Gå til innhold

Gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg var så ufattelig dum og hadde ubeskyttet sex på onsdag, i går fikk jeg menstruasjon, betyr dette at jeg ikke er gravid eller er det en mulighet for at jeg kan være det?

Tusen hjertelig takk for svar!

Anonym poster: 5c9b588f2f6819ee9a5d5a96eb1248c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fikk mensen. Hva tror du selv?

Anonym poster: 63931806ee4a40cc044a5f4aefd9f64b

Skrevet

Da er du ikke gravid.

Anonym poster: 7ddd23a17d7f68d4a9fd23c4705375a6

Skrevet

Hadde jeg visst svaret hadde jeg ikke spurt.

Takk!

Skrevet

Eh. Du kan jo være gravid likevel. For det første så kan sæden leve inni deg i noen dager før den befrukter et egg, og for det andre så tar det ei god stund før kroppen har registrert at det er graviditet på gang. Så at du hadde ubeskyttet sex på onsdag, og fikk mensen i dag, betyr at det er bare noen dager mellom - ergo kan du faktisk være gravid selv om at du har fått mensen nå.

Skrevet

Det var det jeg trodde og fryktet. Da er det bare å kjøpe graviditetstest, takk igjen!

Skrevet

Jeg vil si det er ekstremt unødvendig å kjøpe den testen. Eggløsning har man normalt sett fjorten dager før menstruasjon - det er ytterst sjelden man har eggløsning samtidig med mens.

Jeg ville ventet. Kommer ikke neste mens kan du jo teste, men jeg tviler sterkt på at du er gravid.

Anonym poster: 63931806ee4a40cc044a5f4aefd9f64b

Gjest Månestøv
Skrevet

Eh. Du kan jo være gravid likevel. For det første så kan sæden leve inni deg i noen dager før den befrukter et egg, og for det andre så tar det ei god stund før kroppen har registrert at det er graviditet på gang. Så at du hadde ubeskyttet sex på onsdag, og fikk mensen i dag, betyr at det er bare noen dager mellom - ergo kan du faktisk være gravid selv om at du har fått mensen nå.

Dette stemmer ikke. Man kan få festeblødning ja, men ikke menstruasjon. Trodde det var almenn kunnskap

Skrevet

Det var det jeg trodde og fryktet. Da er det bare å kjøpe graviditetstest, takk igjen!

Hvis du er helt sikker på at du ikke hadde eggløsning når du hadde ubeskyttet samleie, trenger du ikke kjøpe den testen. Men hvem av oss er egentlig det? Forøvrig kan du vente med å kjøpe den testen. Sannsynligheten for å bli gravid er jo bestandig ganske marginal, og dessuten er det for tidlig å teste, så du kan vente til neste gang du skal ha mensen å se.

Skrevet (endret)

Dette stemmer ikke. Man kan få festeblødning ja, men ikke menstruasjon. Trodde det var almenn kunnskap

Mensen, festeblødning, whatever. Det er blod ut av musa, og det er det som betyr noe.

Det heter forresten allmenn kunnskap. Trodde det var allmenn kunnskap ;) (Ha ha, neida skal ikke være like spydig som deg).

Endret av Rubies_
Skrevet

Ja, det høres ikke så dumt ut. Hvor lenge må man egentlig vente med graviditetstest for å være sikker på at den viser riktig resultat?

Gjest Månestøv
Skrevet

Den er mindre enn en menstruasjon og kommer ikke før dager senere. Ikke meningen å være spydig, men ingen vits i å skremme jenta. Btw skriver på mobil så beklaaager skrivefeilen min;)

Skrevet

Ja, det høres ikke så dumt ut. Hvor lenge må man egentlig vente med graviditetstest for å være sikker på at den viser riktig resultat?

Jeg syns du skal vente til neste gang du skal ha mensen, og se om du har fått mensen da. :) Hvis ikke kan du jo teste. Men dette må du bestemme helt selv.

Skrevet

Da gjør jeg det :) Tusen takk for svar og hjelp, litt mindre stresset nå!

Skrevet

Da gjør jeg det :) Tusen takk for svar og hjelp, litt mindre stresset nå!

:) Lykke til, krysser fingrene for at det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...