Gjest eivind Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Hei, har hatt senebetennelse i armene i 1.5 mnd nå, startet i armledda, og har fått smerter på oversiden av underarma, og smerter iht golfalbue (innsiden av albuen) Legen har satt meg på anti inflammasjonsmedisin, men det har ikke hjulpet, ny time om 2 uker.. Hvordan kan jeg selv bedre situasjonen? jeg har holdt henda i ro i 1 mnd nå(bruker data pga jobb, men har armleddstøtter) jeg iser ned henda, og bruker tigerbalsam, er det greit? noen andre tips? begynner å bli desperat..
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Du skriver ikke hvilken medisin du går på,men vil anbefale deg prednisolon. Det er et kortison preparat. Kortison er ikke bra for kroppen, men det dreper betennelse. Snakk med legen din om det. Min erfaring er at betennelsesdempende medisin og eller fysioterapi ikke fungerer. Anonym poster: 877307205abdcad1a8d223ba70c5a2f3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Du må holde deg unna data helt en periode. Anonym poster: 16359aefeaaa9e530e5e10b38867af33
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Regelmessig massasje på tvers over fibrene kan hjelpe, evt. å smøre på Ibux gel eller lignende preparater (det finnes en "sterkere" gel, men det må du ha respet på). Ellers å unngå belastningen som har gitt deg betennelsen og ta tiden til hjelp... God bedring! Anonym poster: 6427395eac7bfbf4fffede25843e3042
AnonymBruker Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Bevegelse uten belastning er viktig nå når du har betennelse. Du må ikke belaste armene, men la armene få mest mulig ro. Anbefaler også prednisolon. Anonym poster: 877307205abdcad1a8d223ba70c5a2f3
Gjest eivind Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 må jeg holde meg unna data 100% ? er vel ikke farlig å så vidt bruke musa for å sette på tvserier? vet at jeg ikke kan bruke data på jobb framover, men blir hardt om jeg ikke kan RØRE den
lille..trille Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Hvis du absolutt MÅ bruke data, ikke bruk mus, bruk heller sånn touchpadsak som på bærbare datamaskiner. Hadde senebetennelse i 5 år. Legen trodde jeg hadde kronisk, hadde mange behandlinger, men kopping fungerte helt fantastisk. Har ingen plager nå. Ikke skriv. Hvis du må ha armen i slynge så har du det. Eis gel er veldig greit å ha på. Jeg synes vertfall at det var bedre å kjøle ned enn å varme (med tigerbalsam), fordi med tigerbalsam er det gjerne slik at det gjør mye mer vondt når armen kjøler seg ned igjen.
Gjest eivind Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 okey, takk for hjelpen, skal kjøpe meg is gel. hvordan massere på tvers av fibrene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå