Gjest anonym dame f77 Skrevet 2. november 2012 #1 Skrevet 2. november 2012 I hele oppveksten var ordet mensen et fremmedord .. ... Da jeg som er størst av da 3 jenter fikk mensen på skolen hadde jeg verken skift eller bind.. Trur jeg ble sendt hjem..4klasse..Bindpakker ble lagt i et kleskap og på badet fikk de ikke være..Da min 2 søster fikk den var det hysj hysj likedan med 3 søster..Hvorfor skal det være så tabubelagt. ....! Vi hadde ikke lommepenger til bind og ble lagt i handlekurven men måtte gjemmes bort... ....Har noen erfaringer med dette..
Djungelvrål Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Nei var ikke sånn hos oss, men var flau så sa ikke noe første gang jeg fikk den. Mamma kjøpte bind til meg og de sto synlig på badet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Helt tabu i min familie også. Bind ble lagt i en pose i klesskapet. Ingen nevnte det med et ord. De virket flaue men lot som ingenting. Anonym poster: 711c91a506b6bb66c4c5ec0add4df725
Rubies_ Skrevet 2. november 2012 #4 Skrevet 2. november 2012 Så ufattelig teit! Mensen er kanskje det mest naturlige som er. Mensen er nødvendig for at vi mennesker skal kunne reprodusere oss. Med andre ord - det er mensen som holder menneskerasen levende på jorda. Jeg foreslår du ber foreldrene dine om å bli voksne!! 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 2. november 2012 #5 Skrevet 2. november 2012 (endret) - Endret 16. januar 2013 av Uanonymbruker
heartofagirl Skrevet 2. november 2012 #6 Skrevet 2. november 2012 Huff da, så unødvendig og trist at noe alle jenter opplever blir tabulagt. Jeg husker jeg fikk mensen veldig tidlig, rundt 11 år, og jeg gruet meg og var så flau over å si det til mamma. Gråt når jeg fortalte det! Heldigvis sa hun det var helt naturlig og at sa hun også fikk det i tidlig alder, og at jeg skulle være stolt av å være en ung kvinne. Det skulle du også ha hørt! Skjønner meg ikke på noen foreldre... at noe helt normalt kan være så flaut og tabu... huff. Men du er ikke alene, jeg har venner som hadde samme erfaring i oppveksten.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. november 2012 #7 Skrevet 2. november 2012 Var ikke akkurat sånn at vi diskuterte emnet rundt middagsbordet, men det var ikke noe som var spesielt hemmelig heller. Til og med pappa ble sendt på butikken for å kjøpe bind Veldig synd hvis dette er noe som skal gjemmes bort og ikke snakkes om. Det er jo det mest naturligste i verden.
Gjest Nikee Skrevet 2. november 2012 #8 Skrevet 2. november 2012 Jeg husker jeg gråt da jeg fikk mensen, 11 år gammel, på selveste bursdagen min kom den. Som en slags velkommen til voksenlivet Vi hadde i tillegg familiebesøk, så mamma felte en tåre eller to, mens tante klappet henne på skulderen og bare: "Å, og jeg som bare har gutter! Dette er såååå spesielt." Kan ikke si det gjorde meg noe mindre flau. Men det ble aldri hysj hysj etter det, jeg kunne finne på å brøle ned til garasjen fra soveromsvinduet mitt: Og mammaaaaaa jeg trenger bind! Eller Mammaaaaa jeg trenger Always! (det tok et par år før jeg skjønte at det heter Alldays og ikke Always) De stod i skapet under vasken på badet vårt, ja hele familien visste at jeg hadde mensen. Jeg er glad det var så naturlig, var ikke tema under middagen som Maria_Marihøne sier men det var ikke noe tabubelagt. Pappa pleide dog å være litt mer diskre og kunne spørre om jeg hadde fått mitt månedlige "besøk" Kanskje du rett og slett skal spørre foreldrene dine om hvorfor det var så tabu å snakke om det? Du er jo voksen nå, så dere kan jo snakke om det tenker jeg.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 2. november 2012 #9 Skrevet 2. november 2012 Jeg husker jeg gråt da jeg fikk mensen, 11 år gammel, på selveste bursdagen min kom den. Som en slags velkommen til voksenlivet Vi hadde i tillegg familiebesøk, så mamma felte en tåre eller to, mens tante klappet henne på skulderen og bare: "Å, og jeg som bare har gutter! Dette er såååå spesielt." Kan ikke si det gjorde meg noe mindre flau. Men det ble aldri hysj hysj etter det, jeg kunne finne på å brøle ned til garasjen fra soveromsvinduet mitt: Og mammaaaaaa jeg trenger bind! Eller Mammaaaaa jeg trenger Always! (det tok et par år før jeg skjønte at det heter Alldays og ikke Always) De stod i skapet under vasken på badet vårt, ja hele familien visste at jeg hadde mensen. Jeg er glad det var så naturlig, var ikke tema under middagen som Maria_Marihøne sier men det var ikke noe tabubelagt. Pappa pleide dog å være litt mer diskre og kunne spørre om jeg hadde fått mitt månedlige "besøk" Kanskje du rett og slett skal spørre foreldrene dine om hvorfor det var så tabu å snakke om det? Du er jo voksen nå, så dere kan jo snakke om det tenker jeg. Heter det ikke Always??
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2012 #10 Skrevet 2. november 2012 Heter det ikke Always?? Jo... http://www.always.com/en-us/home.aspx
Gjest Nikee Skrevet 2. november 2012 #11 Skrevet 2. november 2012 Jo... http://www.always.com/en-us/home.aspx Min feil! Jeg så bare på de truse innleggene, de heter Alldays Hah! Da kan jeg slå tilbake mot venninnen min som har hele tiden kjeftet på meg da jeg kalte dem Always
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #12 Skrevet 2. november 2012 Jeg fikk og mensen som 11 år, og pga ingen seksualundervisning på skolen ennå, ingen venninner hadde fått det (eller nevnt det) og mamma eller andre i familien ikke hadde nevnt det, så da viste jeg faktisk ikke hva mensen var! Ble sjokkert og livredd når jeg våknet en morgen og så blod i trusa når jeg var på do. Mamma har i ettertid fortalt at søstra mi som er 3 år eldre også nettopp hadde fått mensen for første gang den gangen, så hun ble litt overrasket over at jeg og fikk den da. I ettertid har jeg følt at det var litt tabu siden jeg aldri hadde hørt om mensen før, og jeg var flau fordi jeg skjønte at det var "unormalt" å få mensen så tidlig. Men det var aldri så ille som TS sier, huff sier jeg bare!! Anonym poster: cbb2b30392bfe5f344c6070c9d1e447f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #13 Skrevet 2. november 2012 Jeg husker ikke helt hvor gammel jeg var når jeg fikk mensen Men da jeg såg jeg hadde fått det, fortelte jeg mamma at jeg trudde jeg hadde fått mensen. Mamma fortelte meg det var helt normat, å om jeg hadde bind, eller om jeg ville hun skulle kjøpe deg til meg. Hun kjøpte bind å Ob'er. Vi satte de i skapet under vasken, som var rett ved doen.. Anonym poster: 4c4ee019b66fee6b19df0f4547228776
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå