AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Hei, Jeg lurer på om noen her inne har opplevd kjeveproblemer, og hva slags symptomer du fikk? Og hvordan du oppdaget det, og eventuelt fikk ordnet det? Jeg mistenker at jeg har en feil i kjeven, og har nå tatt røntgen for å se! Har tidligere vært hos tannlege å fått bittskinne, men det hjelper ingenting! Noen av symptomene jeg har er ekstrem hodepine, smerter i kjeven og i øret samt nakken, men kun på en side. Sånn som dette har det vært i mange år, men det er første gang jeg skal få utredet om det sitter i kjeven - tidligere har man mistenkt nakkeproblemer men det er nå utelukket. Setter pris på alle svar, begynner å bli ganske desperat og aner ikke hvor jeg skal begynne, gleder meg til å få svar på røntgen. Kan for øvrig også fortelle at jeg hadde regulering i nesten tre år da jeg var yngre, og at jeg kunne låse kjeven på samme tidspunkt som jeg gikk med regulering. Nå knekker den når jeg tygger, og jeg får kun bite over to fingre - så musklene er garantert veldig spente. Anonym poster: 5aac768463b9a3fb25dd8d8aec383b29
PepsiMax Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Hva sier legen da? Hva med å reise til en fysioterapeut/ kiropraktor som kan se på det?
Silkepiken Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Temporomandibulær dysfunksjon - eller kjevedysfunksjon. Jeg var både hos lege, tannlege og en slags spesialtannklinikk. Ingen som tok det spesielt alvorlig, eller de kunne hvertfall ikke gjøre noe uten om å gjøre noen øvelser, eller muligens en bittskinne. Tok kontakt med en kiropraktor pga smertene i nakken, og intens hodepine og hyppig migrene. Hun var både interessert i det og i tillegg hjalp det utrolig på smertene.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Jeg venter på svar på røntgenbildene før jeg går videre med det, er mulig jeg må ta en mr også! Tenker jo at veien videre er fysioterapi eller kiropraktor, bare håper at det kan fikses lett så jeg kan bli kvitt disse smertene, men det er vel for mye å håpe på! Hva slags symptomer hadde du Silkepiken? Anonym poster: 5aac768463b9a3fb25dd8d8aec383b29
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Jeg har også kjeveleddsdysfunksjon, men jeg sliter heldigvis ikke med smerter foruten det faktum at jeg må brekke opp kjeven for å gape høyt / gjespe. Jeg har ikke fått noe annet enn en biteskinne til nattbruk. Tannlegen har ikke gitt meg andre instrukser. Anonym poster: 670ad5e3bc468c07aa7cf3c4e4f994b6
Silkepiken Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Jeg venter på svar på røntgenbildene før jeg går videre med det, er mulig jeg må ta en mr også! Tenker jo at veien videre er fysioterapi eller kiropraktor, bare håper at det kan fikses lett så jeg kan bli kvitt disse smertene, men det er vel for mye å håpe på! Hva slags symptomer hadde du Silkepiken? Anonym poster: 5aac768463b9a3fb25dd8d8aec383b29 Vond kjeve, høyre side, den bevegte seg veldig skeivt, Nakkesmerter, hodeverk og hyppig migrene, vondt "bak" øyene, "luft" eller dotter i ørene og vanskelig å få svelget ordentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå