AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Vi skal tilbringe en uke i Warszawa i desember/januar, og lurer på om noen har tips til aktiviteter/utflukter, severdigheter, matopplevelser, utesteder, billige butikker o.l.? Hvor skal man dra for å få mest mulig ut av oppholdet? Vi har ikke allverdens å rutte med, men vi skal kose oss så godt vi kan med det budsjettet vi har. Er det noen som har reist fra Warszawa til Krakow + Auschwitz, og som kan si noe om hva togbilletter, buss o.l. koster? Vet at det finnes mange turer med guide, men vi vil helst reise for oss selv om det ikke blir for upraktisk. Har ikke så god erfaring med arrangerte gruppeturer... Anonym poster: ac74179d9af13b8905dbf4c6fc618b4d
Gjest Doh Skrevet 2. november 2012 #2 Skrevet 2. november 2012 Var der forrige helg Veldig fin by som passer til alle budsjetter. Kan anbefale en tur til gamlebyen (som egentlig ikke er så gammel siden hele byen omtrent ble jevnet med jorden under 2. verdenskrig). Vi var også en tur på Warszawa uprising museum som omhandler 2. verdenskrig. Er nok en del andre museumer som også er bra. Shopping: Vi var på Zlote Tarasy, et utrolig fint kjøpesenter som åpnet for noen få år siden. Der er det butikker som Top Shop, H&M, og mange andre jeg ikke husker navnet på. Men jeg fikk kjøpt masse fint hvertfall Til ganske gode priser. På det samme senteret ligger det en god italiensk restaurant (3. etg ved kinoen). God mat og veldig billig (200 kr for to stk inkludert to øl til hver, middag og tips) Anbefaler at du sjekker ut Warszawaguiden.no og googler litt. Da finner du masse bra tips.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2012 #3 Skrevet 2. november 2012 Tusen takk for svar! Nå har jeg "googlet" massasje i Warszawa, og ser at slike behandlinger jevnt over ligger på halv pris (og under) av norsk pris - luksus for en student! Gleder meg allerede. Anonym poster: ac74179d9af13b8905dbf4c6fc618b4d
Gjest Doh Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Glemte å skrive at kollektivtilbudene er latterlige billige. Vi betalte ca 20 kr for tog til flyplassen (2 pers) og fem kr per enkeltbillett på trikken. Taxi er også latterlig billig, de dyreste koster vel 5-6 kr per km (det står på sidevinduet).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå