Gå til innhold

Spm om passiv røyking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg røkte i 13 år. Sluttet for to år siden og har aldri røkt ijen.

Jeg blir kvalm av å kjenne røyklukt. Synest det er en grusom lukt..

Samboeren røyker inne og vi har hatt så mange krangler over det.

Han sier at jeg har røkt før så jeg blir ikke kvalm av det, og han blir sur når jeg sier det og reagerer på lukten.

Han kaller meg en hykler. Det virker ikke så han tror på meg når jeg sier jeg blir dårlig.

Så jeg sa jeg skal spør andre,

Sant at selv om jeg har røyka før så kan jeg bli fysisk dårlig av å kjenne røyklukt nå??

(Dette er ikke en: snakkdrittomkjærestensemne, men et håp om Og vinne en altfor lang diskusjon)

Anonym poster: 5a5b893cc638ebf52e8916786adaa992

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og om noen kan gi meg link på et bevis hadde jeg blitt gla ;)

Skrevet

Jeg blir også skikkelig dårlig! Og ingen tror på meg! Jeg kaster opp, får diaré, hodepine og svetter.

Anonym poster: ef4d1b398c682f06f9f1d66deb4f5c0d

Skrevet

Åjda :S har du også røkt før? Irriterende når ingen tror på det, er bare deg selv som vet hvordan du har det..

Skrevet

Ja, jeg var storrøyker inntil jeg en dag bare sluttet. Det var ikke noe godt lenger. Jeg sliter med lukten på folk som har røyka også... Det er ille! Venner og familie ser jo at jeg blir dårlig, men de som røyker sier jeg bare spiller skuespill.

Anonym poster: ef4d1b398c682f06f9f1d66deb4f5c0d

Skrevet

Herregud så jeg kjenner meg ijen.. Jeg og blir dårlig av det.. Bare og gå forbi noen som nettop har røyka gjør meg kvalm.. Det irriterer meg at røykere kan påstå at det bare er tull.. Selfølgelig når jeg røyka selv så kunne ikke jeg se for meg og bli dårlig av røyklukt om jeg slutta.. Men slik er det bare og vi kan jo ikke noe for det?

Ja vi var røykere før, men nå er vi ikke røykere og reagerer som de fleste ikke røykere...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Problemet her er vel at kjærsten din ilke tror på at det du sier er sant!

Hvis kjærsten min hadde sagt at han blir kvalm av lukten av kylling, hadde jeg ikke sagt "eh, det tror jeg ikke på, du har jo spist kylling før!"?! for deretter å steke kylling HVER dag og ignorere ham når han klaga?

Jeg ville sagt at "samma hva du tror, samma hva andre sier, det er FAKTA at jeg blir kvalm, og nå må du respektere det uansett om du tror på det eller ikke"

Husk at du har like mye rettighet til å være komfortabel som ham - i deres FELLES hus/leilighet! Han har ikke vetorett til å bestemme dette aleine.

Skrevet

Hmm det med kyllingen var veldig bra sagt, og den skal jeg bruke ;)

Ja jeg har sagt at han ikke respekterer meg når han røyker inne. Da sier han at jeg har ikke hatt noke imot det før så er rart jeg pluttselig har det nå.. Er vell da krangelen begynder. Og han påstår at han respekterer meg for hadde det ikke vert for meg hadde han røkt mye mindre inne..

Og når han røyker sitter jeg ofte med genseren over nesen for at jeg blir kvalm.. Da blir han irritert og tror jeg gjør det bare for og demonstrere..

Det er ikke bare for at jeg blir kvalm jeg hater det, men liker ikke bli utsatt for passiv røyking heller. og har blitt antirøyk etter mamma døde av lungekreft i fjor.så er vell litt ekstra redd for røyk også. Så er mange grunner til at jeg haater at han røyker inne.. Eller røyker i d hele tatt.. (Selv om jeg aldri har prøvt få han til å slutte)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg ville analysert typen litt, om jeg var deg.

Er det noen ting han pleide å gjøre, som han HATER i dag?

Er det noen ting han pleide å like, som han virkelig synes er ekkelt i dag?

Hvis du kommer på noe, sett han i en situasjon hvor du gjør det han ikke liker. Hvis han ber deg om å slutte, lar du ham smake på sin egen medisin.

"Jamen, du likte det jo før!", "Det er jo helt teit at du skal be meg slutte nå, du har jo aldri klaga før!" osv osv. Legg merke til hva han svarer. Ikke dra inn røyketemaet enda, bare si det samme som han pleier å si og hold deg til det. Kjør dette et par ganger, så skal du se han begynner å forstå.. Kanskje?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...