Gå til innhold

utdrikningslag til 3500-4000 per pers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror de fleste i min vennekrets kunne hostet opp 3500 for en storbytur- men har de lyst til å bruke en sårt tiltrengt alenehelg sammen med en gjeng damer de ikke kjenner? Det tror jeg neppe. Det høres gøy ut hvis man drar på storbyweekend med gode venner, kjæreste og familie støtt og stadig, men hvis du får til en eller to slike turer i året prioriterer du neppe et utdrikningslag for noen andre.

Anonym poster: 52186e4e0c0712a919763ecae16aad21

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de fleste i min vennekrets kunne hostet opp 3500 for en storbytur- men har de lyst til å bruke en sårt tiltrengt alenehelg sammen med en gjeng damer de ikke kjenner? Det tror jeg neppe. Det høres gøy ut hvis man drar på storbyweekend med gode venner, kjæreste og familie støtt og stadig, men hvis du får til en eller to slike turer i året prioriterer du neppe et utdrikningslag for noen andre.

Deg om det. For min egen del synes jeg det er gøy og spennende å møte nye folk. Så ulike kan vi altså være :-)

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg tror jeg hadde prioritert et slikt opplegg ganske høyt jeg. Tror det kan bli kjempemoro!

Kjekt å reise på en skikkelig jentetur også. :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan sikkert bli veldig gøy- og jeg tåler å møte nye folk ;)

Men hvis det koker ned til et spørsmål om å dra på denne turen, eller en lenge etterlengtet privat tur- altså, hvis man må velge- så tror jeg nok mange hadde endt opp med å prioritere det siste.

Er nok farget av at omgangskretsen er blakke, nyetablerte par med småbarn, som ikke er bortskjemte med å dra på tur som det er. I andre kretser er det helt sikkert annerledes. Viser jo bare hvor viktig det er at forloveren kjenner sitt "publikum", så og si, slik at hun vet om det er mulig å få med folk på det eller ikke :)

• Liker 3
Skrevet

Da jeg skulle arrangere utdrikningslag, kom jeg med aktiviter på alt fra 200 per pers, til 400ish. Ble ikke noe av, fordi folk syntes det ble dyrt..

Syntes virkelig folk at det var for dyrt? Da er man gjerrig altså....

• Liker 3
Skrevet

Jeg kaller det ikke gjerrig, men veldig blakk..

• Liker 4
Skrevet (endret)

Men husk at det er ikke bare utdrikningslaget som koster. På den prisen kommer jo transport, noen bodde så langt unna at de måtte ta fri fra jobben, alle har unger, og fleste er alenemødre osv. I første omgang snakket vi om en Fredrikshamntur, da det var på den turen hun ble fridd til. Men ja; så kommer de nevnte utgiftene. Endte med at jeg heller dro med bruden på en jentetur med bare henne og meg ;) likesåkoselig det altså!

Endret av adele.bethune
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg ville aldri hatt råd til noe så dyrt. 4000 er ca. to måneders husholdningsbudsjett for meg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville aldri hatt råd til noe så dyrt. 4000 er ca. to måneders husholdningsbudsjett for meg.

Jeg budsjetterer med en tusning mer i mnd, men uansett om jeg hadde hatt råd så hadde jeg ikke gadd.

Endret av Gjest
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg budsjetterer med en tusning mer i mnd, men uansett om jeg hadde hatt råd så hadde jeg ikke gadd.

Jeg var litt unøyaktig, ser jeg. Matbudsjettet mitt er rundt regnet 2000 i måneden. Andre utgifter er rundt regnet 1000 kr.

Skrevet

Jøss... Ja, da forstår jeg mer hvorfor alle i tråden hadde nektet å bli med ;)

Anonym poster: 5ad83f5fd68bc9afd6c7c8d2a34a2ea6

Jeg hadde lett betalt 500-700kr om det var nære venner. Den personen var kanskje uheldig med valget av aktiviteter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig veldig enig med dere. Det er for mye penger.

Men samtidig så er det jo hyggelig å bli kjent med de andre. Foreldrene mine har sagt at de gir meg halvparten, så da står det om 2000 kr. Men det blir jo selvsagt mye mer. For jeg må jo fly til byen vi skal reise fra, antrekk for hele helgen (vil jo passe inn klesmessig også), alkohol ol. Så det blir jaggu ikke billig uansett om jeg får litt sponset :sukk:

Og vil jeg egentlig reise med 18 fremmede jenter? Ser for meg at de har det supergøy sammen, og jeg står litt sånn på utsiden :sjenert:

Anonym poster: 373cdbfec522d12bb75193a2fef2e2d2

Så flyet er ikke inkludert? Hva skal de bruke 80.000 kr på?

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var litt unøyaktig, ser jeg. Matbudsjettet mitt er rundt regnet 2000 i måneden. Andre utgifter er rundt regnet 1000 kr.

Omtrent det samme her.

Skrevet

Omtrent det samme her.

Jobber du ikke?

Anonym poster: 1590319d2bb1fda8fd3a63378fadc6c5

Skrevet

Jobber du ikke?

Hva har det med saken å gjøre?
  • Liker 3
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre?

Hørtes ut som du hadde så utrolig lite penger. Jeg kjenner ingen som jobber og som bare har tusen kroner til overs etter utgifter. Dårlig betalt jobb eller høy gjeld i så fall.

Skrevet

Hørtes ut som du hadde så utrolig lite penger. Jeg kjenner ingen som jobber og som bare har tusen kroner til overs etter utgifter. Dårlig betalt jobb eller høy gjeld i så fall.

Det her har ingenting med lønn å gjøre, men om budsjettering.

• Liker 2
Skrevet

Det her har ingenting med lønn å gjøre, men om budsjettering.

Godt å høre du har en god sparekonto. Synes det hørtes så utrolig lite ut å leve på og tenkte det var litt kjipt.

Skrevet

Godt å høre du har en god sparekonto. Synes det hørtes så utrolig lite ut å leve på og tenkte det var litt kjipt.

Vel, hadde jeg hatt 3000kr i mnd å leve på, så hadde det nok gått det også. Vet om folk med 40000kr utbetalt og som alikevel går blakk siste uken pga de ikke kan det der med å sette opp et budsjett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...