feuerstein Skrevet 7. desember 2012 #21 Del Skrevet 7. desember 2012 Registerreim koster vanligvis lite å bytte i tide, men den kan koste vanvittig mye å bytte 1 sekund på overtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 7. desember 2012 #22 Del Skrevet 7. desember 2012 Registerreima koster litt mer enn en Kvikk Lunsj, men med dette byttet har jo bilen økt verdien også. Jobben derimot koster en del =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hittah Skrevet 29. desember 2012 #23 Del Skrevet 29. desember 2012 Det er helt dødt, har trykket og vridd på alt av knotter og vridere. Nothing. Er kaldt å kjøre med åpne vinduer bare for å unngå kondens, så dette må jeg få fikset snarest. Hva kan det komme av, og er det noe jeg (eller helst en mann med peil på bil...) kan gjøre selv? Har en Mazda Demio 2000 modell... Sikkring, register, luftfilter, TERMOSTAT, relè... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hittah Skrevet 29. desember 2012 #24 Del Skrevet 29. desember 2012 Tusen takk for mange gode løsninger! Er ikke mye nevenyttig når det kommer til bil desverre, og ikke datanerden jeg er gift med heller Skal sjekke frostvæsken først, men hvor er denne sikringen hen da? Til dere som lurte- det kommer ikke luft i det hele tatt. Hverken kald eller varm. Tett luftfilter? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #25 Del Skrevet 29. desember 2012 Hah, bilen min står på verksted igjen...vifta slutta å fungere etter kort tids bruk. Mekanikeren mente det sikkert bare var en løs kobling. Hvor dyrt det blei? Over ei halv månedslønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 31. desember 2012 #26 Del Skrevet 31. desember 2012 Oppdatering- det var vifta som måtte skiftes...og på høy tid, ifølge mekanikeren! Han fant også flere andre ting som måtte byttes ut. Dyrt å ha bil... På høy tid? Han om det. Det viser vel hvilken grad av "planlagt foreldelse" vi er kommet til. Det meste som produseres er dessverre ment å ryke lenge før det egentlig er naturlig, men både produsenter og verksteder elsker det. Min påstand er som alltid: Langt det meste kunne ha dobbel varighet med minimal råkostnad, f.eks. langt under 1% (en prosent) ekstra. Og i tillegg vet man at fabrikkene bruker mye energi på å utvikle dårligst mulig skit uten at det synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 31. desember 2012 #27 Del Skrevet 31. desember 2012 Hah, bilen min står på verksted igjen...vifta slutta å fungere etter kort tids bruk. Mekanikeren mente det sikkert bare var en løs kobling. Hvor dyrt det blei? Over ei halv månedslønn... Det var en dyr kobling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 1. januar 2013 Forfatter #28 Del Skrevet 1. januar 2013 Det var en dyr kobling! Over ei halv mnds lønn for det han gjorde første gang bilen var inne. ..I utg.punktet skulle jeg egentlig betale 15000,- men han fikk vifta billig. Det med koblingen regner jeg med de gjør gratis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #29 Del Skrevet 28. januar 2013 Jeg ga opp, og kjøpte en ny bil- hybrid med automatgir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. januar 2013 #30 Del Skrevet 28. januar 2013 Høres mye bedre og lettere ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. januar 2013 #31 Del Skrevet 28. januar 2013 Gratulerer med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #32 Del Skrevet 30. januar 2013 Høres mye bedre og lettere ut Absolutt, den er en drøm å kjøre- såvidt jeg lar mannen slippe til bak rattet Gratulerer med ny bil! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 31. januar 2013 #33 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvis varmeapparatet ikke fungerer. Stay cool. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå