Gå til innhold

Hva MÅ jeg ha i klesskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter endt svangerskap skal jeg ut å fornye garderoben min og ønsker gjerne litt tips til hva jeg burde kjøpe. Er helt grønn på sånne moteting så lurer på om det er noe man bare MÅ ha i klesskapet som man alltids kan bruke? Tenkte hvertfall at jeg burde kjøpe jeans, og singletter/t-skjorter har jeg en del av fra før i sort/hvit så tenker at det holder med de jeg har. Men sånn ellers?

Anonym poster: 595327fd99139e8dd9d041f6e2c239db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- En blå og en svart jeans

- Basic t skjorter og gensere

- Pen kjole

- En litt penere bukse

- Blazer

- Noen gensere eller t skjorter i andre farger/sesongens trend for å sprite det litt opp.

Du kommer langt med basic plagg, så kan man heller pynte det opp med ulike smykker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort, hvit og hudfarget BH i god kvalitet som sitter godt.

Sort og blå jeans

En sort cocktailkjole, "den lille sorte"

En penkjole i en annen farge (enn sort)

Blazer

Ulike cardigans

Enkle langermede topper (tynne gensere)

Gjerne et pent skjørt

Singleter i forskjellige farger

Gjerne en pen bukse som ikke er dongeri

Enkle varme gensre

Freshe "ut/pynte"topper

Tilbehør!

Anonym poster: 5872d99be26a8094e06c287c04d9b079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft, jeg bruker singleter kun til å sove i og jeg har ikke brukt blazer på 5 år, har allikevel en bra stil og skapet fullt av klær og har alltid noe fint å ha på meg.

Hvis du er 'helt grønn på sånne moteting' synes jeg ikke du skal fokusere på MÅ, for da ender det opp med at det nye blir hengende i skapet fordi du ikke er komfortabel med å bruke det, eller verre, ikke har noen anledning.

Anonym poster: 5eb73b38a9d43e237c9e18ba3d24f32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra å være "grønn" og aldri ha noe å ha på meg til å føle at jeg kan få til et bra antrekk nesten uansett, så kan jo si hva jeg må ha i klesskapet :)

- Blazer

- Jeans

- Enkle cardigans

- Enkel(svart) penkjole

- Gensere og t-skjorter med V-utringning

- Gode varme strikkede gensere/jakker

- Singletter

- Pene topper med litt detaljer som er fint om du skal pynte deg, eller bare til hverdags.

Alt dette ville jeg gått for i nøytrale farger først (svart, beige, brunt og hvitt), og så heller gått for mer fargerike klær senere. Vil også anbefale å ikke kjøpe ting du liker litt eller er usikker på bare fordi du trenger det, kjøp klær du føler deg vel i :)

Også må jeg legge til en ting: Fint undertøy som sitter perfekt! Gjør underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter endt svangerskap skal jeg ut å fornye garderoben min og ønsker gjerne litt tips til hva jeg burde kjøpe. Er helt grønn på sånne moteting så lurer på om det er noe man bare MÅ ha i klesskapet som man alltids kan bruke? Tenkte hvertfall at jeg burde kjøpe jeans, og singletter/t-skjorter har jeg en del av fra før i sort/hvit så tenker at det holder med de jeg har. Men sånn ellers?

Anonym poster: 595327fd99139e8dd9d041f6e2c239db

har du nettopp født , og kroppen ikke er helt på plass der den vil være så ville jeg ikke kjøpt så mye,

jeg ville kjøpt godt undertøy , en pen bukse/et skjørt om du trives bedre i det og en pen topp/bluse som er lett å amme i , viss du ikke ammer så trenger du ikke tenke på hvor lett det er å amme i den, er mindre enn to mnd til jul no så litt selskapligheter blir det med familien

men ville som sagt ikke kjøpt så mye no , og ved salg i romjula/på nyåret når kroppen er mer der den vil være så vet du mer hva du trenger og får gjerne bobbelt opp for pengene , så sett av de pengene du kan handle klær for no, lat som om de ikke finnes så du ikke bruker de på noe annet og bruk de på salget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha litt utvalg f.eks:

- topper

- bluser

- gensere og cardigans

- hverdagsskjørt, -bukser og -kjoler

- finere skjørt, bukser og kjoler

- blazere og kåper

- div pent undertøy

- div "hverdags"-undertøy

- div sko

Har man et utvalg av topper, bluser og skjorter så har man mange muligheter til å kombinere med bukser og skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha satset på nøytrale bukser, gensere og cardigans i flatterende fasong for deg. Du spriter opp et antrekk med tilbehør. Smykker og skjerf.

Anonym poster: f3e1ee4412dfc96756b0cd3e83ef4064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart jeans

Mørkeblå jeans

Svart t-skjorte og singlet

Hvit t-skjorte og singlet

Figursydd svart blazer

Det ser jeg på som veldig nødvendige ting da man kan kombinere dette med det meste. Jeg er veldig glad i strikk og chiffon og har et bredt utvalg av strikkede gensere i ulike stoff, og skjorter i chiffon i ulike fasonger, mønstre og farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

En mørk-og en sort jeans

Enkele singletter

Et par fine skjorter

Sort kjole og et sort skjørt

Blazer

Cardigan

Strikkejakke/genser

Noen enkle gensere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...