Gå til innhold

utdrikningslag til 3500-4000 per pers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Problemet med utdrikningslag og hva som er greit/ikke greit vet vi vel alle at bunner i at man tager en haug med folk fra ulike segmenter i befolkningen som bruden har blitt kjent med over mange år og er mer eller mindre nær i dag, rister dem sammen og skal prøve å finne på noe som passer så mange som mulig og i hvert fall bruden. Da klæsjer man sammen økonomi og interesser og tid, og det kan lett gå mindre bra.

Jeg har nok penger til å bli med på tur eller dyre aktiviteter, men jobber mye og har problemer med å få avviklet all ferien jeg har til gode, så for meg er det turnoff å skulle bruke en helg med mennesker jeg ikke på forhånd vet at jeg vil finne interessante og komme godt overens med. En hel helg er MYE tid for meg å brenne av på noe som kan slite meg ut i stedet for å gi meg energi. Jeg har vært i et todagers utdrikningslag i år, og det tok meg mange dager etterpå å hente meg inn igjen. En god del av det var moro, men mesteparten av tida var smalltalk, fyllesmalltalk og litt flaue og/eller uinteressante (for meg) aktiviteter som jeg måtte gjøre god miner til slett spill med. Jeg var helt vaskefille etterpå og synes ikke det var verdt det, jeg burde takket nei. Og dette sier jeg om et utdrikningslag jeg kom ut av med en ny venn, så slitsomt ble det.

Det er nemlig ikke sånn at man vil gå overens med alle brudens venner heller. Jeg har venner som jeg setter pris på av ulike grunner men som overhodet ikke orker hverandre, det har vel de fleste av oss? Vennene våre er jo ikke en homogen gruppe.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i noen få utdrikningslag, hvor det dyreste har vært ca 700-800 kroner. Ingen kleskode (i utdrikningslaget? :sjokkert: ), ingen veldig fancy aktiviteter (men absolutt bra opplegg allikevel!), men nydelig mat og en veldig koselig dag! Tilbud om gratis overnatting, men jeg valgte å dra hjem utpå kvelden for min egen del.

Jeg kunne vurdert storbyweekend hvis det var et lite knippe nære venner det var snakk om, men ellers hadde jeg nok takket pent nei. Nærmere 20 stykker hvor jeg bare kjenner 2-3 stykker? Aldri i livet! Kunne sikkert fått det knall på et "vanlig" utdrikningslag en dag eller med en overnatting, men noe mer tror jeg hadde kostet mer enn det smakte. Og nei, det er ikke fordi jeg er gjerrig eller usosial. Men med færre, men nære venninner hadde jeg vært trygg på at vi fikk kost oss skikkelig sammen, slappet av og at vi kanskje i stor grad hadde samme forventninger og ønsker for turen. Å få nærmere 20 stykker til å fungere sammen slik at alle er fornøyde i fremmed by over flere dager ser jeg på som et nærmest umulig prosjekt.. Og jeg hadde vært utslitt etterpå.

Og du TS?

Hvorfor i ALLVERDEN skal du gå på shopping FØR turen?

Kom som du er, det er MER enn godt nok! Dessuten ville jeg jo mye heller spart de pengene du vurderer å oppgradere garderoben for, slik at du heller kan kjøpe deg noe på tur, eller ha litt i reserve når du kommer hjem. Det betyr da ingenting om de du reiser med har superfancy klær? Så lenge du har rene og hele plagg, så betyr det da ingenting? Jeg har i alle fall ikke siste mote - ikke et eneste plagg. Men klærne mine passer og kler MEG (og min lommebok) og det er det viktigste..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i noen få utdrikningslag, hvor det dyreste har vært ca 700-800 kroner. Ingen kleskode (i utdrikningslaget? :sjokkert: ), ingen veldig fancy aktiviteter (men absolutt bra opplegg allikevel!), men nydelig mat og en veldig koselig dag! Tilbud om gratis overnatting, men jeg valgte å dra hjem utpå kvelden for min egen del.

Jeg kunne vurdert storbyweekend hvis det var et lite knippe nære venner det var snakk om, men ellers hadde jeg nok takket pent nei. Nærmere 20 stykker hvor jeg bare kjenner 2-3 stykker? Aldri i livet! Kunne sikkert fått det knall på et "vanlig" utdrikningslag en dag eller med en overnatting, men noe mer tror jeg hadde kostet mer enn det smakte. Og nei, det er ikke fordi jeg er gjerrig eller usosial. Men med færre, men nære venninner hadde jeg vært trygg på at vi fikk kost oss skikkelig sammen, slappet av og at vi kanskje i stor grad hadde samme forventninger og ønsker for turen. Å få nærmere 20 stykker til å fungere sammen slik at alle er fornøyde i fremmed by over flere dager ser jeg på som et nærmest umulig prosjekt.. Og jeg hadde vært utslitt etterpå.

Og du TS?

Hvorfor i ALLVERDEN skal du gå på shopping FØR turen?

Kom som du er, det er MER enn godt nok! Dessuten ville jeg jo mye heller spart de pengene du vurderer å oppgradere garderoben for, slik at du heller kan kjøpe deg noe på tur, eller ha litt i reserve når du kommer hjem. Det betyr da ingenting om de du reiser med har superfancy klær? Så lenge du har rene og hele plagg, så betyr det da ingenting? Jeg har i alle fall ikke siste mote - ikke et eneste plagg. Men klærne mine passer og kler MEG (og min lommebok) og det er det viktigste..

Jeg er forberedt på at det kan bli slitsomt. Jeg liker egentlig ikke sånt opplegg, for jeg liker å ha muligheten til å dra hjem hvis jeg føler for det. Men på den annen side, så har jeg veldig godt av å bli med på dette. Og det kan jo også hende at jeg blir kjent med veldig mange hyggelige jenter :)

Vil bare oppgradere garderoben littegrann før jeg drar, det er jo ikke snakk om mange plagg, men kanskje et par merkeklær og noen kule sko :sjenert: Vil jo ikke skille meg ut! Får som sagt en del penger av mamma og pappa hvis jeg skal være med (til deg som lurte: jeg spurte dem ikke om penger, de tilbød seg:)), så da tror jeg at jeg klarer å spare litt penger til nye klær også, selvom det helt klart burde gå til andre ting.

Anonym poster: 373cdbfec522d12bb75193a2fef2e2d2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor shopper du ikke i utlandet når du først skal dit? Jeg vet ikke hvor du skal, men de fleste stedene er billigere eller har samme prisnivå som i Norge.

Med 20 damer på tur, er du garantert å ikke gå alene i butikkene :P

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...