AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #21 Skrevet 6. november 2012 Dessverre ikke uvanlig. Men det var kanskje uvanlig lenge han var dumpet alene der. Jobba i en sportsbutikk der vi også hadde trehjulssykler. Foreldrene slapp av ungene i "min" etasje, og så gikk de selv i andre avdelinger. Og de kunne være borte lenge av gangen, mer enn en halv time flere ganger. Jeg begynte å stripse hjulene på syklene, for de raste jo rundt i butikken uten tanke på andre kunder og sånn. Da hendte det et par ganger at foreldre kom bort med hylskrikende unger, som hikstet at de ikke fikk sykle, og beordret meg til å fjerne stripsene slik at unga kunne sykle mens de gikk andre steder. Anonym poster: 0d98aa92826d3d8dd5c7b665d821ba9c
Anoia Skrevet 6. november 2012 #22 Skrevet 6. november 2012 Dessverre ikke uvanlig. Men det var kanskje uvanlig lenge han var dumpet alene der. Jobba i en sportsbutikk der vi også hadde trehjulssykler. Foreldrene slapp av ungene i "min" etasje, og så gikk de selv i andre avdelinger. Og de kunne være borte lenge av gangen, mer enn en halv time flere ganger. Jeg begynte å stripse hjulene på syklene, for de raste jo rundt i butikken uten tanke på andre kunder og sånn. Da hendte det et par ganger at foreldre kom bort med hylskrikende unger, som hikstet at de ikke fikk sykle, og beordret meg til å fjerne stripsene slik at unga kunne sykle mens de gikk andre steder. Anonym poster: 0d98aa92826d3d8dd5c7b665d821ba9c Hva svarte dere da? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #23 Skrevet 6. november 2012 Dette skjedde hele tiden da jeg jobbet i lekebutikk på Aker Brygge for en del år tilbake. Særlig familien med restaurant vegg i vegg var ‹‹flinke›› til å bruke oss og butikken til barnevakt. Vi sa i fra til foreldrene eller ringte til vakthold. Anonym poster: f1d3446b331c2a34301181cb81b8af58
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #24 Skrevet 6. november 2012 Generelt er jeg enig i at det er en uting å forvente at butikkpersonale skal være barnevakter. Særlig gjelder dette når barna ikke er tilstrekkelig i stand til å kunne gjøre rede for seg. Samtidig tenker jeg at mange barn i skolealder er store nok til å kunne oppholde seg alene i en del offentlige rom - så sant de er modne nok. Med det mener jeg at barna ikke er ekstremt impulsive eller bråkete, og at de vet hvor de bor, hva foreldrene heter etc. etc. Videre må omgivelsene være kjente, og ikke for kaotiske. Jeg ville nok også vurdert å ringe politiet i TS tilfelle, men jeg ser ikke noen automatikk i at man alltid skal ringe politiet om en sjuåring er alene på offentlig område. Anonym poster: 0c45173cba3632624aa2d5d2e1598312 3
LukaFrost Skrevet 6. november 2012 #25 Skrevet 6. november 2012 Ja, det er veldig strenge regler og du brøt loven ved å sjekke det. Å følge med på kunder når det spilles er en ting, men det er strenge regler for hvilke grunner du har for å se på opptaket. Anonym poster: 8450c96859fb860678020c4721fd7bb1 Som jeg skrev sjekka jeg kamera når jeg hadde behov for det. Altså når det var en eller flere potensielle butikktyver til stede som måtte følges med. Så jeg kan ikke tenke meg at jeg har brutt noen lov. Det er jo til dette formålet man har kamera. På kontoret til sjefen er det en skjerm som viser alle kameraene. Alle som er inne på kontoret kan se hva som skjer på kameraene. Den som til enhver tid sitter på kontoret følger jo med på kameraet stadig vekk.
Gjest Kaxxy Skrevet 6. november 2012 #26 Skrevet 6. november 2012 Spurte om han viste hva moren het Visste han ikke hva moren het?...eller ville han ikke si det
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #27 Skrevet 6. november 2012 Hva svarte dere da? Hehe, jeg sa alltid "nei, beklager....". Men andre gjorde nok ikke det siden jeg måtte stripse hjula fast hele j**** tida. Anonym poster: 0d98aa92826d3d8dd5c7b665d821ba9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå