AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Jeg går på Microgynon pga endometriose og skal derfor ikke ha noen pause for å få blødning. Har gått på det i 7 uker nå. Har hele tiden hatt småblødninger, men det er nesten brunt og litt koagler i. De 2-3 siste ukene har det økt på og nå blør det såpass at jeg må bruke truseinnlegg, holder ikke lenger med ett tørk når jeg er på do. Det er fortsatt brunt. Er dette normalt? Bør jeg ha en pillefri uke og håpe at det blir borte, eller er dette bivirkninger som går over etter 3 mnd? Anonym poster: 4906e6e65d3cdab024fd916d62d05999
Minya Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Det er ganske normalt med småblødninger og spotting når du begynner på et nytt p-pillemerke. Den vanlige tiden som blir estimert er mellom tre og seks måneder før kroppen har fått normalisert seg i henhold til de nye hormonmengdene. Gi det et par måneder til, så skal du se at det roer seg. Hvis du fortsatt spotter etter fire måneder, kan du kontakte legen din for å høre om det kan være noe i veien. Du bør ikke ta noen pillefri uke siden du har begynt på pillene for å slippe å blø. Sats på at det går seg til i løpet av noen få uker, og gir det seg ikke etter tre måneders tid, kan du kontakte legen din igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå