Gå til innhold

utdrikningslag til 3500-4000 per pers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det var en storbytur, med venninner, med utdrikningslag som "unnskyldning" eller påskudd for å reise hadde jeg blitt med, og sikkert kost meg stort. Latt mannen være hjemme og passe barn for en gangs skyld. :)

Anonym poster: 9c9c1859710ae489bb74f8c67ef073c9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerpe meg??? Jeg bare refererer til det du selv skriver jeg. Men nok om det. Har fattet poenget nå. Du har lite penger til over og det er greit. Du har ikke noe lyst å bruke penger på utdrikningslag og det er også helt greit. Du liker antagelig ikke å reise. Og det er også helt greit. Du er du og får lov å gjøre som du vil. Alt jeg svarer på er hva jeg forstår av det du skriver.

Anonym poster: 1590319d2bb1fda8fd3a63378fadc6c5

Niks, du har ikke referert til en skit, du har bare kommet med påstander.

• Liker 1
Skrevet

Niks, du har ikke referert til en skit, du har bare kommet med påstander.

Hahaha. Tull og tøys.

Skrevet

Men ikke alle par har 2000 i md helelr. Det ville jo vært det hvis man skulle doble det. Er selv singel men har da heldigvis litt mer enn 1000 i md etter alle utgifter (lån, bil, mat og klesbudsjett). Og jeg har en helt normalt betalt jobb og bor i Oslo i egen kjøpt liten leilighet.

Asså, du har lest noe annet enn meg. Hun skrev da vitterlig at hun budsjetterer med ca 2000 i mnd til husholdningsutgifter, og 1000 til andre utgifter. Hun sa da ikke et kløyva ord om hvor mye hun sitter igjen med hver måned etter utgifter er betalt. Ikke skjønner jeg hva du har med det å gjøre heller, eller hvordan det er relevant for tråden. Veldig personlig mot en spesifikk bruker, og om noe som ikke har med temaet å gjøre. På tide å rulle inn, og begrense "skadene"?

• Liker 3
Skrevet

Skjerpe meg??? Jeg bare refererer til det du selv skriver jeg. Men nok om det. Har fattet poenget nå. Du har lite penger til over og det er greit. Du har ikke noe lyst å bruke penger på utdrikningslag og det er også helt greit. Du liker antagelig ikke å reise. Og det er også helt greit. Du er du og får lov å gjøre som du vil. Alt jeg svarer på er hva jeg forstår av det du skriver.

Jeg elsker å reise.

Og nettopp derfor vil jeg bruke mine penger og min ferie (5 uker i året, som folk flest) til de feriene jeg ønsker.

Å sitte med 18 fremmede damer og nippe til musserende vin og å ta spa er ikke det jeg vil bruke min ferie på. Så kan man si at "man kan jo forlate gruppe og gå på egenhånd", men hva er vel poenget med å være med, da? Skal jeg bli med til en by jeg mest sannsynlig ikke vil dra til, for å ikke være med på utrikningslaget?

• Liker 4
Skrevet

Asså, du har lest noe annet enn meg. Hun skrev da vitterlig at hun budsjetterer med ca 2000 i mnd til husholdningsutgifter, og 1000 til andre utgifter. Hun sa da ikke et kløyva ord om hvor mye hun sitter igjen med hver måned etter utgifter er betalt. Ikke skjønner jeg hva du har med det å gjøre heller, eller hvordan det er relevant for tråden. Veldig personlig mot en spesifikk bruker, og om noe som ikke har med temaet å gjøre. På tide å rulle inn, og begrense "skadene"?

Jeg tror ikke den AB'n forstår begrepet budsjettering.

• Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg skjønner at jeg begynner å gå ut på dato når jeg leser her inne på bryllupsforumet. 4000 +++ for et utdrikingslag, bryllup i to hundre tusen kronersklassen, dokurver, to brudekjoler, gjestegaver og gud vet hva som må til for at man skal bli gift. Det er jo ren, skjær galskap å bruke så mye penger i forbindelse med et bryllup.

Det virker på meg som om alt må være dyrest, størst, best og mest mulig glamorøst for at det i det hele tatt skal kunne kalles et bryllup. Alt for få har fokus på selve ekteskapet, det er denne ene dagen som er viktig.

Hvorfor i alle dager må man reise på storbyweekend for et utdrikningslag? Hva med å heller satse på å arrangere en hyggelig kveld sammen med venner, i stedet for å pese rundt i en storby, knapt rekke å ha kontakt med alle som deltar, og bare bruke masse penger? Jeg forstår det bare ikke, og no way in hell om jeg hadde brukt så mye penger på et utdrikningslag, uansett hvem som skulle gifte seg.

I tillegg kommer jo bryllupsgave, kanskje utgifter til antrekk, transport og drikkevarer i bryllupet. Jeg synes det er veldig ego å forvente at folk er interessert i å bruke så mye penger på et bryllup.

Om ti år er minst halvparten av disse parene skilt ;)

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner at jeg begynner å gå ut på dato når jeg leser her inne på bryllupsforumet. 4000 +++ for et utdrikingslag, bryllup i to hundre tusen kronersklassen, dokurver, to brudekjoler, gjestegaver og gud vet hva som må til for at man skal bli gift. Det er jo ren, skjær galskap å bruke så mye penger i forbindelse med et bryllup.

Det virker på meg som om alt må være dyrest, størst, best og mest mulig glamorøst for at det i det hele tatt skal kunne kalles et bryllup. Alt for få har fokus på selve ekteskapet, det er denne ene dagen som er viktig.

Hvorfor i alle dager må man reise på storbyweekend for et utdrikningslag? Hva med å heller satse på å arrangere en hyggelig kveld sammen med venner, i stedet for å pese rundt i en storby, knapt rekke å ha kontakt med alle som deltar, og bare bruke masse penger? Jeg forstår det bare ikke, og no way in hell om jeg hadde brukt så mye penger på et utdrikningslag, uansett hvem som skulle gifte seg.

I tillegg kommer jo bryllupsgave, kanskje utgifter til antrekk, transport og drikkevarer i bryllupet. Jeg synes det er veldig ego å forvente at folk er interessert i å bruke så mye penger på et bryllup.

Om noen ønsker å slå sammen et utdrikningslag og reise på storbyweekend med vennene sine, så kan de jo få lov til det synes jeg.

At folk skiller seg er jo et fakta. Likeens som en aldri vet om man bruker studielånet på det riktige studiet eller ønsker å skifte retning senere. Begge deler har gitt deg gode og mindre gode opplevelser og ikke minst erfaringer. Det er vel det livet består av; å samle gode minner og erfaringer. Fremtiden kan ingen uansett forutse.

• Liker 3
Skrevet

Du som elsker Jimi Hendrix: Du e så veitj, du. Æg ælske deg.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Du som elsker Jimi Hendrix: Du e så veitj, du. Æg ælske deg.

:ler:

:kyss:

Skrevet

Jeg elsker å reise.

Og nettopp derfor vil jeg bruke mine penger og min ferie (5 uker i året, som folk flest) til de feriene jeg ønsker.

Å sitte med 18 fremmede damer og nippe til musserende vin og å ta spa er ikke det jeg vil bruke min ferie på. Så kan man si at "man kan jo forlate gruppe og gå på egenhånd", men hva er vel poenget med å være med, da? Skal jeg bli med til en by jeg mest sannsynlig ikke vil dra til, for å ikke være med på utrikningslaget?

Nettopp.

Jeg har nettopp kommet hjem fra tur til en storby i Europa med avdelingen min på jobb. Vi var da 9 personer. Og selv i en slik gruppe er det vanskelig å finne felles aktiviteter. Så vi hadde stort sett arbeidsøkter og middag sammen, og resten av tiden gikk flere av oss alene.

Å bruke masse penger på en tur hvor noen andre legger opp programmet, og man vil ha liten påvirkningskraft er ikke aktuelt. Jeg digger å reise, og kanskje derfor vil jeg selv legge opp turene mine. Det er lite shopping og kunstgallerier, heller timesvis på vandring på måfå hvor jeg kan stikke innom små sære kafeer, og gjerne med innlagt geocaching. Å reise i gruppe har aldri vært min greie, og langt fra noe jeg velger å bruke ferie/fritid og lommepenger på.

• Liker 4
Skrevet

TS her. Ser ut til at jeg blir med på utdrikningslaget:) Det er fryktelig mye penger for en fattig student uten oppsparte midler, men mamma og pappa bidrar, så da går det vel bra:)

Jeg skjønner at forloveren synes det hadde vært sykt gøy å dra utenlands, men for min del kunne vi godt bare feiret i hovedstaden f.eks. Virker som om de fleste blir med, og det er jo det bruden ønsker. Disse jentene synes å ha en del penger, så kostnadene er inget problem for dem. De kler seg jo helt fantastisk i tillegg, så jeg må i hvertfall på shopping før avreise, så jeg ikke ser ut som den fattiglusen i forhold :sjenert: Så det blir i hvertfall mye mer enn 4000 kr for meg :P

Til deg som lurte på om ikke fly var inkludert, jo det er det. Eller, transport til byen vi skal til (som jeg ikke vet hvor er). Men jeg bor ikke i samme by som bruden, slik at jeg må fly dit først, og det er jo ikke inkludert i de 4000.

Anonym poster: 373cdbfec522d12bb75193a2fef2e2d2

• Liker 1
Skrevet

TS her. Ser ut til at jeg blir med på utdrikningslaget:) Det er fryktelig mye penger for en fattig student uten oppsparte midler, men mamma og pappa bidrar, så da går det vel bra:)

Jeg skjønner at forloveren synes det hadde vært sykt gøy å dra utenlands, men for min del kunne vi godt bare feiret i hovedstaden f.eks. Virker som om de fleste blir med, og det er jo det bruden ønsker. Disse jentene synes å ha en del penger, så kostnadene er inget problem for dem. De kler seg jo helt fantastisk i tillegg, så jeg må i hvertfall på shopping før avreise, så jeg ikke ser ut som den fattiglusen i forhold :sjenert: Så det blir i hvertfall mye mer enn 4000 kr for meg :P

Til deg som lurte på om ikke fly var inkludert, jo det er det. Eller, transport til byen vi skal til (som jeg ikke vet hvor er). Men jeg bor ikke i samme by som bruden, slik at jeg må fly dit først, og det er jo ikke inkludert i de 4000.

Kan ikke skjønne hvorfor du må shoppe på forhånd. Med mindre du skal på tur med kongen og er kledd i striesekk så tror jeg ingen kommer til å tenke på klærne dine. Prøv å slapp avog kos deg i stedet for å bare se problemene. God tur.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg synes det er veldig synd at du har latt deg påvirke/presse til å være med på noe du i utgangspunktet hverken hadde lyst eller råd til. Får du ikke en litt flau smak i munnen av at foreldrene dine betaler flere tusen for dette, penger du kunne brukt til noe du trengte eller ønsket selv?

Endret av Arabella
  • Liker 4
Skrevet

Betalte 500 for et utdrikningslag tidligere i år. Da kom lunsj, alkohol og innkjøp av kjole i tillegg (var "kleskode" og jeg hadde ikke kjole i riktig farge). Det var rikelig dyrt på studentbudsjett. Burde kjøpt sko som passet kjolen også (hadde selvsagt ikke det), men der gikk grensen for meg.

Anonym poster: 2a9fa25863b28c2ea135324cd47f1b75

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt irritert på den der forloveren som presset TS.

Skrevet

.. jeg begynner å lure litt på hva folk ser på som et greit utdrikkingslag jeg da .... både prismessig, tidsmessig og ikke minst innholdsmessig ...

dont get me wrong, utdrikkingslaget i denne tråden går over (etter mitt skjønn) alle støvleskaft.

Skrevet

Hvorfor går så mange ut i fra at dette er folk som man ikke vil trives med å være sammen med? Man trekker jo frem skrekkeksempler på en uutholdelig helg sammen med mange fremmede som en antaglig ikke vil komme overens med.

Hva med å tenke litt positivt og vite at disse ikke er fremmede etter helgen og at man kan møte noen hyggelige folk. Ofte har man jo venner som har mange av de samme interessene som seg selv etc, så om man er god venn med bruden kan man jo gå ut ifra at hennes andre venner også er like hyggelige som en selv er ;-)

Bare en liten digresjon dette. Jeg merket meg at så mange var så utrolig negative i utgangspunktet. Har man ikke råd og ikke lyst å treffe brudens andre venninner så melder en jo bare avbud. Ikke verre enn det.

Jeg ville reist om jeg hadde hatt mulighet. Det koster mer enn et vanlig utdrikningslag ja, men man betaler jo for egen tur og opplevelser her, og ikke bare for brudens.

Helt enig, synes folk her er veldig negative! Selv hadde jeg ikke kunnet blitt med på noe sånt akkurat nå, fordi jeg har lite penger og ikke råd til noe slags reising, men det betyr jo ikke at det er en forferdelig ide eller altfor dyrt for en ferie osv. Man betaler jo ikke bare for "et utdrikningslag" men for en reise og en ferie..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke vært i så mange utdrikkningslag, men de jag har vært på har rangert fra "ta med egen grillmat og drikke" og opp til ca 800,-. Jeg regner som regel med å bruke hele dagen, men har også vært med på bare ettermiddag/kveld.

Innholdsmessig er det viktigste at man får god tid til å skravle og kose seg med hverandre, spesielt med bruden. Jeg hadde blitt litt skuffet hvis det ikke var noen form for aktiviteter, men det hadde ikke trengt å være mer avansert enn det man får til hjemme i sin egen stue. Det aller viktigste er selvfølgelig at bruden koser seg, og de fleste er oppegående nok til å ikke kose seg dersom vennene ikke koser seg (man hører jo om bruder som nærmest bestiller sitt eget utdrikningslag uten å bry seg om hva gjestene ønsker).

Skrevet

Helt enig, synes folk her er veldig negative! Selv hadde jeg ikke kunnet blitt med på noe sånt akkurat nå, fordi jeg har lite penger og ikke råd til noe slags reising, men det betyr jo ikke at det er en forferdelig ide eller altfor dyrt for en ferie osv. Man betaler jo ikke bare for "et utdrikningslag" men for en reise og en ferie..

Vel, det er vel nettopp det, for meg ville det ikke vært en ferie.

Vi er forskjellige. Jeg er absolutt positiv til å tilbringe utdrikningslaget med venner av bruden, men da kun for en dag. En langhelg med mange fremmede mennesker, men også med mange kjente, uansett hvor det måtte være i verden er for meg helt uaktuelt. Det har vel mest med hvem man er som person.

Forøvrig, jeg har flere gode venner og et stort nettverk, men jeg er allikevel en ganske introvert person som blir sliten av mange mennesker over lengre tid. Ergo ville en slik "ferie" blitt et rent mareritt. Og det gidder jeg ikke å betale 3-4-5000 kr for. Jeg tror det ville blitt lite fruktbart. Jeg hadde selvsagt klistret på meg et smil, men dessverre bare hatt et ønske om å komme hjem fortest mulig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...