Gå til innhold

Antidepressiva, dosering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er vanlig dose med antidepressiva?

Ca?

Anonym poster: 7785a33c860b66de901a75452a2acf2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ingen standard.

Kommer helt an på hvilken type det er, og HVA formålet er med bruken av det.

Legen ser også an personen mtp. vekt/høyde og oppførsel, tanker, tidligere bruk av andre antidep. handlinger osv.

Skrevet

Er 700 mg mye eller lite?

Skrevet

Det kommer an på hvilken medisin det er snakk om. Antidepressiva er en samlebetegnelse for medisiner med antidepressiv virkning, og ikke navnet på en spesiell medisin.

Anonym poster: 8385faaf8b43bcc161a6670dfb660c91

Skrevet

Okei, svigermor har fått ny medisin og jeg syns 700 mg hørtes mye ut, kan hende mannen har hørt feil også :P

Vet ikke hva medisinen heter.

Skrevet

Det er som sagt helt umulig å si noe om uten å vite hvilken medisin det er snakk om. Hva slags dosering som passer for henne finner nok hun og legen frem til.

700 mg cipralex (der maxdose er 20 mg) er selvsagt kjempemye, mens 700 mg paracet (det er jo ikke antidepressiv, men det eneste jeg kom på som har "høy" dose) ikke er spesielt mye. Ser du forskjellen? Det kommer helt an på hvordan medisinen er laget og fungerer.

Anonym poster: 8385faaf8b43bcc161a6670dfb660c91

• Liker 2
Gjest Gjest_Erica
Skrevet

700 mg cipralex (der maxdose er 20 mg) er selvsagt kjempemye, mens 700 mg paracet (det er jo ikke antidepressiv, men det eneste jeg kom på som har "høy" dose) ikke er spesielt mye. Ser du forskjellen? Det kommer helt an på hvordan medisinen er laget og fungerer.

Dette er heller ikke antidepressiv, men antipsykotisk. Jeg gikk på 1200 mg Seroquel, men i dag går jeg på 1 mg Risperdal. Det er svært stor forskjell fra medisin til medisin og kan IKKE sammenlignes.

Skrevet

Dette er spørsmål bestemoren din må ta med sin fastlege. Vi har ingen mulighet til å vite hvilke kompetanse som ligger til grunn for svarene du får og stenger derfor tråden.

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...