(Har jeg lest at progesteroner(Nexplanon/depo-provera/cerazette) kan ha en gunstig effekt på endometriose et sted tro?) Anonym poster: fba281ef268a593ca78e780ddea04009
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #8 Skrevet 7. november 2012 Det at det kommer blødninger midt i brettet er sjelden en bivirkning i den forstand du kanskje tenker på det: Dersom kroppen trenger å ha en blødning, så overstyrer den hormonene og gir deg en blødning enten du tar pillene kontinuerlig eller ikke. Fordi du nevner endometriose så regner jeg ikke med at det er kun som prevensjon gynekologen din har gitt deg pillene, men for den kontinuerlige tilførselen av hormoner som for mange lindrer de fysiske plagene endometriose ofte bringer med seg. Hva med å følge legens råd å gi det et par måneder til? Dersom du slutter etter 2 mnd finner du aldri ut om disse blødningene kun intreffer i stabiliseringsperioden eller om disse pillene ikke er noe for deg i det hele tatt, jeg ville antagelig gitt kroppen min litt tid(rundt seks mnd) før jeg valgte å gå over på noe annet(Har jeg lest at progesteroner(Nexplanon/depo-provera/cerazette) kan ha en gunstig effekt på endometriose et sted tro?) Anonym poster: fba281ef268a593ca78e780ddea04009 Jeg har ikke fått dem pga prevansjon nei, men pga muligens mindre plager ved endometriose. Og da skulle jeg hoppe over mensen. Men nå blør jeg mye og må bruke bind eller tamponger. Er det vanlig å blø så mye ved mellomblødning? Kan selvfølgelig gi det et par mnd til før jeg tar en ukes pause. Men kjenner det også er fristende og ta en ukes pause for å så starte opp igjen (som normalt) og se om det hjelper. Hvis jeg har sånne blødninger etter 3-4 mnd så er ikke det noe vits i å gå på disse, for poenget var at jeg skulle hoppe over menstruasjonene. Men takk for tips om andre preparater. Anonym poster: 748f55f5209df82c4896b978d92600e8
Tabudrue Skrevet 7. november 2012 #9 Skrevet 7. november 2012 De fleste slike ubalanser pleier å avta innen 6 mnd, var derfor jeg var så spesifikk med tallene, men noen har god effekt av pillene tidligere fra dag én, noen får det dessverre aldri=( Ta den telefonen til gynekologen din å hør du, kanskje han eller hun er enig i at dette blir for store plager å ha av pillene du går på. Jeg ønsker deg lykke til i allefall!=)
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 De fleste slike ubalanser pleier å avta innen 6 mnd, var derfor jeg var så spesifikk med tallene, men noen har god effekt av pillene tidligere fra dag én, noen får det dessverre aldri=( Ta den telefonen til gynekologen din å hør du, kanskje han eller hun er enig i at dette blir for store plager å ha av pillene du går på. Jeg ønsker deg lykke til i allefall!=) 6 mnd er lenge å ha slike mellomblødninger kjenner jeg... Skjønner at noen må prøve seg fram for å finne riktig merke som passer. Jeg har aldri gått på p-piller før så jeg ante ikke hvordan jeg ville reagere. Gynekologen jeg var hos var på sykehuset, så h*n får jeg ikke tak i, det er fastlegen jeg må snakke med og han har liten peiling på dette synes jeg. Tusen takk for svar! Anonym poster: 748f55f5209df82c4896b978d92600e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå