Gå til innhold

Maskerade maske


Sails

Anbefalte innlegg

Skal på et arrangement snart som krever en maske alá maskeradeball. Haster litt, så må kjøpe det i butikk i Oslo. Vet om Festmagasinet Standard, men er på jakt etter etter noe som er litt "finere". Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags maske tenker du på? Menn bruker vel gjerne ganske enkle masker, mens kvinner bruker slike med fjær og glitter på. Jeg har slitt med å få tak i kostymer i Norge selv, så hva med å lage en eventuelt? Vil jo tro at Festmagasinet har det beste utvalget, så hvis du ikke finner noe der, blir det litt vanskelig..

Her bruker de enkle masker:

http://www.fanpop.com/spots/gossip-girl/picks/show/133655/whos-mask-did-like-most-masquerade-ball

Men du finner mange guider til hvordan du kan lage masker selv, og ellers pleier det å være lett å få tak i enkle masker som man kan pynte selv også.

Nå har ikke jeg vært på maskeradeball siden jeg pleide å være med foreldrene mine da jeg var liten, men pappa pleide å ha en slik enkel halvt trist/halvt glad-maske med tårer på ene siden. Mulig det ikke er det som er det hippeste lenger, men jeg syntes det var stilig da jeg så igjen bilder for ikke så lenge siden, og det skal vel ikke være det vanskeligste å lage.

Anonym poster: eaaed026517988d5042741f583fc5a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en lignende maske som pappa brukte. Så du kan bare kjøpe en enkel hvit maske (som de har i de fleste kostymebutikker), og male den med sort og gull maling:

http://masqueboutique.com/product/mens-pierrot-mask/

:)

Pierrot mask heter det visst.

Anonym poster: eaaed026517988d5042741f583fc5a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på en slik øyemaske. Har ikke så fryktelig lyst til å lage selv, resultatet blir aldri bra nok.. Har funnet ut at jeg kan kontakte Norsk Kammeropera og spørre om å låne en maske, da de driver med privat utleie. Men om noen skulle sitte på noe informasjon om hvor jeg kan få tak i en ordentlig maske som ikke er laget av simpel plastikk så tar jeg det i mot med åpne armer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kommet over en masse perfekte masker på nett, men skal ha den innen to dager, så det blir desverre ikke aktuelt å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...