Gå til innhold

utdrikningslag til 3500-4000 per pers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser poenget ditt, men mannfolkene har generelt mer penger mellom hendene enn kvinner og 2: hvor mye tid og krefter skal man i tillegg egentlig gidde å bruke på et brudepar?

Hehe, må bare kommentere. Du gidder ikke bruke mye tid og krefter på brudeparet, men du bruker sannelig mye tid inne på brylupsforumet...

Liker innelggene dine jeg da :-)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, må bare kommentere. Du gidder ikke bruke mye tid og krefter på brudeparet, men du bruker sannelig mye tid inne på brylupsforumet...

Liker innelggene dine jeg da :-)

Vel, det er jo her de artige diskusjonene er samlet. Så mange morsomme damer som skal gifte seg, med (for meg) til dels latterlige problemstillinger.

• Liker 3
Skrevet

Aldri i livet. Student eller ei! ;)

Anonym poster: 52186e4e0c0712a919763ecae16aad21

hadde ikke blitt med nei!

• Liker 1
Skrevet

Hvis alle er enige om å f.eks ta en tur med Kiel/svenske/danskebåten, så blir det jo noen kr. - men det er da en artig ting å gjøre. Som en venninneferie i tillegg. Da må selvfølgelig alle være enige om dette, og vite om utgiften i god tid. Ellers Synes jeg de beste utdrikkningslagene er å droppe "sexy kaninkostymer" og utdriting midt i byen på dagtid med ulike "artige påfunn" og heller ta en skikkelig heisatur på byen!:) middag og mange drinker ut i de sene nattetimer :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja til tur med venninnene, nei om det var hjemme i Oslo.

Endret av CathFoto
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kunne blitt med på en sånn tur hvis 1) det hadde vært mange felles venninner med og 2) jeg hadde fått vite om det minst et halvt år i forveien slik at det hadde blitt "sesongens utenlandstur" og ikke noe som kom i tillegg til allerede planlagte reiser.

• Liker 2
Skrevet

Storbyweekend med 20 andre unge kvinner, hvor jeg knapt kjente noen fra før? Grøss og gru. Neitakk.

• Liker 6
Skrevet

Storbyweekend med 20 andre unge kvinner, hvor jeg knapt kjente noen fra før? Grøss og gru. Neitakk.

Ja, men jeg er egentlig villig til å vedde ganske mye på at det ikke kommer 20 unge kvinner.

Antagelig er forloveren svært heldig hvis det kommer 7-8 stykker. Og det var neppe det hun så for seg da hun skulle lage noe gøy for bruden... :forvirret:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med på storbyweekend en gang, jeg... :sjenert:

Misforstå meg rett, jeg synes det er superhyggelig at mine venninner gifter seg og ønsker å feire. Men må alt være så voldsomt og koste så mye penger? Jeg har småbarn som må ha barnevakt, og ikke har vi så mye penger liggende rundt heller. Skulle jeg dratt på storbyhelg ville jeg dratt sammen med mannen min, vi har ikke tatt oss tid/råd til det på tre år.

Hva er galt med en liten, men forseggjort fest? Med underholdning og moro?

Tror akkurat det er noe av grunnen til at gutter bruker mer på utdrikningslag og slike ting enn damer. Mannen kan godt dra og dama kan bli igjen hjemme med ungene, men ikke snakk om at det er mulig å få til andre veien. Kjenner flere der mannen faktisk ikke klarer å være hjemme med barna en hel helg, og om han skal være det er det liksom en sååå stor greie. Og det er alltid helt greit at mannen får reise på festetur med gutta, men når dama skal gjøre det er det sløsing av tid og penger. Føler dette er en tankegang både kvinner og menn har.

Anonym poster: f21da03a80d139a2877c115e37134960

• Liker 10
Skrevet

Storbyweekend med 20 andre unge kvinner, hvor jeg knapt kjente noen fra før? Der jeg kan feire min gode venninne som skal gifte seg, (vindus)shoppe og kose meg. JATAKK!! MED sukker på!!

• Liker 4
Skrevet

Jeg er egentlig veldig enig med dere. Det er for mye penger.

Men samtidig så er det jo hyggelig å bli kjent med de andre. Foreldrene mine har sagt at de gir meg halvparten, så da står det om 2000 kr. Men det blir jo selvsagt mye mer. For jeg må jo fly til byen vi skal reise fra, antrekk for hele helgen (vil jo passe inn klesmessig også), alkohol ol. Så det blir jaggu ikke billig uansett om jeg får litt sponset :sukk:

Og vil jeg egentlig reise med 18 fremmede jenter? Ser for meg at de har det supergøy sammen, og jeg står litt sånn på utsiden :sjenert:

Anonym poster: 373cdbfec522d12bb75193a2fef2e2d2

Skjønner at økonomi kan være vanskelig, men nå lager du problemer. Vil du eller vil du ikke? Om du ikke vil så lar du være i stedet for å være festbrems. Vil du, så får du det helt sikkert til, og da drar du og har det gøy.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nei, aldri i livet. Høres ut som en grusom tur, jeg synes det er nok å reise med mannen eller en god venninne, 20 stykker høres helt forferdelig ut. Og den prisen i tillegg. Da ville jeg heller invitert med venninna mi på storbyweekend alene ved en senere anledning, uten 18-19-20 stykker på slep.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Tror akkurat det er noe av grunnen til at gutter bruker mer på utdrikningslag og slike ting enn damer. Mannen kan godt dra og dama kan bli igjen hjemme med ungene, men ikke snakk om at det er mulig å få til andre veien. Kjenner flere der mannen faktisk ikke klarer å være hjemme med barna en hel helg, og om han skal være det er det liksom en sååå stor greie. Og det er alltid helt greit at mannen får reise på festetur med gutta, men når dama skal gjøre det er det sløsing av tid og penger. Føler dette er en tankegang både kvinner og menn har.

Da kjenner du bare en gjeng tapere. Alle mine kompiser og jeg har vært hjemme med barna alene når koner / samboere har vært på jentetur.

• Liker 3
Skrevet

Storbyweekend med masse fremmede damer som i verste fall skal kaste bort masse verdifull opplevelsestid på å gå i butikker? Ikke tale om.

Storbyweekend med brud eller brudgom + noen få personer til som drar for å se seg om og oppleve ting og som er noenlunde samstemte når det gjelder økonomi og alkoholinntak? Jeg er med.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvorfor går så mange ut i fra at dette er folk som man ikke vil trives med å være sammen med? Man trekker jo frem skrekkeksempler på en uutholdelig helg sammen med mange fremmede som en antaglig ikke vil komme overens med.

Hva med å tenke litt positivt og vite at disse ikke er fremmede etter helgen og at man kan møte noen hyggelige folk. Ofte har man jo venner som har mange av de samme interessene som seg selv etc, så om man er god venn med bruden kan man jo gå ut ifra at hennes andre venner også er like hyggelige som en selv er ;-)

Bare en liten digresjon dette. Jeg merket meg at så mange var så utrolig negative i utgangspunktet. Har man ikke råd og ikke lyst å treffe brudens andre venninner så melder en jo bare avbud. Ikke verre enn det.

Jeg ville reist om jeg hadde hatt mulighet. Det koster mer enn et vanlig utdrikningslag ja, men man betaler jo for egen tur og opplevelser her, og ikke bare for brudens.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 3
Skrevet

Helt uavhengig av hva som skal skje og hvor man skal reise - jeg hadde ikke blitt med uansett, fordi det er for mye penger for meg.

Jeg synes det er litt dårlig gjort å arrangere et utdrikningslag som ekskluderer de som har stram økonomi. Og det har jo mange i "giftealder".

Anonym poster: 36e1e1603007e62608b4d3c6f052a063

• Liker 4
Skrevet

Storbyhelg for 3500 er da ikke saa dyrt synes jeg. Og er man 20 stykker til sammen i noen lunde samme alder er det jo alltids noen man treffer greit nok med. Itillegg trenger man ikke aa vaere sammen hver eneste minutt heller, selv om det er utdrikningslag - det kan jo planlegges felles aktiviteter for en del av tiden, og resten av tiden kan man ogsaa faa litt alenetid. Saa jeg ser ikke helt problemet og synes det er ganske grei alternativ til typiske utdrikningslag.

Hadde det vaert snakk om ting hjemme, hadde nok 3500 vaert litt dyrt for en dag/kveld.

Skrevet

NEI!!! Det er mye penger for noen og en hver det. En skal ikke blakke seg for ¨å være med på en fest.

Skrevet

NEI!!! Det er mye penger for noen og en hver det. En skal ikke blakke seg for ¨å være med på en fest.

Det kommer vel helt an på. Jeg blir ikke blakk av det og det er ikke en fest men en reise.

Anonym poster: 1590319d2bb1fda8fd3a63378fadc6c5

• Liker 3
Skrevet

Nei det er det ikke. Det er mange som fint kunne hatt råd til det. Om det er verdt det er et helt annet spørsmål. Jeg mener det er forloverens ansvar å sørge for at så mange som mulig av de bruden ønsker der kan få blitt med. Det er forloverens oppgave å finne balansen mellom det bruden ønsker og det deltagerne har mulighet til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...