AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 "Griser svetter ikke, avfallsstoffene går tilbake i kjøttet (der vet du hvorfor det lukter kloakk av rått svinekjøtt), de har spolorm hele livet, de har trikiner og det er økt fare for å bli smittet av diverse parasitter selv om du steker det godt...selv om vi bor i Norge. Er rapportert flere og flere tilfeller av trikiner og bendelorminfeksjon av mennesker i Norge de siste årene som stammer fra svinekjøtt. Grisekjøtt består av 70% urin,avfallsstoffene til grisen som ikke blir skilt ut i urinen går i kjøttet. Det er det man eter når man eter gris. Man svetter gjennom huden for å avkjøle seg, det kan ikke griser, i likhet med mange andre dyr, så derfor ruller de seg blant annet i gjørme for å avkjøle seg." Jeg fant det på ett forum på nettet, men ingen artikler eller andre steder som bakker opp denne påstanden. Har hørt før at svinekjøtt ikke er så sunt som det reklameres for, og har sett videoer på youtube av operasjone der de trekkeren haug med lange hvite mark ut av mage/tarmer til en som har spist svinekjøtt og skalldyr. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Det er da ingen seriøse kilder som sier svinekjøtt er sunt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Det er da ingen seriøse kilder som sier svinekjøtt er sunt. Reklamene på tv fra Gilde o.l da? Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Har faktisk lurt på det samme selv. Spør du f.eks vegetarianere så får du det svaret der, spør du kjøttetere som spiser svin, så får du at det ikke er sant til svar. Men det er vel bare et riktig svar her, eller? Eller er det kanskje noe mitt i mellom? Anonym poster: ddc1631385295f77c3c1aa9b2d17eac2
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 Reklamene på tv fra Gilde o.l da? Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8 Åja, det glemte jeg. Har du sett denne foresten? Skal ut og handle nå jeg, har så lyst til å bli litt sprekere bak sykkel-rattet så feit ferdig-pizza her kommer jeg!
Silfen Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Nei, det er ikke sant, ifølge det jeg fant engang en bekjent påsto det samme.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Åja, det glemte jeg. Har du sett denne foresten? Skal ut og handle nå jeg, har så lyst til å bli litt sprekere bak sykkel-rattet så feit ferdig-pizza her kommer jeg! Ikke gjør deg til. Du skjønner veldig godt at jeg referer til at de reklamerer for at svinekjøtt er hvitt kjøtt og magert, og dermed sunt som f.eks kylling. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Ikke gjør deg til. Du skjønner veldig godt at jeg referer til at de reklamerer for at svinekjøtt er hvitt kjøtt og magert, og dermed sunt som f.eks kylling. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8 Jeg gjør meg ikke til. Du eier jo ikke kritisk sans om du stoler på informasjon du får i en reklamefilm. Her; http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10013833 Offisielle kostholdsråd fra myndighetene er å spise mindre svin og rødt kjøtt. Forøvrig stemmer det også at mennesker blir smittet av innvollsorm fra kjøtt fra svin og storfe som er dårlig stekt. Om griser ikke svetter vet jeg ikke, men hva har det å si egentlig? Hunder svetter ikke, er de ekle av den grunn?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 Nei, det er ikke sant, ifølge det jeg fant engang en bekjent påsto det samme. Hva med operasjoner som dette? Jeg fant ikke den jeg lette etter, men denne er noe av det samme. Og der spurte de hvor markene kom fra. Og da sa de at de kom inn i kroppen som egg fra inni kjøttet man spiste. Synes det er skikkelig ekkelt. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
Gjest Uanonymbruker Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 Griser svetter ikke hverken utenpå eller inni, det er derfor de ruller seg i gjørme, det er sånn de kjøler seg ned og "svetter" på. Kylling svetter forøvrig heller ikke. 2
Gjest Snoken- Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Det er vel sjeldent at vi spiser dyr som svetter. Jeg mener hvem er det som spiser hest?
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Jeg mener hvem er det som spiser hest? Øystein Sunde. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Jeg gjør meg ikke til. Du eier jo ikke kritisk sans om du stoler på informasjon du får i en reklamefilm. Her; http://www.vg.no/hel...?artid=10013833 Offisielle kostholdsråd fra myndighetene er å spise mindre svin og rødt kjøtt. Forøvrig stemmer det også at mennesker blir smittet av innvollsorm fra kjøtt fra svin og storfe som er dårlig stekt. Om griser ikke svetter vet jeg ikke, men hva har det å si egentlig? Hunder svetter ikke, er de ekle av den grunn? Skal du være frekk kan du la være å svare. Ikke rart noen gruer seg for å spørre om ting man lurer på, når man får en sånn respons. Går det ikke ann å svare på en ordentlig måte? Jeg stoler ikke på alt jeg får servert av historier og påstander, men om man er usikker på noe, hvordan skal man bli sikker,om det ikke er lov å spørre? Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8 2
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. november 2012 #14 Skrevet 2. november 2012 (endret) Du kan jo google, det funker veldig greit for de fleste. Ellers så syns jeg at jeg var veldig grei. Ikke bare svarte jeg på det du spurte om og ga deg en link til en troverdig kilde, jeg fortalte deg i tillegg at du ikke eier kritisk sans om du stoler på en reklame, med andre ord fikk du vite to ting du trengte for prisen av bare ett spørsmål. Jeg hadde vært ganske fornøyd... Endret 2. november 2012 av Yellow Taxi 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #15 Skrevet 2. november 2012 Du kan jo google, det funker veldig greit for de fleste. Ellers så syns jeg at jeg var veldig grei. Ikke bare svarte jeg på det du spurte om og ga deg en link til en troverdig kilde, jeg fortalte deg i tillegg at du ikke eier kritisk sans om du stoler på en reklame, med andre ord fikk du vite to ting du trengte for prisen av bare ett spørsmål. Jeg hadde vært ganske fornøyd... Jeg har googlet, men ingenting kom frem som backet opp denne påstanden. Derfor spurte jeg her. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
Nalaya Skrevet 2. november 2012 #16 Skrevet 2. november 2012 Jeg regner med at griser har lymfesystem? Alle våre avfallstoffer kommer heller ikke ut kun gjennom urin og svette med mye gjennom lymfeåren som går til venstre halsvene. Forøvrig spiser jeg ikke gris selv, synes det smaker rart. Det er masse ekle videoer av folk som heller cola på svinefilet og får marker til å vise seg på youtube. Om det er ekte eller fake vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #17 Skrevet 2. november 2012 Jeg regner med at griser har lymfesystem? Alle våre avfallstoffer kommer heller ikke ut kun gjennom urin og svette med mye gjennom lymfeåren som går til venstre halsvene. Forøvrig spiser jeg ikke gris selv, synes det smaker rart. Det er masse ekle videoer av folk som heller cola på svinefilet og får marker til å vise seg på youtube. Om det er ekte eller fake vet jeg ikke. Har sluttet å spise svinekjøtt,jeg og. Men har også sluttet å spise reker,kreps,krabber o.l, fordi de er visstnok havets "søppeltømmere". Renser det for alt som faller på bunnen bl.a mennesker som omkommer på sjøen. Har også sett de snuttene om svin og cola. Var ikke sikker på om det var ekte, men når jeg kom over videoer som den over her, ble jeg litt mer overbevist. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
Nalaya Skrevet 2. november 2012 #18 Skrevet 2. november 2012 Har sluttet å spise svinekjøtt,jeg og. Men har også sluttet å spise reker,kreps,krabber o.l, fordi de er visstnok havets "søppeltømmere". Renser det for alt som faller på bunnen bl.a mennesker som omkommer på sjøen. Har også sett de snuttene om svin og cola. Var ikke sikker på om det var ekte, men når jeg kom over videoer som den over her, ble jeg litt mer overbevist. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8 Frister meg nesten å kjøpe svin og cola å prøve men skjer det at det kommer mark så dør jeg sikkert av forferdelse!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #19 Skrevet 2. november 2012 Frister meg nesten å kjøpe svin og cola å prøve men skjer det at det kommer mark så dør jeg sikkert av forferdelse! Har tenkt på det selv. Om du prøver, så si i fra om hva resultatet ble. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8
Gjest Snoken- Skrevet 2. november 2012 #20 Skrevet 2. november 2012 Har sluttet å spise svinekjøtt,jeg og. Men har også sluttet å spise reker,kreps,krabber o.l, fordi de er visstnok havets "søppeltømmere". Renser det for alt som faller på bunnen bl.a mennesker som omkommer på sjøen. Har også sett de snuttene om svin og cola. Var ikke sikker på om det var ekte, men når jeg kom over videoer som den over her, ble jeg litt mer overbevist. Anonym poster: b3416ee22d2c66fe60dde8e9f036d2b8 Du spiser vel ikke grønnsaker. Da det er mye insekter på dem, man gjødsler med møkk. Planter lever av biologisk avfall... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå