Gå til innhold

Prøvesmaking i butikker !!

Fremhevede innlegg

Gjest Gophler
Skrevet

Det å gi butikken skyld for at du stjeler varer fra denne er helt idiotisk. Det er som å si at, det er hans skyld, huset var ulåst derfor tok jeg stereoen hans, dette kan best beskrives som annsvarsfraskivelse. Det er du som er annsvarlig for dine handlinger og gjærninger.

Hvis du ikke ønsker å betale for bæreposene med reklame på ville det kanskje være en ide å ta med seg disse hjemmefra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ikke butikken ansvar for at jeg "stjeler". Kan hende jeg ikke har skrupler idet hele tatt, men jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet. Skal jeg kjøpe druer, smaker jeg før jeg kjøper. Og når jeg kjøper smågodt må jeg bare smake på krokodillene, er ikke de ferske, da kjøper jeg ikke :wink: .

Men forsatt står jeg på at smågodthyllene kunne de ha flytta litt i høgden. Det hadde jo blitt litt mer hygienisk også, for det er jo mange småunger som er borte fikler og sikler.

Gjest Gophler
Skrevet

Ja, det kan virker som noe av din etikk og moral mangler noe på dette pkt.

Tenk om alle skulle naske og stjele, hva slags samfund har vi da? Lykke videre med livet ditt.

Skrevet

Det å smake er, i hvert fall der jeg jobbet, godkjent. Kundene har lov til å smake. En drue, en sjokolade, hey... no problem. Men de knivene jeg ser noen har nevnt ovenfor er ikke ment for tasting purposes only. De ligger der hvis du skal skjære opp en melon hvis du ikke har lyst på en hel en. Dette pleie de ansatte som regel å gjøre i forkant, sånn at kundene slipper å gjøre det selv. Så knivene ligger der primært for de ansatte. :-)

Skrevet
Ja, det kan virker som noe av din etikk og moral mangler noe på dette pkt.

Tenk om alle skulle naske og stjele, hva slags samfund har vi da? Lykke videre med livet ditt.

Jepp nå går det til helvete med oss :wink:

Skrevet
Det å smake er, i hvert fall der jeg jobbet, godkjent. Kundene har lov til å smake. En drue, en sjokolade, hey... no problem. Men de knivene jeg ser noen har nevnt ovenfor er ikke ment for tasting purposes only. De ligger der hvis du skal skjære opp en melon hvis du ikke har lyst på en hel en. Dette pleie de ansatte som regel å gjøre i forkant, sånn at kundene slipper å gjøre det selv. Så knivene ligger der primært for de ansatte.  :-)

Vel.. i "min" butikk ligger det kniv og fjøl under en plakat der det står "Værsågod smak!". Bare sånn for å kverulere altså :wink:

Skrevet

selvfølgelig smaker jeg på druene!!!! de få gangene jeg ikek har smakt på en drue, har druene smakt for jævlig og jeg har måttet kaste hele posen. sure, smakløse, u name it.

jeg kjøper ikke noe som smaker dritt, derfor smaker jeg på en drue for å se om de er gode før jeg kjøper dem.

men jeg tar aldri smågodt, nøtter osv. bare druer, og da 1-2 stk.

Skrevet

Jeg tar ei drue for å smake om de er gode, men bare dersom jeg vurderer å kjøpe. Er de sure så kjøper jeg ikke.

Men jeg tar ikke den ene en gang om jeg har med meg barn. Ikke fordi jeg skammer meg, men fordi det er greit at jeg tar ei drue, men det er ikke slik at man kan ta en drue hver.

Jeg smaker ikke på smågodtet før jeg har kjøpt det.

(Og når toåringen min gjorde det i det jeg så bort, så måtte han spytte ut igjen og kaste. Kanskje litt slemt, men jeg vil ikke lære ham at det er lov.)

Skrevet

Den Kronen som slås på kassen skal dekke en avgift til Staten, reklame på posen eller ikke.

Skrevet
Jeg tar ei drue for å smake om de er gode, men bare dersom jeg vurderer å kjøpe. Er de sure så kjøper jeg ikke.  

Men jeg tar ikke den ene en gang om jeg har med meg barn. Ikke fordi jeg skammer meg,  men fordi det er greit at jeg tar ei drue, men det er ikke slik at man kan ta en drue hver.  

(Og når toåringen min gjorde det i det jeg så bort, så måtte han spytte ut igjen og kaste. Kanskje litt slemt, men jeg vil ikke lære ham at det er lov.)

:klappe:
Skrevet

Nei synest ikke det er så slemt, bare du ikke kaster den oppi boksen igjen :ler:

Skrevet

Nei synest ikke det er så slemt, bare du ikke kaster den oppi boksen igjen :ler:

:o :sjokkert::kvalm:

Skrevet

Det er en grunn til at f.eks klesbutikker gir bort poser. Skulle dagligvarebutikkene hatt like bra brutto (prosent fortjeneste) på sine varer ville nok en liter melk kostet 20-30 kr. Og jeg betaler heller 10 kr for en melk og en krone for en bærepose enn 30 kr for begge deler.

ANg druene. Jeg har jobbet sammen mange vektere. Sånne som tar butikktyver. De tar deg ikke for en drue. Men fyller du opp en pose med smågodt og går og spiser rundt i butikken kan du regne med politianmeldelse.

Jeg jobbet som butikksjef i mange år. Om noen lurte på om de kunne smake på en clementin, kylingvingene, em sjokoladebit etc lot jeg alltid kunden få lov. Men jeg hadde ingenting til overs for de som ikke spurte.

Og skulle noen være uheldig å få noe som ikke var godt fikk de selvsagt alltid tilbake pengene sine neste gang de var innom.

Problemet er ikke at det forsvinner et par druer fra en klase. Problemet er alle de halvplukkete klasene som ingen vil kjøpe og som må kastes. Flere hundre kroner om dagen utgjør en del kroner i året. Og mange millioner når man ser en kjede under ett.

Skrevet

Akkurat det skjedde ein gong eg tilfeldigvis kasta eit blikk på ein småunge, og han kikka opp/bort på meg etter han hadde putta noko snop i munnen; han la det tilbake i boksen og gjekk... (Eg kjøpte ikkje noko smågodt den dagen...)

Skrevet

Problemet er ikke at det forsvinner et par druer fra en klase. Problemet er alle de halvplukkete klasene som ingen vil kjøpe og som må kastes. Flere hundre kroner om dagen utgjør en del kroner i året. Og mange millioner når man ser en kjede under ett.

Tar folk virkelig druer fra en klase på en sånn måte at det vises? Jeg kniper allitd av druen med stilk, slik at det ikke vises at klasen er tatt av. Om det er noen løse druer tar jeg selvfølgelig dem i stede. Det må da være greit?

Skrevet

Folk tar så det vises ja. Du skulle sett hvordan drueeskene er når dagen er omme. Noen skal gjøre det diskret og tar på undersiden. Man kan jo selv tanke seg hvordan den klasen er når den løftes opp. Løse druer selges ikke allikevel så de anbefales å spise dem.

Forøvrig anbefales det å kjøpe i druene som ligger ferdig inne i en gjennomsiktig plastboks. De er alltid (etter min erfaring) utrolig godt og mye bedre enn de i løsvekt. Og som oftes stenfrie.

Skrevet

Jeg smaker alltid på druene før jeg kjøper, men bare 1. Er de sur, står jeg over.

Smaking på smågodt, nøtter og slikt kaller jeg også stjeling.

Men dette er kanksje det som kalles dobbeltmoral.....? :oops:

Skrevet
Forøvrig anbefales det å kjøpe i druene som ligger ferdig inne i en gjennomsiktig plastboks. De er alltid (etter min erfaring) utrolig godt og mye bedre enn de i løsvekt. Og som oftes stenfrie.

Det er min erfaring også :)

Sågott smaker jo det samme hver gang, så man trenger ikke prøvesmake for å finne ut om sjokoladen er god. Om krokodillene er gamle finner man fort ut om man stikker skjea borti dem. Helt annen konsistens.

Skrevet

En litt annen ting, men i samme gate:

Jeg jobber i et glassmagasin, og det hender folk tar med seg en god bunke med silkepapir idet de går ut av butikken! :o

Det var dette med å spørre før man forsyner seg da..

Skrevet
Går det an å stjele plastposer? Hos oss ligger de bak kassa og blir slått inn etter antall man ber om.

Tror det er et Oslo-fenomen :-) Har aldri vært slik i butikker jeg har vært før. Der ligger plastposene like ved samlebåndet. Der var det mange som røsket med seg en pose og holder bak ryggen istedet for å betale for dem, når jeg jobbet i matbutikk.. Samme var det noen som "glemte" pose hver gang, og så spurte de om de kunne få en... Dette er greit i blant, men når det gjentar seg gang på gang, og man ser det er bevisst - blir det bare irriterende!

Når folk holdt poser bak ryggen, så slo jeg inn et par poser bare på pur f***. Grådige folk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...