AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 Hei! En helg i november går turen til Wien. Det blir en langhelg fra fredag-mandag. Trenger derfor tips om hva man bør se og gjøre, spise og drikke! Jeg gleder meg! Dette blir moro! Anonym poster: 20efc58017962bae868c34853bb9ad13
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Hei, Da er du heldig! Jeg synes Wien er den fineste byen jeg har vært i noen gang. Helt fantastisk. Belvedere: http://www.belvedere.at/en Jeg anbefaler vinsmaking, spise på Cafe Mozart, den store fornøyelsesparken, House of Music, ta en kaffe/kake på den kjente cafeen i sentrum...utrolige kaker der:) Turistbuss er også greit for å få med seg ulike andre ting Anonym poster: 4fd9d3aee3d3100ce2ce4d6118dbfea5
Nilma Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Hvis dere skal i slutten av måneden må dere gå på julemarked! Det er flere rundt om i byen, men særlig det på Schönbrunn-slottet (som er verdt et besøk uansett) er flott. Og så må man jo gå på konsert i Wien! Vi var blant annet på Musikverein (der nyttårskonserten holdes) og hørte på Wiener Filharmoniker. Fantastisk opplevelse! Ellers har Wien mange flotte muséer, f.eks. Kunsthistorischer Museum . Det absolutt beste måltidet vi spiste i Wien fikk vi på Vestibül.
Karmosin Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Ikke bestill hotell med frokost inkludert. Gjør som wienerne (det hørtes ikke riktig ut... hva kaller man folk som bor i Wien?) og spis frokost på café. Det er mengder av fine cafeer, spesielt i Mitte, og så godt som alle har frokostmeny. Det er ikke vanskelig å finne god mat i Wien, men jeg anbefaler spesielt Gasthaus Pöschl.
Ethereal Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 (endret) TS her. Takk for tips! Jeg drar denne helga, men det jeg tror jeg leste et sted at noen av julemarkedene begynner denne helga? Det hadde hvertfall vært veldig moro å vært på. Konsert hadde også vært gøy, så det får jeg sjekke ut. Hvordan får man tak i billetter? Vi bestilte hotell med frokost inkludert, men det blir nok mange gode kafebesøk likevel Edit; haha, ja da glemte jeg anonymknappen Endret 7. november 2012 av Ethereal
Nilma Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 Vi fikk rett og slett hotellet til å bestille billetter til Musikverein. Vet ikke egentlig hvorfor, for det skal jo gå an å bestille direkte på nett. Vi var også på konsert på Wiener Konzerthaus, og der tror jeg vi bestilte billetter på nett selv. Her er en oversikt over mulige steder for konsert: http://www.europe-cities.com/en/621/austria/vienna/entertainment/concert-halls/?page=2 Det ser ut til at julemarkedene først starter neste helg og helgen etter, men det kan jo hende at det er noen som starter tidligere; jeg tror ikke alle står på denne listen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå