Gå til innhold

Prøvesmaking i butikker !!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gophler

Noe av det som irriterer meg mest når jeg er ute og handler er folk som prøvesmaker varer i butikken, tar 3 druer, noen peanøtter, små sjokolade eller liknende. Dette er simpelt tyveri! jeg ser folk med barn som gir barnet noen druer når de går forbi frukt disken. Hvilket signal sender de til barna, er det ok å stjele?. Betal for varene så kan du gjøre hva du vil med den, eller spør betjeningen hvis du ønsker å prøvesmake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si fra til de da vel :wink: Det så jeg en som gjorde for noen uker siden. Han som spiste nøtter ble ufattelig flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

i de fleste velassorterte butikker er det gjerne gratis smaksprøver hver dag. Feks Meny. det burde fllere butikker ha... da forsvinner nok noe av problemet.

jeg tror ikke de som gjør det tenker på det som tyveri. men det irriterer ikke meg hvis det er snakk om EN drue,men hvis noen lesser innpå gir jeg beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg planlegger å kjøpe f.eks druer kan det hende jeg smaker for å finne ut om de er gode. Mange butikker legger jo også frem kniv og fjøl, sånn at man kan smake på den frukten man ønsker før man kjøper. Å smake på frukt før man kjøper den er akseptert, og overhode ikke tyveri.

Men om man smaker på en sjokolade, tar noe nøtter, eller putter druer i ungen uten å ha tenkt å kjøpe noen, da burde man tenke over hva det er man egentlig holder på med ja! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gophler

så lenge det ikke er lagt frem utstyr, kniv/fjel eller liknende, er ikke beregnet at man prøvesmaker. Noe så irriterende som å få drueklaser hvor folk har forsynt seg med druer. Hjemme har jeg en liten saks som jeg klipper en av stilk på drueklasen slik at den ikke ser halvspist ut. Spør betejeningen hvis du ønsker å smake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaker alltid på løse druer før jeg kjøper og kommer ikke til å slutte med det. Men smaker aldri på noe jeg ikke har planer om å kjøpe.

Den dagen jeg ser ei druesaks i butikken skal jeg jaggu la meg forundre!! Smaker selvsagt ikke på annen frukt dersom det ikke ligger kniv el. fremme, men druer? jo, der venter jeg ikke på druesaksa gitt!!

Hadde andre kunder snakket til meg forde jeg prøvesmakte ei drue før jeg kjøpte, så hadde det ikke vært meg som sto flau tilbake!! Ei heller om det var betjening fra butikke som sa noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne 1-3 druer uten at jeg har tenkt å kjøpe noen og det samme med smågodt. :oops:

På lørdager har jeg helt sluttet å kjøpe snop for da har jeg en venninne som jobber på en kiosk og jeg sitter og spiser gratis godteri kvelden lang.. :oops:

Jeg gjør det ikke om jeg har andre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i kiosk var det fy fy å spise av smågodtet. :o Like ille som om jeg skulle tatt med meg en gratis genser hjem i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne 1-3 druer uten at jeg har tenkt å kjøpe noen og det samme med smågodt. :oops:

På lørdager har jeg helt sluttet å kjøpe snop for da har jeg en venninne som jobber på en kiosk og jeg sitter og spiser gratis godteri kvelden lang.. :oops:

Jeg gjør det ikke om jeg har andre med.

Ville du ha spist det godteriet om sjefen til veninna di var til stede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del butikker ønsker at kundene smaker på druene for å teste. Jeg og min datter smaker ofte og kjøper når vi liker dem.

Men ingen smaker nøtter,smågodt uten å spørre betjeninga eller at det ligger på fat.

Kjenner ei som jobbet i matvarebutikk, som ble så lei av samme ungen som hver gang han var og handlet med mora fikk smake en smågodtting. Hun begynte å slå inn 50 øre hver gang og sa det var for smågodtet.Fikk mora der til å lære barnet sitt å ikke smake mere smågodt der ja

Men MANGE stjeler plastposer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å stjele plastposer? Hos oss ligger de bak kassa og blir slått inn etter antall man ber om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å stjele plastposer? Hos oss ligger de bak kassa og blir slått inn etter antall man ber om.

Det er derfor mange matvarer har begynt å ha posene bak kassa. Ligger de foran kassa STJELER kundene plastposer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Gjest-

Det er derfor mange matvarer har begynt å ha posene bak kassa. Ligger de foran kassa STJELER kundene plastposer.

Jeg stjeler ikke plastposer,men jeg liker heller ikke å måtte betale for noe som faktisk reklamerer for den butikken man handler i. Det er jo helt teit,man betaler ikke for posen i en klesbutikk(ikke som jeg har fått med meg iallefall) Men jeg synes altså at posene med Butikkens navn på burde være gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gophler

Nå skjere vi ut her, vi skriver ikke om reklameartikler, men om smånasking eller prøvesmaking som noen velger å kalle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var et ømtålig tema dette. Ja, ja havner vel i fengsel jeg nå da :wink:

Ikke det at jeg gaffler i meg, men jeg prøvesmaker druer, smågodt og tjuvleser ukeblader dersom jeg står i kø. Kan jeg naske til meg en "gratis" pose så gjør jeg det. Det er jo helt vanvittig forresten at en må kjøpe pose. Det var jo egentlig butikken som skulle sponse oss for at vi reklamerer for dem.

Jeg sier ifra til barna at de ikke skal ta gotteri. Men butikkene kan godt ta en del av skylden selv. Kanskje de burde begynne å sette gotteriet litt høgre, men da ser jo ikke barna dem og da selger de vel ikke så godt. Butikkene har så mye triks de bruker for at vi forbrukere skal gjøre noen impulskjøp når vi nærmer oss kassene da spyr de ut paller på paller med gotteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ømtålig tema dette. Ja, ja havner vel i fengsel jeg nå da :wink:

Ikke det at jeg gaffler i meg, men jeg prøvesmaker druer, smågodt og tjuvleser ukeblader dersom jeg står i kø. Kan jeg naske til meg en "gratis" pose så gjør jeg det. Det er jo helt vanvittig forresten at en må kjøpe pose. Det var jo egentlig butikken som skulle sponse oss for at vi reklamerer for dem.

Jeg sier ifra til barna at de ikke skal ta gotteri. Men butikkene kan godt ta en del av skylden selv. Kanskje de burde begynne å sette gotteriet litt høgre, men da ser jo ikke barna dem og da selger de vel ikke så godt. Butikkene har så mye triks de bruker for at vi forbrukere skal gjøre noen impulskjøp når vi nærmer oss kassene da spyr de ut paller på paller med gotteri.

Det var meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...