Gå til innhold

Dr. Martens Serena


Harlequin

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å kjøpe meg et par Dr. Martens Serena, og har prøvd et par i butikk. Det jeg kjente på da jeg prøvde dem, var at sømmen/overgangen fra "lappen" som ligger under snøringa til foran på skoen kjentes veldig har. Personalet i butikken sa at den kom til å gå seg til, men turte ikke å kjøpe de der og da. Noen som har noen erfaring med dette? Kan det eventuelt hjelpe å gå opp en størrelse? post-62558-0-40438600-1352140484_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine var også veldig harde og trange i begynnelsen. men det går seg til! Skoene blir også svære. nesten å min størrelse ble for store etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1460 men mine var også veldig harde akkurat der, og jeg vurderte å ikke kjøpe dem, men gjorde det likevel. Mine viste seg også å være sykt harde i sømmen på hælen, og jeg fikk masse gnagsår - MEN. Det gikk seg til! Nå er de super-komfortable og jeg elsker dem. Så hvis du er klar for litt inngåing og slike greier så kommer du ikke til å angre. Hvis du derimot skal ut på langvandring første dagen du bruker dem... Muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var også veldig harde og trange i begynnelsen. men det går seg til! Skoene blir også svære. nesten å min størrelse ble for store etterhvert.

Jeg har 1460 men mine var også veldig harde akkurat der, og jeg vurderte å ikke kjøpe dem, men gjorde det likevel. Mine viste seg også å være sykt harde i sømmen på hælen, og jeg fikk masse gnagsår - MEN. Det gikk seg til! Nå er de super-komfortable og jeg elsker dem. Så hvis du er klar for litt inngåing og slike greier så kommer du ikke til å angre. Hvis du derimot skal ut på langvandring første dagen du bruker dem... Muligens.

Takk for svar! Har hørt litt rundt, og noen jeg kjenner har blokket ut sine. Noen som har erfaring med dette? Er så redd for å kjøpe sko til godt over tusenlappen som jeg ikke vil kunne bruke... Men ser ut som om det er håp da! Får komme meg ut i Oslo og prøve en gang til og forhøre meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har hørt litt rundt, og noen jeg kjenner har blokket ut sine. Noen som har erfaring med dette? Er så redd for å kjøpe sko til godt over tusenlappen som jeg ikke vil kunne bruke... Men ser ut som om det er håp da! Får komme meg ut i Oslo og prøve en gang til og forhøre meg litt :)

Jeg har aldri hørt man kan blocke dem ut. I såfall må du fortelle oss hvordan. Men etter en stund så merker du ikke den kanten. Min kostet ikke mer enn 600ish.. men pga tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hørt man kan blocke dem ut. I såfall må du fortelle oss hvordan. Men etter en stund så merker du ikke den kanten. Min kostet ikke mer enn 600ish.. men pga tilbud.

Hun jeg snakket med hadde fått de blokket ut hos skomaker visstnok, hun gjorde det på grunn av den harde sømmen, og det hjalp tydeligvis. Jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer utover det, annet enn at det funket bra for henne :) Men nå skal jeg komme meg ut og kjøpe et par, virker som dere er fornøyde i alle fall! Mens vi snakker om det, noen som vet om noen steder som fører Dr. Martens i Oslo, som er lett å finne fram til? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til. Kjøpte et par Dr. Martens i sommer, og brukte gnagsårplaster der det gnagde :) Nå er de helt fine og kjempegode å gå i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg snakket med hadde fått de blokket ut hos skomaker visstnok, hun gjorde det på grunn av den harde sømmen, og det hjalp tydeligvis. Jeg har ingen anelse om hvordan det fungerer utover det, annet enn at det funket bra for henne :) Men nå skal jeg komme meg ut og kjøpe et par, virker som dere er fornøyde i alle fall! Mens vi snakker om det, noen som vet om noen steder som fører Dr. Martens i Oslo, som er lett å finne fram til? :mrgreen:

aner ikke om de har det i oslo. men de er å få kjøpt på Dna. Om du vet om en dna butikk kan de være der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Docs er fæle å gå inn, men veldig gode når det først er gjort. Den andre utfordringen er at de er kjempeglatte om vinteren.

DNA, Ramona, Trapes, Shoe Bar.. mange steder i Oslo som fører standardmodellene til Dr. Martens. DNA er sikkerhet lettest å finne (Oslo City, Arkaden, Storo).

Anonym poster: 4d2824ed1e78e49477449761b632276f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Enden på visa ble at jeg kjøpte meg et par som minner om disse:

http://store.drmartens.co.uk/p-360-dr-martens-1460-boot.aspx

En helt plain modell i mykt skinn uten foring. Kjøpte herremodellen, fordi den er litt videre i utgangspunktet. Selv om de var trange da jeg fikk de har jeg gått de inn ganske bra nå, og de blir bare mer og mer behagelige. Angrer ikke på at jeg kjøpte dem, og det er definitivt mulig å gå dem ut hvis de ikke er alt for trange i begynnelsen :) Ble ikke noe av blokking, da jeg ikke følte det trengtes (utrolig nok :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke selv, men har vurdert å kjøpe og har pratet med noen venninner som har skoene som også har bekreftet at de går seg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Ei venninne av meg kjøpte Serena her for noen uker siden, og de var vonde å gå inn, men nå elsker hun dem. Som hun selv sa, "først gjorde det dødsvondt på det ene beinet, og så på det andre, men til slutt ble det bra". Bare jeg som ikke klarer å gå inn mine 1460s; impregnerte de to ganger, gikk med dem i én dag (worst mistake ever), få gnagsår som jeg fortsatt over 2 mnd senere har merker etter, og sette dem tilbake i esken.. :sjenert:

Jeg skal få blokket ut mine, de gjør det f.eks. på Oslo City, i underetasjen på høyresiden ved utgangen i retning t-banen/tog. Aner ikke hva det koster. Jeg kunne sikkert plastret både hæler og fot (sømmen over foten gnager ordentlige sår på den venstre foten, selv om det er riktig størrelse ellers - de andre docsene var IKKE så vonde å gå inn!), men jeg orker ikke gå å banne for meg selv i dødsvonde sko dersom det kan unngås for noen hundrelapper :fnise:

Alle docs går seg ut etter hvert, da skinn formes etter som det blir varmt (kroppsvarme) og vier seg ut etter beina dine, men det tar tid, og dersom det klemmer og/eller gnager på de verste stedene - f.eks. kan man plastre hælene, men oppå foten når sømmen lager sår gjennom plasterer gjør saken litt verre - kan det å blokke ut være like greit først som sist (:

Endret av Strixvaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...