Gå til innhold

Redusert sædkvalitet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest april37

Hei, har noen erfaring med at mannen har reduserte "soldater" og blitt gravide? Har dere i såfall ventet lenge? Det er ganske vanlig med litt reduserte sædceller i våre dager har jeg hørt... Jeg tenkte ikke på prøverør. :-?

Jeg vet det kan være et godt tips å ligge med stumpen i været en stund etter samleie :wink: Andre tips? (jeg vet at alder teller)..

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du for det første ved du om manden har nedsat sædverdi ? kan sige for mig selv at kæreste og jeg brugte ingen ting og det tog 6 år før der var bingo og tænk nu er der bingo igen og vi er nu ikke nogen ung lam jeg er 38 og han 37, oftes udbliver graviditen fordi man prøver og prøver, så hvis du ikke ved med sikkerhed om at det er p.g.a mandes nedsatte sædverdi så ville jeg ikke bekrymer mig.

og ja det er fint at stå på hoved efter samleje, og det er også fint at lade mande gå en lille uge eller to til at opsamle sæd, det sagde længe til mig for mange år siden.

lykke til med prøvningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest april37

Hei Ann, takk for svar :wink:

Ja, han har hatt en test hos legen og fått et "greit" svar. Det vil si at det er redusert hastighet og befruktningsdyktighet på flere av sædcellene men det skal absolutt være mulighet. Så det er vel bare å vente...Tenkte jeg skulle høre om det var flere som hadde lignende menn :ler:

Når det gjelder å vente lengst mulig med utløsning, har jeg hørt at det er feil. De kan faktisk bli lite levedyktige når de er gamle. Så jeg har hørt at det perfekte er å ha samleie annenhver dag rundt eggløsning. For ofte utløsning er heller ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Goliat

Hei!

Min mann har nok desverre det motsatte problemet......han blir far for fjerde gang nå i mai :hoho:

Nei, jeg skal ikke fleie med dette!

Jeg vet at min bror sliter med dette og hos han så er femti prosent "døde" og femti prosent "i live". Og ved utløsning, så er det de første femti %som er døde. De jobbet med saken i nesten to år før det klaffet, men nå har de ei kjempeskjønn lita frøken på snart to år.

Da de prøvde og bli gravide, fikk de beskjed av legen og kun ha samleie en gang i uka og (lettere sagt enn gjort) ikke stresse med det!!

De forlovet seg på ferie og begynte og planlegge bryllup.....da klaffet det!

I og med at de begynte og planlegge bryllup fikk de annet og tenke på.

Jeg skjønner at det ikke er lett og ikke stresse med det. Men man må prøve og si til seg selv at det er større sjanse for og lykkes hvis man ikke stresser.

Ønsker dere lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...