Gå til innhold

Hvor ble det av marken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som liten jente(10 år, kanskje) fikk to av mine naboer og barndomsvenner mark i rumpa. Jeg var med de her to veldig mye, og etter kort tid fikk jeg mark selv, da dette er ekstremt smittsomt. Jeg var så liten, og ble vettskremt. Jeg turte ikke å si i fra til noen, da jeg syntes at dette var grusomt ekkelt og flaut. Hvert eneste dobesøk var et mareritt. Jeg som alltid hadde vært så livredd for småkryp. De var ganske små, tynne og hvite, så det kunne ha vært verre. Det klødde veldig, da spesielt om natten. Da var det MYE aktivitet. Dette gikk jeg med i kanskje tre år. Etter hvert kom marken mer og mer sjeldent. Det kunne til og med gå 2-3 uker før den viste seg igjen. Jeg tenkte at dette var fordi at marken døde selv, og la nye egg. Som sagt, en dag var det plutselig helt borte, og kom aldri igjen.

I dag er jeg 18 år, og tenker sjeldent på det. Men når jeg tenker over det, lurer jeg på hvor marken forsvant. Jeg har to teorier. 1. Den har faktisk forsvunnet, av en eller annen merkelig grunn. 2. Den har forsvunnet opp til tarmsystemet mitt, og spiser av magen og innvollene mine. Jeg føler meg helt fin i dag, men når jeg tenker over det, er det faktisk ganske rart. Vanligvis må man jo ta noen tabletter for å drepe dem.

Noen her som har noen tanker?

Anonym poster: f9569aa052ee571fd6d91a7291e70437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.klara-klo...seId/1651448199

Anonym poster: 198f4fdd1c7477b6e08d6104672f67b3

Ikke koselig lesning... Men etter så mange år, mener jeg? Jeg er jo helt frisk og rask. -TS

Skrevet

"Jeg er egentlig vant til kløen og synes ikke det er så utrolig irriterende. oftest kjenner jeg ikke noe i det hele tatt. men jeg har barnemark, kan se hvite 8mm-13mm mark i avføringen. det er bare når jeg klør meg selv for å sjekke, så klør det en del i ca. 10-20 min etter jeg har klødd meg selv, men jeg synes ikke det er noe som trengs behandling mot om det ikke er VELDIG nødvendig. synes ikke det er noe spesielt ekkelt å ha små sprellende hvite mark rundt endetarmen sånn generellt. de skader meg jo ikke. "

Fy faen for en syk type!

• Liker 1
Skrevet

Moren min fikk mark da hun var liten og det forsvant av seg selv.

Men uansett. Vermox får man reseptfritt på apoteket, så kjøp deg en pakke og kos deg.

Anonym poster: a346b695d1a88f162ab08841be94b19d

Skrevet

"Jeg er egentlig vant til kløen og synes ikke det er så utrolig irriterende. oftest kjenner jeg ikke noe i det hele tatt. men jeg har barnemark, kan se hvite 8mm-13mm mark i avføringen. det er bare når jeg klør meg selv for å sjekke, så klør det en del i ca. 10-20 min etter jeg har klødd meg selv, men jeg synes ikke det er noe som trengs behandling mot om det ikke er VELDIG nødvendig. synes ikke det er noe spesielt ekkelt å ha små sprellende hvite mark rundt endetarmen sånn generellt. de skader meg jo ikke. "

Fy faen for en syk type!

Grøss.... :fnise: -TS

Skrevet

Når man tar medisiner for barnemark, så må hele familien ta for å bli kvitt det, for som du sier er det svært smittsomt. Kanskje ga foreldrene dine deg medisiner uten at du visste om det da du var liten? Kanskje de trodde du ikke hadde oppdaget det og ikke ville skremme deg med at du hadde masse mark i rompa, og så ga de deg feks "vitamintabelett" eller noe, som egentlig var mot marken ;)

Anonym poster: cd87d48eb0b82500f9e921879fd1b09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...