Gjest Trøtt mamma Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Vi har to barn på henholdsvis 5 og snart 3 år. 5 åringen våkner rundt 06, men kan også sove til 0730 om han har vært lenge oppe dagen før. Han legger seg 1930 ish på kvelden. Men han er ikke problemet. Problemet er minsten. Vi legger han rundt kl 19 og han sovner tvert. Problemet er at han våkner 0430 på natten og er klar for ny dag. Han sover ikke på dagen. Jeg har tidligere ignorert han når han hat våknet så tidlig og han har da roet seg og sovnet igjen og sovet til 06 - 0630. Men dette går ikke lengre.. nå hylskriker han til vi plukker han opp og han får starte dagen. Tar vi han ikke opp, er resultatet at han vekker storebror (og mest sannsynlig alle naboene rundt her), og da har vi to grinete unger på kvelden. Har prøvd med nattlys, uten nattlys, med lystette rullegardiner, uten rullegardiner, ha leker liggende klart til han så han kan leke med, lese i nok etc, men ingenting hjelper.. Trenger råd her. Føler vi har prøvd det meste.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Legge ham senere? Anonym poster: 80ccf74e9dc79c70168b653627225f6d
Gjest Trøtt mamma Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Glemte å si en annen ting. Resultatet av at han våkner så tidlig er at han er stuptrøtt noen timer senere og grinete.
Gjest Trøtt mamma Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Vi har forsøkt å legge han senere. Men våkner like tidlig og resultatet er en enda trøttere og grinete unge.. Men å drøye det noe lengre enn til 19 funker dårlig. Han er veldig sliten kl 19..
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Du skriver at dere må ta han opp. Ligger han i sprinkelseng fortsatt? Kanskje dere kan bytte til stor seng, og la han leke på rommet en stund? Anonym poster: 17755db2138a1e7a1ea824e628487d4f
Gjest Trøtt mamma Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Han ligger i sprinkelseng enda. Vi har tenkt å kjøpe ny seng til han på nyåret. Kanskje vi bør gjøre det før. Jeg har ikke tenkt at det er nødvendig siden vi har lagt alt klart til han (leker, bøker, drikke, smokk) som han rekker fra sengen.
Sulosi Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Jeg satte en liten boks med leker inntil senga så når min våknet tidlig så plukket hun dem inn i senga, lekte litt og sovna igjen. Det var det eneste som fungerte for oss, å stå opp før kl 0600 var ikke et alternativ mtp resten av dagen.
Sensi Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Har du hørt om sånn "klokke" med sol og måne som roterer. En kan stille den inn. Er sånn at feks når solen er stått opp og står midt på himmelen (eksempelvis da innstillt på kl 08), så er det greit å vekke dere, men hvis månen fremdeles viser er det natta og han må sove videre. Lykke til 1
Harlekin Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Jeg skrev dette i en lignende tråd: Kroppens temperatur er på sitt laveste rundt 4-5 om natten, og det er mange, både voksne og barn, som våkner da fordi de fryser. Det kan kanskje være dette (blant en haug med andre grunner). Kunne dere prøvd å pakke litt rundt ham rett før han pleier å våkne? Det kan være det hjelper. Verd å prøve, i alle fall. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå