Gå til innhold

IKEA-togbanen og leker generelt


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er kvaliteten på denne? Kan den blandes med f.eks. Brio togbanen?

Hvordan er kvaliteten på lekene generelt på IKEA?

Anonym poster: a3398d14cf44564199cf534f8b056381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt Brio-, litt IKEA- og litt Biltema-togbane, men jeg synes de fra Biltema passer mye bedre enn IKEA-delene.

  • Liker 1
Skrevet

Som mor til et barn med asperger som har tog som interessefelt har vi hatt mye forskjellige tog igjennom.

Brio sitt er de som har tålt lite i forhold til pris. Biltema sitt passer bedre til brio, men tåler ikke særlig mye. Ikea sitt er det vi er mest fornøyd med som har holdt lengst i forhold til pris.

Jeg anbefaler ikea fremfor noe annet når det gjelder togbaner.

Skrevet

Men er det ikke sånn at de elektriske briotogene ikke virker på Biltema/IKEA banene pga en tapp under lokomotivet?

Skrevet

Ikea sine funker flott, men som en skrev over så passer ikke delene like godt med Brio. Nå er det en stund siden jeg har kjøpt Ikeatog, men dersom det er som dengang da, så er det ikke så vanvittig mye ekstrautstyr å få med.

Skrevet

Men er det ikke sånn at de elektriske briotogene ikke virker på Biltema/IKEA banene pga en tapp under lokomotivet?

Vårt elektriske Brio-lokomotiv fungerer helt fint med Biltema-banen i hvert fall. Nå har vi alt blandet, og jeg ser ingen forskjell på Brio og Biltema-delene, men jeg ser forskjell på de fra IKEA. Jeg synes Biltema sitt er mer enn nok holdbart (Brio og IKEA også forøvrig), våre deler blir med jevne mellomrom kastet ned trappen, uten at noe har tatt skade av det.

Skrevet

Takk for erfaringer! Da blir det ikea-togbanen på oss :)

Anonym poster: a3398d14cf44564199cf534f8b056381

  • Liker 1
Skrevet

Men er det ikke sånn at de elektriske briotogene ikke virker på Biltema/IKEA banene pga en tapp under lokomotivet?

Vi har de fleste elektriske thomas lokomotiv togene og de virker fint på alle skinnene. Vet ikke om det gjelder alle, men i alle fall de vi har kan du fint bruke.

Skrevet

Vi har ikke noe problem med de elektriske briotogene på IKEA sine togbaner ihvertfall. De passer forøvrig ganske bra sammen med BRIO-togbanen, men merker at de ikke er like fleksible. Når man bygger med BRIO kan man liksom tøye banene ganske mye for å få dem til å passe sammen, men det kan man ikke med med IKEA-banene. Om det var forståelig.

Ellers er vi veldig fornøyd med lekene fra IKEA. Jeg vil spesielt fremheve kjøkkenutstyret deres, som kan brukes på ordentlig. Her har barna fått lage middag til seg selv med egne gryter og stekespader. Kjempestas!

Skrevet

Brio sitt er de som har tålt lite i forhold til pris. Biltema sitt passer bedre til brio, men tåler ikke særlig mye. Ikea sitt er det vi er mest fornøyd med som har holdt lengst i forhold til pris.

Dette ressonnementet sier meg at Brio og Ikea sine togbaner holder like lenge. Eksempel:

Brio = høy pris - burde vare 10 år, varer 5 år.

Ikea = lav pris - burde vare 1 år, varer 5 år.

Dermed er varigheten den samme, og man kan da velge fritt om man vil ha Brio=design eller Ikea=kopi.

Anonym poster: bd00f354e4cb937e303f8a3d30e59943

Skrevet

Jeg ville nok heller kjøpt Biltema enn Ikea jeg da.

Jeg liker ikke Ikea sine så godt. Ikke på grunn av pris, men på grunn av funksjonalitet. Det er basert på masse små plast-dingser, som hvertfall hos oss, har en tendens til å forsvinne.

Biltema er billig og bra nok.

Anonym poster: 8c4ce991050681355ebd6d4334b54076

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...