AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hei! De siste dagene har jeg slitt med ekstrem hodepine og kvalme. Har ikke kastet opp, men har opplevd dette en gang tidligere (for et par uker siden), og da kastet jeg opp helt uanmeldt (kun en gang). Har til vanlig ofte hodepine, men denne er noe helt annet. Det virker veldig som migrene etter hva jeg leser om det. I tillegg til kraftig hodepine og kvalme, sliter jeg med å konsentrere meg og glemmer lett fordi smertene er såpass store. Ibux og Paracet hjelper ikke (pleier ikke ta min vanlige hodepine heller). Blir verre av fysisk aktivitet og må for det meste holde meg i ro. Noen som vet hva dette kan være? Er nå på fjerde dagen med dette, men er litt mindre kvalm i dag og det minner mer om min vanlige hodepine, bare mye sterkere. Vet jeg burde gått til legen, men jeg er student og har ikke fastlegen min her. Eneste muligheten jeg har er en helsestasjon som ikke er åpen før på onsdag (vet ikke om de kan ta det heller?). . . Vil gjerne ha greie på hva dette er, så jeg vet om jeg burde bekymre meg eller ikke. (Var en venninne som lurte på om jeg var gravid, men det passer vel ikke til dette?!?!?!) Har en liten mistanke om at jeg er smittet med kyssesyken, men har jo ikke vondt i halsen. . . Noen? Anonym poster: f60cf33d6ed2098ce2e0aced8bb6ef39
lillemeg90 Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Kan høres ut som migrene, hvor i hodet sitter det? En spesiell plass eller i hele hodet? Støter det nedover i nakken? Mn kan ha kyssesyke uten å ha vondt i halsen:) du burde ta en tlur til legen for å finne ut hva det er. Forstår det er vanskelig. Kanskje det er lurt å bytte fastlegen, dumt å gå i flere år uten fastlege der du studerer. På helsestasjonen der jeg bor er det lege, så om det er det der du bor også vil han/hun iallefall undersøke deg:)
Gjest myr Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Høres veldig ut sånn som jeg har det når jeg har migrene. Det som hjelper noen ganger er å ta paracet og gå å legge seg på et helt mørkt, gjerne kaldt, rom. Andre ganger kan jeg ha det som deg og ingenting hjelper. Fikk paralgin forte en gang. Hjalp det, men du verden så rusa jeg ble. Migreneanfall kan også forebygges når en kjenner det kommer med fks en type nesespray eller smeltetablett. Men da må en altså kjenne igjen om det er migrene på vei eller vanlig hodepine. Håper du finner ut av det og at du finner noe som hjelper deg.
snusmumriken Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Kan godt være migrene - vondtene dine høres ganske like ut som mine... Hos meg er de veldig karakteristiske ved at de kjennes ut som dunking et sted i bakhodet, helt anderledes enn den vanlige "strålingen" som er vanlig hodepine. Fra det jeg har blitt fortalt fra leger er dette er typisk trekk. Men du må jo som andre over nevner spørre en lege for å være sikker! Anbefaler deg også å bytte fastlege, det er ikke så mye pes. (Er student selv)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå