Gå til innhold

Pris på å rette ut bulk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte å lage en bulk i siden på en varebil med fronten på bilen min, ganske standard innover bulk, laget i veldig lav fart, var ikke skade på lakken i utgangspunktet. Sitter å venter på regningen og er kjemperedd for hvor mye det kan bli.

Jeg vet at det er sinnsyk variasjon i priser på retting ut av bulk, men noen som har noe som helst pekepinn hva prisene er ca på nå å rette ut en bulk?.Alle sier bare at det er "kjempedyrt". Aner ikke hvor mye jeg er nødt til å prøve å skrape sammen. Er det snakk om over ti tusen? Over tjue tusen?

Håper noen kan gi noe pekepinn!

Anonym poster: cfd6ccbf17c6ce3d6b68a11f3460c94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på. Om de må varme opp området for å rette ut bulken skikkelig, så kommer lakk-kostnader i tillegg og da blir det fort dyrt. Er bare å "bulke" den ut igjen derimot, blir det ikke så dyrt.

Anonym poster: 0c73b92ead9c64d96f345482f38de48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et bilde og vis oss skaden på bilen din.

Tror det er den enkleste måten å bedømme hvor mye det vil komme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Bilen jeg kjørte ble ikke skadd, det er den som jeg kjørte i som jeg skal betale regningen til. Så jeg har ikke noen bilder desverre. Prøvde å google for å finne noen som lignet og dette var det nærmeste jeg fant, bare at bilen det er snakk om er en varebil. Ellers er plassering og størrelse og type på bulk cirka type http://cdn.hoboken411.com/wp-content/uploads/2010/02/Humbertos-Perfectly-Dented-Hoboken-Car.jpg

Kommer an på. Om de må varme opp området for å rette ut bulken skikkelig, så kommer lakk-kostnader i tillegg og da blir det fort dyrt. Er bare å "bulke" den ut igjen derimot, blir det ikke så dyrt.

Anonym poster: 0c73b92ead9c64d96f345482f38de48e

Hva er "dyrt" og "ikke så dyrt"? :P Har ikke noe erfaring med verkstedpriser.

Anonym poster: cfd6ccbf17c6ce3d6b68a11f3460c94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

TS på hjemmepc!

Jeg antar du han tenkt å ta det privat?

Spørs hva du mener med privat? Dette skjedde i september, vi skrev skademelding osv. Vil ikke det skal bli bonustap, så vi ordnet det sånn at når forsikringselskapet får regningen fra verkstedet så sendes den til meg i stedet for at den går gjennom forsikringen. Så som jeg skrev i førsteinnleggget så sitter jeg nå å venter på regningen og lurer på hvilken prisklasse det kan være snakk om.

Endret av lillagubban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hva du mener med privat? Dette skjedde i september, vi skrev skademelding osv. Vil ikke det skal bli bonustap, så vi ordnet det sånn at når forsikringselskapet får regningen fra verkstedet så sendes den til meg i stedet for at den går gjennom forsikringen. Så som jeg skrev i førsteinnleggget så sitter jeg nå å venter på regningen og lurer på hvilken prisklasse det kan være snakk om.

Forstår, jeg hadde et lite uheld, hvor jeg rygget inn i en annen bil. Jeg fikk ikke noe skade på min bil og han hadde heller ingen synlige.

Fikk brev ifra forsikringselskapet om at jeg kunne betale en helt vanvittig egenandel eller ta det på bonus(tap). Husker ikke akkurat hva summen var, men var +10 000 om det ikke var +20 000.. Noe jeg ikke hadde råd til. Synes det var en helt sinnsyk sum.

Kan sikker komme med et mer konkret tall når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

Forstår, jeg hadde et lite uheld, hvor jeg rygget inn i en annen bil. Jeg fikk ikke noe skade på min bil og han hadde heller ingen synlige.

Fikk brev ifra forsikringselskapet om at jeg kunne betale en helt vanvittig egenandel eller ta det på bonus(tap). Husker ikke akkurat hva summen var, men var +10 000 om det ikke var +20 000.. Noe jeg ikke hadde råd til. Synes det var en helt sinnsyk sum.

Kan sikker komme med et mer konkret tall når jeg kommer hjem.

Jøss, hva var det du måtte betale for hvis det ikke var noen skader da? Merker jeg får litt småpanikk hvis det er snakk om jeg betale noe i tilegg til selve reperasjonen.

Hun som eier forsikringen fikk beskjed om at enten var det snakk om å kun betale en egenandel og få bonustap (men siden det ikke var min forsikring og jeg som kjørte på tidspunktet så var ikke dette aktuelt), eller at jeg betalte verkstedregningen forsikringsselskapet fikk og at forsikringen hennes ikke ble påvirket. Så sånn jeg forsto det skal jeg ikke betale forsikringselskapet noe, jeg skal bare betale for det det koster å rette ut bulken jeg lagte.

Jeg har spart opp 10.000 og kan spare opp 20.000 til i løpet av to uker (regner med regningen er rett rundt hjørnet), blir det mer enn det ligger jeg ganske tynt an.

Endret av lillagubban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillagubban

*bumper litt*

Virkelig ingen som har hatt bulk i bilen sin her noengang som kan si noe om hva de måtte betale i sitt tilfelle? Bare sånn at jeg har noen holdepunkter ift hva det kan koste.

Endret av lillagubban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hva var det du måtte betale for hvis det ikke var noen skader da? Merker jeg får litt småpanikk hvis det er snakk om jeg betale noe i tilegg til selve reperasjonen.

Fant brevet, det stod

"vårt samlede utlegg er kr 16 000,-..."

"Bonustapet er maskinelt beregnet til kr 12 000,-"

"Utlegget som påvirker bonus er større enn bonustapet. Ut fra denne beregningen vil det antakelig ikke lønne seg for deg å innbetale vårt utlegg. Ønsker du likevel å innbetale vårt utlegg, vil du beholde bonus"

Slik jeg forstod det, så betaler jeg en samlet pris for uhelde

Jeg tolk at du vil betale skadene uten og innblande forsikringselskapet og tror reperasjonen vil bli billigere.

Om det har noe å si (tror ikke det), så skjedde skaden min i april, og i oktober fikk jeg brevet.

Men siden du gjør det privat så må du vel bare vente på at h*n du bulket får en prisantydning på skadene.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(TS igjen, lånt pc)

Tusen takk for svar, og tusen takk for at du tok deg bryet med å sjekke brevet ditt :)

Hvis det er noen som har noen regninger fra bilverksted liggende, er det bare å dele :) Grunnen til at jeg prøver å finne ut av hva det kan ligge på er at jeg lurer på om jeg kan klare å spare det opp i tide eller om jeg må be om kreditt i banken. Greit å være litt forberedt fremover og kunne sette opp et budsjett for kommende måneder.

Anonym poster: cfd6ccbf17c6ce3d6b68a11f3460c94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en bulk på str med en tennisball i bilen min, trykket skikkelig inn, murkant, hehe. Lakken røk med og alt, hele området måtte også varmes opp for å bli trykket ut igjen, ellers ville stålet knekke. over 30 000 skulle de ha for den jobben, haha, yeah right, hele bilen var ikke verdt mer enn 9000. Og det var en STYGG bulk.

Anonym poster: 8d932e533dd539e076fd3815922772fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget en bulk på str med en tennisball i bilen min, trykket skikkelig inn, murkant, hehe. Lakken røk med og alt, hele området måtte også varmes opp for å bli trykket ut igjen, ellers ville stålet knekke. over 30 000 skulle de ha for den jobben, haha, yeah right, hele bilen var ikke verdt mer enn 9000. Og det var en STYGG bulk.

Anonym poster: 8d932e533dd539e076fd3815922772fa

Huff, blir det så mye så må jeg begynne å ta opp lån :/ Det er helt sykt for mye de tar for å fikse bulker, som faktisk tross alt ikke har noe å si for om bilen virker eller ikke. Ødelegger man noe skal man såklart fikse det, men hadde følt litt mer meningsfult å betale en høy sum om jeg hadde ødelagt en lykt eller noe som faktisk hadde en funksjon.

Anonym poster: cfd6ccbf17c6ce3d6b68a11f3460c94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble påkjørt og fikk en liten sprekk(1 cm som blokkerte lyktespyleren) og noen lakkskraper i fangeren forran på bilen min. Bytte av fanger og omlakkering kosta den uhendlige 7-8k, og det var uten å betale for lakken de blanda og utenom forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hedgepig

Jeg betalte 4000,- for en liten bulk på en dør.

Ungen min åpnet døren før jeg rakk å komme til og bulket nabobilen.

Sure penger, men shit au. Gjort er gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

jeg rygget ut av en parkering, og frontlykten/hjørnet på bilen min traff siden på bilden som stod på plassen ved siden av. Ble en liten bulk under bensinlokket. Fikk brev fra forsikringsselskap om enten å betale 22000 el få bonustap. Det ble det siste... var for mye å ta i en sleng. Men var ikke noe egenandel. Såvidt meg bekjent må du kun ut med egenandel hvis du evt. skal fikse noe på egen bil etter skade.

Skader du påfører andre går via ansvarsforsikring, slik at motparten alltid er "sikret"...

I min skade fikk jeg en liten bulk foran ved lykta, men den får være der.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg rygget ut av en parkering, og frontlykten/hjørnet på bilen min traff siden på bilden som stod på plassen ved siden av. Ble en liten bulk under bensinlokket. Fikk brev fra forsikringsselskap om enten å betale 22000 el få bonustap. Det ble det siste... var for mye å ta i en sleng. Men var ikke noe egenandel. Såvidt meg bekjent må du kun ut med egenandel hvis du evt. skal fikse noe på egen bil etter skade.

Skader du påfører andre går via ansvarsforsikring, slik at motparten alltid er "sikret"...

I min skade fikk jeg en liten bulk foran ved lykta, men den får være der.... :)

Tusen takk for svar!

Anonym poster: cfd6ccbf17c6ce3d6b68a11f3460c94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...