Gå til innhold

Rumling i magen

Fremhevede innlegg

Gjest Spider_
Skrevet

Jeg har et pinlig problem. Det rumler nemlig veldig mye fra magen min å jeg føler at ALLE hører det!! Uansett om jeg er sulten eller mett så rumler det. Og noen ganger kommer det helt crazy lyder derifra. Dette er så utrolig flaut!!! Jeg har tatt tester for matvareallergi osv, men alt ser fint ut. Legene mener at jeg har irritabel tarm og det kan godt hende, men tror psyken har veldig mye å si her og. Når jeg hele tiden går rundt med konstant angst for at magen skal rumle, så blir det sikkert bare verre. men klarer ikke å slutte å bekymre meg for det fordi jeg synest det er så flaut. :(

Det er så ille nå at jeg ikke tørr å dra på kino eller teater lenger, jeg unngår å være med enkelte venner og jeg har skulket mye fra skolen pga dette.

Er det noen som kjenner seg igjen og/eller har noen gode råd å komme med?

på forhånd tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Det er ikke kjempeekstremt med meg, men man kan høre at det rumler nesten konstant når det er stille i omgivelsene. Enten jeg er sulten eller jeg akkurat har spist, rumler det. Men det er heldigvis ikke så ille at jeg ikke kan leve normalt. Hvis jeg har datet gutter, og vi har ligget ved siden av hverandre og bare kost, og det har vært helt stille, har magen min rumlet nesten hveeeer gang, og da blir jeg selvfølgelig spurt om jeg er sulten eller lignende. SÅ flaut.

MEN, hva som har hjulpet meg en del, er å kutte en god del karbohydrater. Jeg har vanskeligheter med å kutte alt, men om jeg en dag spiser en del karbohydrater, rumler magen min heeelt forferdelig. Spiser jeg mer protein og fett, rumler magen min MYE mindre. Så - det er kanskje verdt et forsøk? :)

Anonym poster: 3efa4d893a4f819694e3b9463551aaa6

• Liker 2
Skrevet

Har det samme problemet, og har også ofte magesmerter. Skal ta blodprøve hos legen snart, men jeg prøver alternativ behandling hvis jeg ikke får noe svar på blodprøven. Kanskje dere og kunne prøve det:) God bedring:)

Anonym poster: 824575f03a88b7a6960d3dcdff696bf4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt problem med dette, og gjort det samme som anonym bruker over (kuttet ned på karbohydratene). Dette er faktisk blitt forsket på av UiB og Haukeland sykehus. Hvis du i tillegg tar selolje så skal det også være bra, ifølge samme forskningsrapport. Det er ihvertfall forsøket verd! Håper det hjelper deg :)

Anonym poster: 17cbe5ce870e9fedc0a9be2c01b1a491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...