Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #41 Skrevet 2. mars 2004 En ting jeg lurer på. Er det bytterett på sure druer? Da kan man jo betale først og så smake etter at man har betalt.
manji Skrevet 3. mars 2004 #42 Skrevet 3. mars 2004 De fleste kjedene har det sånn i dag at sur, råtten frukt tilsvarer pengene tilbake hvis de ikke la merke til det før de betalte for det.
Tusseline Skrevet 3. mars 2004 #43 Skrevet 3. mars 2004 Jeg stjeler ikke plastposer,men jeg liker heller ikke å måtte betale for noe som faktisk reklamerer for den butikken man handler i. Det er jo helt teit,man betaler ikke for posen i en klesbutikk(ikke som jeg har fått med meg iallefall) Men jeg synes altså at posene med Butikkens navn på burde være gratis. Enig! Det at man som kunde, skal kjøpe plastposer er idoti!
Pedro Skrevet 3. mars 2004 #44 Skrevet 3. mars 2004 Hva med å lese tidligere innlegg, før man svarer. Det er en statlig avgift på påsan. Reklame eller ikke reklame!!
manji Skrevet 3. mars 2004 #45 Skrevet 3. mars 2004 Jeg har aldri fattet hvorfor det er så mange kunder som har noe i mot at de må betale for posene. Det er bare 50 øre det er snakk om. 50 øre!! Eller 1,50 (3 stk) hvis man har handlet masse. Det er jo ingenting. Det overrasket meg faktisk da jeg jobbet i butikk at det var en del kunder som hadde innvendinger ang dette. Det, og at det så på det som at det måtte betale for å reklamere for butikken. Snakke meg om komplekser.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #46 Skrevet 3. mars 2004 Går det an å stjele plastposer? Hos oss ligger de bak kassa og blir slått inn etter antall man ber om. La meg introdusere deg til "å, jeg glemte visst poser"-trikset. 1) Legg varene på rullebåndet 2) Ikke be om poser, og håp at den som er i kassen, ikke spør 3) Betal, og gå til enden av båndet 4) Når personen i kassen har begynt å slå inn varene til neste kunde, sier du "å, kan jeg få noen poser...?" 5) Vedkommende i kassen gir deg noen poser, og du ignorerer at h*n er temmelig stram i masken Irriterer meg grønn over det. Og til de som mener at logo på posene gjør at de bør kunne ta dem gratis, vil jeg si: sludder. Ta med dere poser hjemmefra hvis dere vil spare de ørene, for dere har sikkert en kjøkkenskuff full av plastposer slik som de fleste andre.
Gjest Lea Skrevet 3. mars 2004 #47 Skrevet 3. mars 2004 En liiiten avsporing når det gjelder smågodt... Disse boksene som står i butikker og kiosker, fulle av smågodt. Her går folk og plukker med hendene. Har sett det flere ganger. Jeg har også sett folk som hoster rett forran åpne bokser.. og nyser. Dette smågodtet må jo være den sikreste måten å få i seg basiller og alt annet rart. Hva har personen som putter hendene ned i boksen tatt på siden sist h*n vasket hendene? For å komme inn på saken igjen: Jeg prøvesmaker aldri i butikken, om det ikke ligger smaksprøver fremme. Frukten jeg skal spise vaskes før den spises og smågodt (evt. nøtter i løsvekt) kjøper jeg ikke av overnevnte grunner. Jeg er ikke prippen heller. Men etter å ha sett hvordan folk plukker i slike bokser, så frister det ikke noe særlig egentlig. Smågodt vaskes ikke før det spises, slik som med frukt heller. Dersom du skal smake på smågodtet, så bruk klype eller skje. Ikke stapp hendene ned i boksene og snu deg bort om du må hoste eller nyse. Druer er greit.. tror ikke at det skulle gjøre noe om man smaker en drue eller to. Men folk tar faktisk på frukt og grønnsaker også.. og de nyser og hoster forran fruktdisken. Der er det heller ikke lokk over. Frukt bør vaskes før den spises.
Lula Skrevet 3. mars 2004 #48 Skrevet 3. mars 2004 La meg introdusere deg til "å, jeg glemte visst poser"-trikset. 1) Legg varene på rullebåndet 2) Ikke be om poser, og håp at den som er i kassen, ikke spør 3) Betal, og gå til enden av båndet 4) Når personen i kassen har begynt å slå inn varene til neste kunde, sier du "å, kan jeg få noen poser...?" 5) Vedkommende i kassen gir deg noen poser, og du ignorerer at h*n er temmelig stram i masken Irriterer meg grønn over det. Og til de som mener at logo på posene gjør at de bør kunne ta dem gratis, vil jeg si: sludder. Ta med dere poser hjemmefra hvis dere vil spare de ørene, for dere har sikkert en kjøkkenskuff full av plastposer slik som de fleste andre. Jeg vet at noen gjør dette bevisst. MEN det KAN vel tenkes at noen faktisk rett og slett har glemt å spørre om poser???? Hvis den BAK kassen spør om jeg skal ha pose, så svarer jeg ALLTID ja, dersom jeg trenger. Som regel ber jeg også om pose, men av og til er jeg altså så "UFIN" at jeg glemmer det (fysj og fysj). Synd for deg om du blir så sint for det
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #49 Skrevet 3. mars 2004 Jeg har aldri fattet hvorfor det er så mange kunder som har noe i mot at de må betale for posene. Det er bare 50 øre det er snakk om. 50 øre!! Eller 1,50 (3 stk) hvis man har handlet masse. Det er jo ingenting. Det overrasket meg faktisk da jeg jobbet i butikk at det var en del kunder som hadde innvendinger ang dette. Det, og at det så på det som at det måtte betale for å reklamere for butikken. Snakke meg om komplekser. Jeg er en av dem som synes det er tåpelig å måtte betale for posene i matbutikken og jeg har ikke komplekser. (Komplekser for hva egentlig?) Siden du mener de "bare" koster 50 øre pr stk, burde det ikke være så vanskelig for butikkene å sponse dette og heller legge til dette i avansen på varene. Man burde virkelig få poser til varene man kjøper der og da gratis og heller betale for de andre, dersom man ønsker flere. Spiller ingen trille for meg om det tas betaling for posene fordi beløpet skal gå til staten. Dette er en av kostnadene ved å drive butikk. Og det er reklame når logo og tekst er smurt utover hele posen. Hvis butikken ikke mente det var noe å vinne på å ha reklame på posene, ville alle hatt ensfargede poser og det er det jo ingen som har. Så hvorfor skal jeg sponse markedsføringen av denne butikken/kjeden? Når det gjelder smaking, som var det egentlige temaet her, synes jeg det er greit å smake på en drue, ikke mer, hvis man har intensjoner om å kjøpe druer. Å smake på nøtter, smågodt osv er totalt unødvendig, disse varierer ikke på smak på samme måte som druer. Kvalmt å tenke på alle som har hatt pølsefingrene sine på det jeg skal spise, uten at jeg kan vaske det!
Arwen Skrevet 3. mars 2004 #50 Skrevet 3. mars 2004 La meg introdusere deg til "å, jeg glemte visst poser"-trikset. 1) Legg varene på rullebåndet 2) Ikke be om poser, og håp at den som er i kassen, ikke spør 3) Betal, og gå til enden av båndet 4) Når personen i kassen har begynt å slå inn varene til neste kunde, sier du "å, kan jeg få noen poser...?" 5) Vedkommende i kassen gir deg noen poser, og du ignorerer at h*n er temmelig stram i masken Irriterer meg grønn over det. Og til de som mener at logo på posene gjør at de bør kunne ta dem gratis, vil jeg si: sludder. Ta med dere poser hjemmefra hvis dere vil spare de ørene, for dere har sikkert en kjøkkenskuff full av plastposer slik som de fleste andre. Hmmm.. da er det sikkert noen som tror jeg stjeler poser også, for noen ganger glemmer man å si at man skal ha poser. Ikke alltid selvfølgelig, men noen ganger. Hvis de som sitter i kassa spør (noe de fleste matbutikker ønsker at de skal gjøre) sier jeg ja, jeg skal ha.
Fakse Skrevet 3. mars 2004 #51 Skrevet 3. mars 2004 Jeg er en av dem som synes det er tåpelig å måtte betale for posene i matbutikken og jeg har ikke komplekser. (Komplekser for hva egentlig?) Siden du mener de "bare" koster 50 øre pr stk, burde det ikke være så vanskelig for butikkene å sponse dette og heller legge til dette i avansen på varene. Man burde virkelig få poser til varene man kjøper der og da gratis og heller betale for de andre, dersom man ønsker flere. Spiller ingen trille for meg om det tas betaling for posene fordi beløpet skal gå til staten. Dette er en av kostnadene ved å drive butikk. Tror du helt ærlig og oppriktig at om butikkene ikke tok betalt for posene i kassa, så ble de på mystisk vis gratis for kundene? Tror du at butikkeierene ville ta dette av sin egen fortjeneste, eller tror du at de ville sørge fort at fortjenesten fortsatt var like stor ved å legge litt på prisen? Ingenting er gratis her i verden, heller ikke plastposer. Spørsmålet er bare hvordan vi foretrekker å betale for dem. Når de slås inn i kassa har jeg i alle fall muligheten til å ta med egen brukt pose/tøypose/ryggsekk, og denne muligheten synes jeg det er fint å få lov til å benytte meg av.
Cawarra Skrevet 3. mars 2004 #52 Skrevet 3. mars 2004 Tror du helt ærlig og oppriktig at om butikkene ikke tok betalt for posene i kassa, så ble de på mystisk vis gratis for kundene? Tror du at butikkeierene ville ta dette av sin egen fortjeneste, eller tror du at de ville sørge fort at fortjenesten fortsatt var like stor ved å legge litt på prisen? Ingenting er gratis her i verden, heller ikke plastposer. Spørsmålet er bare hvordan vi foretrekker å betale for dem. Når de slås inn i kassa har jeg i alle fall muligheten til å ta med egen brukt pose/tøypose/ryggsekk, og denne muligheten synes jeg det er fint å få lov til å benytte meg av. Du, faktisk så har jeg mastergrad i økonomi med tre år fra Norges Varehandelshøyskole i bunnen, så jeg har litt innsikt i hva jeg snakker om. Leser du nøyere, ser du at jeg har skrevet at dette er en av kostnadene ved å drive butikk og jeg er fullstendig klar over at alt koster og må tjenes inn på en eller annen måte. Men jeg er helt sikker på, nei, jeg vet faktisk, at butikkene ikke må gi 50 øre eller 70-100 øre pr pose for å kjøpe dem inn. Det de gjør er å legge på litt på innkjøpsprisen på de skarve posene, for å tjene penger på dem. Dermed er du og jeg med på å betale markedføringen av butikken/kjeden. Jeg mener det er mer riktig at butikkene ikke skal ha fortjeneste på disse posene og at innkjøpskostandene heller skal fordeles på alle de andre varene, slik at posene fremstår som "gratis". Det er åpenbart psykologisk mer riktig ovenfor kundene og, i o m folk reagerer på at de må betale for posene ett sted, men ikke et annet. :-) Det var nok avsporing fra tråden.
AlleyCat Skrevet 3. mars 2004 #53 Skrevet 3. mars 2004 Ser at mange her tar prøvesmaking av frukt for en selvfølge. Jeg prøvesmaker aldri. Ikke druer heller. Ang å måtte betale for poser, har jeg aldri skjønt problemet. Jeg anser det for å være ganske naturlig at butikken trykker sin egen reklame på posene, og det kunne ikke plagd meg mindre å tusle rundt med maten min i pose med logo.
Gjest Starya Skrevet 3. mars 2004 #54 Skrevet 3. mars 2004 Pose meg her og pose meg der. Jeg har anskaffet med handlenett i kraftig stoff. Med reklame for coop. Glemmer jeg å ta med handlenettene hender det jeg ikke merker det før jeg har betalt. Poser må jeg likevel ha, og jeg henter de selv (ligger foran disken). I det minste viser jeg det til ekspeditøren og spør om h*n skal han noe for den. Svaret er alltid "neida" selv om det ikke er andre kunder i kø (ikke no' stress). Jeg har vel spart en formue på det, tenker jeg. *teller femøringer*
Salt Skrevet 3. mars 2004 #55 Skrevet 3. mars 2004 En liiiten avsporing når det gjelder smågodt... Disse boksene som står i butikker og kiosker, fulle av smågodt. Her går folk og plukker med hendene. Har sett det flere ganger. Jeg har også sett folk som hoster rett forran åpne bokser.. og nyser. Dette smågodtet må jo være den sikreste måten å få i seg basiller og alt annet rart. Hva har personen som putter hendene ned i boksen tatt på siden sist h*n vasket hendene? Takk for advarselen, det er siste gang jeg har kjøpt smågodt!! Hva prøvesmaking angår, smaker jeg hverken på frukt, nøtter eller smågodt. Ser jo hvorfor noen vil smake hvordan druene er før de kjøper, men det har aldri falt meg inn å gjøre det.
Rapitap Skrevet 3. mars 2004 #56 Skrevet 3. mars 2004 Du' date=' faktisk så har jeg mastergrad i økonomi med tre år fra Norges Varehandelshøyskole i bunnen, så jeg har litt innsikt i hva jeg snakker om. [/quote'] Er det nødvendig å presisere under en søt pose debatt? Hva vet jeg...? Pose? Ja, takk!
Gjest Starya Skrevet 3. mars 2004 #57 Skrevet 3. mars 2004 Når jeg tar smågodt prøver jeg å lirke slik at det sklir ned litt fra boksen det ligger i (der det er slike bokser), dette godtet er i det minste forholdsvis "rent"..
Gjest 1111 Skrevet 3. mars 2004 #58 Skrevet 3. mars 2004 Idag var jeg innom Price Club en tur, og plutselig var det en dame som åpnet en kjekspakke, tok en håndful, spiste dem og gikk videre :o jeg mener, er det mulig???
VesleBråka Skrevet 3. mars 2004 #59 Skrevet 3. mars 2004 Noe så irriterende som å få drueklaser hvor folk har forsynt seg med druer. Hjemme har jeg en liten saks som jeg klipper en av stilk på drueklasen slik at den ikke ser halvspist ut. Fotfølger du med saksen gjester og barn som spiser druer fra fatet hjemme også? Så ikke klasen skal se halvspist ut? Eller lar du ikke folk få spise, så det alltid ser nytt og helt ut? Det høres veldig slitsomt ut å være sånn en flisespikker Jeg prøvesmaker alltid druer (1) hvis jeg skal kjøpe. Men ser ikke helt problemet med utplukkede klaser, for hvis de er gode så tar jeg den klasen jeg smakte av. Det er jo den jeg har kvalitetsgodkjent. Jeg har aldri lagt merke til at drueklasene ser utplukkede ut der de ligger heller. Jeg tror problemet er mye mindre enn dere vil ha det til. Og hvorfor legger ikke de i butikken frem en klase for smaking da, hvis de vil ha de andre klasene urørt? Det finnes så mye pyton druer, hvis jeg ikke får smake så dropper jeg hele handelen. Jeg stjeler aldri/sjelden andre ting, som et par mandler eller en sjokolade. Har vel skjedd 2-3 ganger totalt. Ang. tafsing, idag på rema så jeg to hijab-bekledte kvinner som handlet brød. De stakk hendene inni brødposene og klemte og navlet ivei på massevis av brød. En dame sa ifra til kassadamen, men hun sa at de hadde prøvd å forklare at det ikke var lov, men det hjelper ikke. Ingenting de kan gjøre for å endre praksisen. Det syntes jeg var hæslig.
Pedro Skrevet 3. mars 2004 #60 Skrevet 3. mars 2004 R A S S I S T!! Jeg har sett norske nordmenn kjenne på brød også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå