Gå til innhold

"Velmenende" mødre.. (langt klageinnlegg..)


-hild

Anbefalte innlegg

Jeg bare mååå bruke KG som en ventil.. Hvis du ikke gidder lese syting og klaging, så "stay away"

For en times tid siden hadde jeg mamma på tråden - dum som jeg var svarte jeg bekreftende på "joda, det begynner å bli tungt - det kjennes i magen når jeg er ute å går, og jeg har fått litt vann i kroppen. Men sånn skal det jo være når det er 3 uker til termin.."

Jeg skulle jo aldri ha sagt noe av det.. for alt måtte forsvares og glattes over etterpå.. "er du nervøs siden du får vondt i magen??" nei, men muskulaturen får jo gjennomgå.. hallooo det er en unge inni magen.. "tungt?? Men du er jo ung, det skal da ikke være så tungt.." NEI, jeg sier ikke at det er SÅ tungt heller - men jeg er ikke like mobil som før - og alt tar litt lenger tid. Hallloooo det er en unge inni magen!! "ja, nå må du passe på så ikke du legger på deg for mye nå som du er gravid.."

Dama bruker enhver anledning til å fortelle meg at jeg er feit og stygg - og til andre sier hun sikkert at jeg har blitt sånn fordi jeg mistrives sånn her.. Jeg veier på ingen måte 62 kg lenger, og startet svangerskapet på 80 - fulltstendig klar over at jeg ikke er av de slankeste - men jeg er hverken ser ut eller føler meg som ei diger dundre heller!

Sist jeg var hjemme måtte hun vel ha sett at jeg slett ikke har lagt på meg, men blitt smalere både i midje, over rumpa, lårene - og ikke minst i ansiktet... Jeg har lagt på meg 4-5 kg, og er i uke 38 (øhh 37+ 2 eller 3..) og har veldig veldig langt igjen til gjennomsnittet, og til det leger og jordmødre "anbefaler" - det er vel rundt 12 kg.... Jeg holdt kjeft som den veloppdragne dattra jeg er - rett og slett fordi jeg vet at hvis jeg fyrer meg opp på akkurat dette pr tlf til moderen akkurat nå, så kan det bli skikkelig ugly... Ikke bare er jeg lei av at hun gnager om vekta mi - men kroppen er full av hormoner i tillegg.. Og jeg klarer ikke bortforklare kommentarene med "hun prøver vel bare å si at hvis jeg legger på meg for mye i svangerskapet, så vil det bli tungt å varte opp en aktiv unge etterpå..."

whoa! Det gjorde godt å få skrevet dette av seg 8)

Kanskje resten av dagen blir bra likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff.. dette hørtes slitsomt ut..

Føler virkelig med deg.. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er utrolig hvor mye dumt folk klarer og lire av seg :trøste: .

Spesielt mødre, som veldig ofte ikke klar over at det de sier kan virke sårende og kritisk. De mener det jo sikkert bar egodt , men skjønner ikke at man blir lei seg.

Det er noe som heter- Det er av sine næremeste man skal ha det

Selv om det er vansklig prøv og ikke bry deg, klarer du ikke , si i fra, klart og tydelig og drit i og være den veloppdratte datteren- etterpå kan du jo bare skylde på hormonene :wink:

Uansett her er en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Kjæreste Ragnhils.

Si til mora di i en pen tone at du synes det ikke vitnewr om gode sosiale antenner å si slikt til gravide.

Be henne ligge unna hvis hun ikke har noe positivt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal si til henne på en rolig og saklig måte (dersom du klarer det) at dette er noe du ikke vil finne deg i. Og du har jo absolutt ikke lagt på deg mye! Det burde hun jo kunne se.

Jeg er litt bekymret selv. Er i uke 6 og har lenge igjen. Har trent spinning i noen år og begynte å trene aktivt styrkeløft og spinning. Så jeg er godt inne i en rutine som jeg har tenkt å fortsette med, om enn i noe mindre anstrengende grad enn før.

Er imidlertid ingen sylfide (90+). Så jeg gruer meg litt til evt kommentarer. Er ganske "sårbar" fra før. Har variert mellom 73 og 98 kilo de siste årene, så en del kommentarer (både positive og negative) har det blitt. De negative kunne jeg godt vært foruten.

Men lykke til videre. Du har jo ikke lenge igjen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvad kan jeg sige andet en mødre vil altid være mødre :hoho: tror nok vi alle kan nikke genkenden til at de ofte blander sig op i alt muligt, de vil nok det bedste for os men de har glemt at vi er voksne mennesker og kan godt selv finde ud af ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8) takk for oppmuntrende hilsener jenter!! 8)

Det gjorde godt å få klaget litt - min mor har en tendens til å snakke før hun tenker, og hadde egnet seg dårlig som diplomat... Jeg er jo glad i henne uansett hva hun finner på!

Nå er det mer enn 30 år siden hun var gravid siste gang, så det er kanskje ikke så rart om hun har glemt litt av hvordan det føltes.. Dama påstår hardnakket at hun pløyde et jorde like før termin - noe som er forholdsvis umulig siden både jeg og min bror er født midtvinters :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...