Gjest Chin Skrevet 13. november 2012 #21 Skrevet 13. november 2012 Hva er poenget med å ikke gi deg papirene? Min chihuahua har utstillingsfeil, og stamtavle 2 fordi han ikke skal avles på. For min del føles det trygt å ha papirer på han, selv om de ikke kan "brukes" til noe. Anonym poster: fc166408c5653e6e0c664160842937ac Jeg trenger de ikke, ser ikke vitsen, får ikke brukt de til noe.
Miss Lucky Skrevet 14. november 2012 #22 Skrevet 14. november 2012 Jeg trenger de ikke, ser ikke vitsen, får ikke brukt de til noe. Den ser jeg.. men tenkte mer på hva hensikten til oppdretter er med det ?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 15. november 2012 #23 Skrevet 15. november 2012 I hestesporten så skal alle hester ha pass. Man kan få pass på papirløse hester, men det er jo veldig mye enklere å få pass på en allerede registrert hest. Man får ikke slakte en papirløs hest. Pass blir sjekket på alle stevner og arangementer der hesten er med. Og slik er det jo i hundeverden også. Ikke sikkert man skal avle, men man må fremlegge papirer for å kunne konkurrere med hunden. Men kanskje det burde være bedre regler for registrering av hunder? Spesielt alle blandinger, som er de som lider mest (avlives tidligere) men som verden ikke ser siden de ikke står i noen register. Folk tror jo at blandinger lever lenger, siden det ikke finnes noen statistikker over disse. Jeg er i hvert fal imot papirløse dyr For dyrets del. Uten papirer er de ikke i noe register heller og faller helt utenfor. Jeg har til og med stamtavle på rottene mine. Veldig greit å vite hvor de kommer fra og hva som ligger i slekta. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #24 Skrevet 15. november 2012 Kjempefint at folk tar opp dette! Veldig viktig, tenk på alle de stakkars hundene som blir tvunget til å leve disse valpefabrikkene. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig for myndighetene i disse landene å bare ledde de ned? Akkurat sånn som vi i Norge må få gjort med disse pelsfarmene. Gleder meg til den dagen jeg er ferdigutdannet, da skal et dyrepoliti opprettes her i Norge! Anonym poster: 3f71334d9fc416df12c6747b3a58acbf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå