Gå til innhold

Oppfølging av lege (antidepressiva)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen leger her eller noen som vet hvordan det er med regler uforholdsmessig til oppfølging av antidepressiva?

Når februar kommer, så er det ca 2 år siden jeg var hos legen. Hvorfor jeg lurer på om han må følge meg opp, er jo fordi jeg trodde det gikk ut på kanskje å trappe ned og til slutt stoppe med antidepressiva? Men der igjen sa han sist at det er flere som går på det resten av livet. Ja greit det, tør ikke gå av medisin nå, men det er vel noen oppfølging for å se behovet?

Noen her som har opplevd at legen (sekretæren) tar kontakt etter en viss tid? Og en annen ting jeg lurer veldig på er om noen vet om det er skrevet ned på dataen for tid slik at det kommer opp for legen at det er så og så lang tid siden start på medisin? Eller er det noe han fysisk må gå inn på å sjekke selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første bør man ikke , vet at det skjer, sette en pasient på antidepressiva uten noen oppfølging i form av f.eks samtalebehandling. Og de fleste skal ikke gå på antidepressiva resten av livet i følge min lege.

Etter en viss tid med bedring kan man trappe ned i samarbeid med lege. Det er derfor viktig at legen ser deg innimelom for å vite at dosen er riktig og ha oversikt over hvordan det går med deg.

Spesielt viktig siden disse medisinene kun har beviselig effekt ved moderate til alvorlige depresjoner og det da kreves en viss oppfølging.

Skrevet

Ser nok it til at jeg går på det resten av livet. Finnes det noen oversikt over langvarig bruk av antidepressiva, hva det kan gjøre med kropp og hodet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...