Gå til innhold

Tror jeg har hemoroider.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en stor ubehagelig klump ved analhullet. Det gjør veldig vondt, men lurte på om det er farlig å ikke gå til legen før om 8 dager? Jeg leste man kunne få blodpropp av det, men er det sant? Jeg gikk på legevakten i går, men kom en halvtime før de stengte og der var det ingen. Ga opp og gikk hjem igjen. Jeg er ikke hjemme ved fastlegen før fredag.

Anonym poster: 8f44c849bba5a206b58b6a7d1a6221e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg tror ikke du kommer til å få blodpropp, men det kan være lurt å gå til fastlegen uansett :) 8 dager går sikkert fint!

.- Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Aotch..... Det er så vanvittig ubehagelig. Du vet godt når du har hemoroider, for å si det sånn! Det er nok ikke farlig å gå med det. Har gjort det før. Men det anbefales ikke:P

Anonym poster: 1826f0ca30fdd82fd5c811f6d547ea3e

Skrevet

Kjøp hemoriodesalve på apoteket. Er lite legene gjør med det dersom de ikke kommer tilbake igjen hele tiden!

Anonym poster: 2e8335c2e47fedf4b26b97fb4b698475

Skrevet

Hvis kulen er hard og veldig vond, bør du oppsøke legen så fort som mulig. Da kan hemoroiden være trombosert, dvs blodet har koagulert, og dette bør fjernes ved et lite snitt i hemoroiden. Dette letter også på smertene og det tar kortere tid å bli kvitt j....skapet.

Skrevet

Kjøp en hemoroidesalve på apoteket, det finnes flere typer.

Hemoroider er veldig vanlig og legen kan ikke gjøre noe med det. Det er lange køer for å få de fjernet (opptil 2 år), men det er bare når ingenting annet fungerer.

Anonym poster: 4af773b945b3bd5dfb787c83f13a70e8

Skrevet

går helt sikkert bra , men et råd skal du få ikke trykk/press når du skal ha avføring da kan den bli større vondere og den kan sprekke og da kan det komme tarmbakterier i bliodet, la avføringen komme av seg selv

de forsvinner oftest av seg selv i løpet av en mnd tid om en lar de i fred,en hemmoride salve kan prøves for å lindre plager

har hatt et par stykker etter fødsel av store barn (født konfirmant når mamman er lita av vekst selv) og godt trykkearbeid for å få de ut, fikk beskjeden denner er akkurat over grensa av hvor styore barn du kan føde vaginalt - den neste var enda større , men det gikk det også selv om jeg fikk kjeft for å ikke ha kommet på sykehuset 4 timer tidligere så de kunne tatt keisersnitt på meg , men vanskelig det når hele fødselen var gort på under to timer fra første rie og vannet kom etter ungen og over en time reisevei til sykehuset, jeg har ikke brukt noe salve av noe slag

tar denne som anonym ja

Anonym poster: 489168f6bc43978adb7995d81afad9b5

Skrevet

Jeg prøvde scheriproct salve, det svir som et helvete. Ikke noe bra tegn det? Ts.

Skrevet

Jeg prøvde scheriproct salve, det svir som et helvete. Ikke noe bra tegn det? Ts.

Det kan svi hvis du har åpne sår, noe som er ganske så vanlig ved hemoroider fordi området blir strekket og sprekker fort.

Sviingen skal gå over etter relatvit kort tid.

Skrevet

Jeg husker jeg var til legen med hemoroide for veldig lenge siden, fikk da en krem jeg skulle smøre på og tror dette lindret i alle fall. Kan ikke huske om hemoroiden forsvant helt eller om det var bare smerten som forsvant. I alle fall så har jeg fortsatt hemoroider. men er lite plaget av det. Har hatt perioder der de er fryktelig smertefulle men da har jeg bare latt det gå over av seg selv uten krem, eneste jeg har gjort er å presse de inn hvis de kommer utenfor endetarmsåpningen.

Jeg trodde ikke at krem kunne fjerne hemoroide jeg, bare lindre smerten - hovedsaklig derfor jeg ikke har oppsøkt lege nå i seneste år. Jeg vet man kan operere men forstår det slik at da skal man være veldig plaget, og at sjansene for å få det igjen er store. Men jeg vet egentlig lite om det, eneste jeg vet fra erfaring er at smertene forsvinner etter 1-2 uker.

Anonym poster: f22bdff1ebb37934102212a9b51c3918

Skrevet

Jeg husker jeg var til legen med hemoroide for veldig lenge siden, fikk da en krem jeg skulle smøre på og tror dette lindret i alle fall. Kan ikke huske om hemoroiden forsvant helt eller om det var bare smerten som forsvant. I alle fall så har jeg fortsatt hemoroider. men er lite plaget av det. Har hatt perioder der de er fryktelig smertefulle men da har jeg bare latt det gå over av seg selv uten krem, eneste jeg har gjort er å presse de inn hvis de kommer utenfor endetarmsåpningen.

Jeg trodde ikke at krem kunne fjerne hemoroide jeg, bare lindre smerten - hovedsaklig derfor jeg ikke har oppsøkt lege nå i seneste år. Jeg vet man kan operere men forstår det slik at da skal man være veldig plaget, og at sjansene for å få det igjen er store. Men jeg vet egentlig lite om det, eneste jeg vet fra erfaring er at smertene forsvinner etter 1-2 uker.

Anonym poster: f22bdff1ebb37934102212a9b51c3918

Ved vanlig små/mellom store hemorioder fjerner kremen hemoroiden fordi den trekker sammen blodårene. Og hemoroider er blodårer, tenk åreknuter bare at hemoroidene er i eller utenfor endetarmen.

Det viktigste er å forebygge dem, men det er ikke alltid så lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...