AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #21 Skrevet 4. november 2012 (endret) Du er nok ikkje frå Vågå. I Oslo er det mange fleire ustabile menneske om det kan trøyste deg. Joda, det er eg. Eg tenker på nokon av dei som set bygda vår til skam for tia, du veit nok kven eg meinar. Eg skjems. Anonym poster: 3824f2de2440f8bee9872ec5a9ec0158 Endret 5. november 2012 av Niennas
Rskre Skrevet 4. november 2012 Forfatter #22 Skrevet 4. november 2012 (endret) Joda, det er eg. Eg tenker på nokon av dei som set bygda vår til skam for tia, du veit nok kven eg meinar. Eg skjems. Anonym poster: 3824f2de2440f8bee9872ec5a9ec0158 Du skal sjå at han slepp fri når alt kjem til alt. Ein visste ikkje på førehand at det skulle verte så mykje mediaoppstyr. Media har gjeve eit feilaktig bilete av saka, dei har slett ikkje vore objektive og t.d. ikkje referert negative detaljar om jenta. Endret 4. november 2012 av Rskre
skreppamedleppa Skrevet 4. november 2012 #23 Skrevet 4. november 2012 (endret) For å dra fokuset litt vekk i fra *you know who* så vil jeg beskrive min heimbygd slik: Jeg kommer fra en liten øy ute i havgapet en plass på vestlandet, 2000 innbyggere til vanlig, 5000 om sommeren. Landskapet er nydelig, fjell og sjø arm i arm. Pinnsvin i hagen, epletrær og plommetrær rett utenfor døren. Stille nok til å faktisk høre seg selv tenke, rolig nok til å innta freden uten all by suset. Når jeg tenker på sommeren kommer assosiasjoner med bekkesildring, ligge å sole seg i bare bikinien i hagen uten tilskuere eller at noen skriker ”neeei, du må ikke sole deg halvnaken i parken” mens gresshoppene lagde den fineste lyden i verden, sjøluften, dra ut med den gamle gode pålitelige trebåten som sa tok-tok og hostet ut dissel med gjevne mellomrom får å fiske, for så å sløye fisk på kaien. Jeg kunne sikkert skrevet mye mer om en vakker plass, på en liten øy på et stort hav. Den herlige litt naive stemningen blant landsmennene, men vi var naive fordi vi kunne påkoste oss naiviteten med god samvittighet. Ingen som låste ytterdøren, ingen drap og bortsett fra en og annen fyllik på den lokale brune pøbben var det lite bråk, ja viss en ser bort i fra en skikkelig tulling som skaut mor si i beinet med et våpen i narkorus. Jeg savner mye, og kunne godt ha tenkt meg å flytte til en mindre plass, enn i byen hvor jeg nå bor, selv om Bergen har sine dype sjarmtrekk den også. Ha frittgående høner i hagen som faktisk er frittgående, stillheten, og alt det jeg savner med hjemplassen. Men det kommer nok ikke til å bli i min egen hjembygd, for mange såre minner, for mye bygdeslarv Endret 4. november 2012 av skreppamedleppa 1
Niennas Skrevet 5. november 2012 #24 Skrevet 5. november 2012 Tråden er ryddet for rasisme. Niennas, mod. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå