Gå til innhold

Bli mer utadvendt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har alltid hatt et ønske om å bli mer utadvendt og morsom. Jeg har få, men noen nære venner. Disse ser jeg minimalt egentlig. Det er fordi jeg ikke føler jeg har noe å prate med dem om. Jeg blir hele tiden den som sitter og lytter, mens de prater.

Vet liksom ikke hva jeg skal si, og ender opp med å bli veldig stille. Dette frustrerer meg veldig. Og det gjør at jeg føler meg veldig ensom, ettersom jeg ikke bare kan ta opp telefonen og ringe til folk: Jeg har ingenting å si.

Det blir liksom bare korte setninger, og så er det over, og samtalen vris videre til den andre.

Skulle ønske jeg kunne være en persom som pratet masse og hadde mange meninger. Jeg ser stadig vekk for meg andre personer, så skulle jeg ønske jeg var mer som dem.

Har forsøkt flere ganger å gå inn i andre roller, men det varer sjelden lenge før jeg er tilbake til mitt gamle jeg. Og det jeg-et er jeg ikke fornøyd med.

Noen forslag til hvordan jeg kan bli mer utadvent og pratsom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Du kan sikkert lære deg å fremstå som mer utadvent, men du kan ikke endre personligheten din slik at du faktisk blir mer utadvent (ekstrovert). Personligheten er nokså stabil fra svært tidlig alder, men det er noen konsekvente endringer man ser på gruppenivå fra ca 20 år og utover. Det er at man scorer bittelitt mindre på ekstrovert (mer introvert) "adventure seeking" (impulsiv om du vil), og "openess" (hvor åpen man er for nye opplevelser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...