Gå til innhold

Lei av lavkarbomaset!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det lukter vondt av "tilhengere" en blanding av negllakkfjerner og råtten kjøtt- og ja det gjør det , uansett hva dere måtte tro selv .

Forkynning av denne fantastiske livsstilen orker jeg ikke mer av.

Vi får se hvordan det går med tilhengere om 10-20 år.

Flere som er "mett"?

Anonym poster: b27754daec25f3e4d9b6b2a6f0df9823

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, lei av det, og av slankehysteriet.. Spiser man normalt sunt og trener regelmessig så er man sunn nok. Overdrivelse er ikke bra uansett i hvilken retning det går i.

Anonym poster: 4c13012ea29ffd52848f6344b3856a56

• Liker 2
Skrevet

Tja. Jeg er ikke ihuga lavkarber selv, men prøver å unngå for mye karbohydrater likevel. Hvorfor? Fordi jeg har lest en del forskning på feltet som tyder på insulin kanskje er en viktigere faktor for f.eks. hjerte-kar-sykdommer enn man har trodd tidligere. Og karbohydrater vil alltid øke insulinnivået i kroppen. Derfor prøver jeg å unngå høyt nivå av insulin i kroppen over lang tid, og velger små mengder av de aller mest langsomme karbohydratene og fyller heller på med fett og protein for å bli mett.

Men selvsagt gjelder også "alt med måte" for dette også.

Anonym poster: 50fbe012ca48d200a38fe3cbeb851e9b

• Liker 1
Skrevet

Tja. Jeg er ikke ihuga lavkarber selv, men prøver å unngå for mye karbohydrater likevel. Hvorfor? Fordi jeg har lest en del forskning på feltet som tyder på insulin kanskje er en viktigere faktor for f.eks. hjerte-kar-sykdommer enn man har trodd tidligere. Og karbohydrater vil alltid øke insulinnivået i kroppen. Derfor prøver jeg å unngå høyt nivå av insulin i kroppen over lang tid, og velger små mengder av de aller mest langsomme karbohydratene og fyller heller på med fett og protein for å bli mett.

Men selvsagt gjelder også "alt med måte" for dette også.

Anonym poster: 50fbe012ca48d200a38fe3cbeb851e9b

Jupp. Jeg er for alt som gjør en person så sunn som den kan bli. Lavkarbo vil ikke fungere for alle, og høykarbo vil ikke fungere for alle. Hver kropp er forskjellig. Så lenge man er SUNN og har energi (alle er vel enig om at sukker, hvetemel og pasta ikke er sunt), så skal andre gi blaffen i hvordan. Jeg velger min måte, du velger din.

Grunnen til at mange "maser" om det som førstemann her føler, er vel av noen av de samme grunnene som jeg har. Jeg har hatt en mage (og kropp generelt) som ikke har fungert alle disse årene, men har ikke helt skjønt hvorfor før man begynte å spise annerledes, og da vil man gjerne dele den erfaringen med andre som sliter med det samme, gi de et alternativ de kan prøve. Det er ikke slik at denne veien er den eneste, men den er EN rute, et alternativ som kanskje kan være riktig. Det eneste man VET sikkert er bra for alle, sett bort i fra kanskje en grusomt uvanlig sykdom (som jeg aldri har hørt om), er mindre raske karbohydrater.

Så lenge man ER frisk, spiser ting de liker, har energi og får i seg nok vitaminer, så er det det viktigste. Gi faen i hvordan. Om de LIKER salat med kylling og en god, fyldig dressing, så skal andre gi fanken i det og konsentrere seg om seg selv.

Skrevet

Jepp. Folk får gjerne gå på lavkarbo, men de trenger ikke å dytte meningen sin på alle andre. Selv prøver jeg ikke å spise for mye karbohydrater, men da snakker jeg om brød og pasta.. Spiser frukt og alle slags grønnsaker med god samvittighet.

Skrevet

Det lukter vondt av "tilhengere" en blanding av negllakkfjerner og råtten kjøtt- og ja det gjør det , uansett hva dere måtte tro selv .

Forkynning av denne fantastiske livsstilen orker jeg ikke mer av.

Vi får se hvordan det går med tilhengere om 10-20 år.

Flere som er "mett"?

Anonym poster: b27754daec25f3e4d9b6b2a6f0df9823

hahahah grunnen til lukta er at personen er i ketose.Noe mange som går på lavkarbo gjør.

Og jeg skjønner ikke hvem som maser på deg ?

Hva folk spiser får bli opp til hver enkelt.Det er så mange som skal hate folk som går på lavkarbo,folk som bruker suppedietter.

La folk spise hva de vil.Så gjør du det samme

Skrevet

Jeg bryr meg fint lite om folk spiser det ene eller det andre.

Det jeg synes det blir alt for mye av er at alle medier lovpriser et kosthold som faktisk ikke passer til alle, og at lavkarbo blir presentert som den store universelle løsningen på alt fra hodepine til kreft.

En annen ting jeg blir "litt" provosert av er når folk skal blande seg inn i hva andre spiser, bare fordi alle andre spiser så usunt.

"Spiser du virkelig rugbrød!? Å herreguuuud, det er jo så usunt!"

"Spiser du poteter enda? Da er det virkelig ikke rart at du kun har gått ned 10 kg de siste 6 mnd altså!"

Spis hva dere vil, alle som en, men ikke prøv å tre alle deres filosofier og teorier ned over mitt hode. Jeg kan love dere at lavkarbo passer absolutt IKKE for meg.

Og til alle medier som fremhever lavkarbo som verdens beste kosthold: Ta dere sammen, og kutt ut å prøve å tjene noen tusenlapper ekstra hver måned på å hoppe på en moteriktig og periodisk matbølge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...