Gå til innhold

Min hverdag som mamma til en gutt med adhd


Tvilen

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg måtte lage meg en dagbok her.

Kan kanskje være greit å få tømt hode en gang i ny og ned.

I denne familien er det meg og pappan og gutten. Liten familie. :rolleyes:

Gutten fikk diagnosen tidligere i år, og jeg vet at han har fått diagnose, men går på en måte rundt og fornekter det. Virker som at det ikke vil sitte fast i hodet, eller kanskje jeg bare ikke vil. Men det hjelper ikke med sleng kommentarene som kommer fra svigerfamilien "han har vel ikke adhd" samt "han gutten adhd har søskenbarnet og det" også den som jeg syntes er fælest, "jeg klarer ikke å se at han har adhd, han kan jo sitte litt i ro". Når folk sier slikt er det meningen at jeg som mamma skal stå å forsvare at den lille gutten min har adhd?? Skal jeg argumentere for at han har det? Sukk...

Har en aktiv gutt, og er veldig ofte alene med han. Blir litt sliten til tider. Men tiden går fort, snart er han vel voksen :fnise: . Akkurat nå kjenner jeg ingen her jeg bor som har barn med adhd, så på noen ting føler jeg at jeg famler i blinde når det gjelde enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her i dag, og føler meg rett og slett alene i verden. Er rart men tankene vandrer til ting og tang. Litt trist, men det får så være.

Morgenen startet som vanlig grytidlig (jeg blir aldri vant med det virker det som) halv 5 er og blir tidlig. Men samtidig når gutten er så blid som en sol, så gjør det ikke noe på en måte. Er ikke galt når man har fått dusjet ungen, satt på en maskin med klær, satt på oppvaskmaskinen, laget frokost og lunsj før klokken halv 7.

Blir spennende å se hvor sliten gutten er når han kommer hjem fra barnehagen. håper på å få malt litt flere trolldeig-julefigurer i dag. Temmelig imponert over at han malte tre stykk i går :danse: tre stykk figurer på 2x4 cm. tok ikke lange tiden, men han satt i ro i ja ca 15 min :danse: var nok godt for han tenker jeg. Håpe det kan bli tre i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...