Gå til innhold

Pålegg som er helt sukkerfrie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ønsker å redusere mitt sukkerinntak drastisk. Jeg har det ikke helt bra med kroppen min slik den er nå. Målet mitt er å kunne gå i penkjoler som er kroppsnære, men likevel føle meg vel.Trening har aldri vært noe særlig for meg, men jeg skjønner jo at jeg må bli bedre på den fronten også. Jeg antar at det er flere der ute som ønsker et sunt liv, så jeg lurer hovedsaklig på om dere vet om pålegg som er helt sukkerfrie?

Anonym poster: 70102bc9971daef31a0d8fdcb769e1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er lavkarber, ergo spiser jeg lite sukkerholdige produkter.

Men, alle kjøttpålegg er nok å overdrive. Det er nemlig ikke måte på hva produsentene dytter i av sukker i slike produkter. Derfor er det viktig å sjekke næringsinnhold på hver pakke. Men, jeg spiser altså mest av dette som pålegg:

* Sognemorr fra Gilde

* Salami (men igjen, sjekke næringsinnhold)

* Gullpostei (mener det er det den heter, det er en av disse leverposteiene som har svært lavt sukker og karboinnhold)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Ost. ;)

Anonym poster: f4efa843239ab2e784a3621a91630a84

• Liker 1
Skrevet

Ost. ;)

Hvitost, ikke brunost ;)

Skrevet

Kjøp så mye rent som mulig, det tilsettes ofte mye sukker i prosseserte produkter. Av og til for å drøye og gjøre det billigere, ofte for smakens del (ting med tomat i har ofte litt sukker bl.a., det samme med ting som er marinert og slikt). At du vil styre unna sukkerbomber og næringsfattig mat som som syltetøy, brunost, prim og sjokoladepålegg kan jeg skjønne godt. Men jeg synes det blir litt hysterinsk å f.eks. ikke spise makrell i tomat fordi det er noen sukkerkorn i det, når dette er mat som samtidig er næringsrik og har masse vitaminer, omega-3, protein og så videre.

Anonym poster: fa6dddc16fa2dd5e96ef125017fb725d

Skrevet

Jeg liker å ha avokado på knekkebrød.

Er nok andre sukkerkilder du lettere kan fjerne fra kostholdet vil jeg tro.

Et tips til penkjolen: hold-in-undertøy, genialt og man ser litt mer trent ut :D

Anonym poster: 0f0ff7db45be9f2858e935b369f831a6

Skrevet

Honning

Banan

Anonym poster: 8ff071df55020ec7a5d313961cdaee0f

Skrevet

Honning

Banan

Anonym poster: 8ff071df55020ec7a5d313961cdaee0f

Honning er jo rent sukker omtrent.

Skrevet

Kjøp så mye rent som mulig, det tilsettes ofte mye sukker i prosseserte produkter. Av og til for å drøye og gjøre det billigere, ofte for smakens del (ting med tomat i har ofte litt sukker bl.a., det samme med ting som er marinert og slikt). At du vil styre unna sukkerbomber og næringsfattig mat som som syltetøy, brunost, prim og sjokoladepålegg kan jeg skjønne godt. Men jeg synes det blir litt hysterinsk å f.eks. ikke spise makrell i tomat fordi det er noen sukkerkorn i det, når dette er mat som samtidig er næringsrik og har masse vitaminer, omega-3, protein og så videre.

Anonym poster: fa6dddc16fa2dd5e96ef125017fb725d

Jeg forstår. Jeg kommer ikke til å kutte ut makrell i tomat eller tunfisk. Begge disse påleggene kommer jeg til å fortsette å spise. Jeg bør kanskje også spise mer av det da jeg ikke er den flinkeste til å ta tran. Hilsen TS.

Skrevet

Honning er jo rent sukker omtrent.

Ja, det vil jeg også tro.

Hilsen TS.

Skrevet

Jeg liker å ha avokado på knekkebrød.

Er nok andre sukkerkilder du lettere kan fjerne fra kostholdet vil jeg tro.

Et tips til penkjolen: hold-in-undertøy, genialt og man ser litt mer trent ut :D

Ja. Jeg må kutte helt ned på søtsaker. Det kommer tli å bli ganske tøft psykologisk sett for min del. Jeg finner lett på unnskyldninger for å spise dette. Heldigvis har jeg en psykolog. Vurderer også fortløpende om jeg kanskje burde kontakte en ernæringsfysiolog (eller hva det nå heter).

Avokado er godt, så det må jeg spise mer av.

Hold In-undertøy har jeg prøvd, men jeg har aldri klart å finne noe som jeg kan få på meg. Jeg bruker str. 38-40, så det burde jo finnes. Men jeg har ikke klart/orket å finne det til meg.. :(

Hilsen TS.

Skrevet

Hvitost, ikke brunost ;)

Ikke ananasost og sånn heller, men det får være måte på hvor mye teskje man skal være nødt til å bruke her.

Men hvis vi først skal kverulere for the sake of it, kan man jo føye til at brunost i grunnen heller ikke er noen ost i streng forstand, det er smaks-og ernæringsmessig mer å betrakte som en diger fløtekaramell. Jeg har mange ganger servert brunost til franskmenn, sånn for moro skyld, og de spytter og harker fordi det de får i munnen ikke er ost, men noe klissete og søtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...