Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å komme med treffende kommentarer som alle ler av eller fortelle ting uten å være kjedelig. Kan det læres?

Anonym poster: 9fc32be0c27f3717de4528de801cc1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å komme med treffende kommentarer som alle ler av eller fortelle ting uten å være kjedelig. Kan det læres?

Være utadvent, være seg selv, naturlig og en smule impulsiv. Dessuten så er det vel litt hjelp om at du har opplevd morsome episoder og hendelser som du kan viderefortelle. Masse selvironi er nok også ett "must"

Skrevet

Ja, absolutt. Du må bare slutte å ta livet seriøst så kommer det av seg selv.

Gjest Darthoven
Skrevet

For min del er det en medfødt gave.

Skrevet

For min del er det en medfødt gave.

Jeg ville ikke bruke eksempler, men siden du svarte :sjenert: Det er et eksempel på hvordan jeg ikke vil bli. Anstrengt humor, ikke naturlig morsom.

• Liker 3
Skrevet

Gå i helsekosten og kjøpe humorpiller ! :P

Seriøst ; noen ER morsomme , andre ikke . HVis man bevisst går inn for å lære det , blir det ofte for krampaktig . Det må komme naturlig .

Man må like oppmerksomhet , man må ha selvironi og man må kjenne sitt publium så man ikke tar upassende morsomheter til hvem som helst .

Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg ville ikke bruke eksempler, men siden du svarte :sjenert: Det er et eksempel på hvordan jeg ikke vil bli. Anstrengt humor, ikke naturlig morsom.

Nå er du bitter og gretten. Prøv igjen ;)

Skrevet

Ja, absolutt. Du må bare slutte å ta livet seriøst så kommer det av seg selv.

Ja, det er et godt tips :) Jeg må bare finne en balanse så jeg blir morsom, ikke irriterende :fnise:

Tror dere det er medfødt hos f.eks de fleste stand up komikere?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg er ganske morsom, men det tror vel de fleste gutter.

Humoren du spør om krever vel at man har en del referanser(som også de andre må ta, men ikke br se før du gjør dem oppmerksom på det)

Også at man tør å tenke høyt.

Andre greie egenskaper for å være morsom er å se når man kan spinne videre på vitsene og når man bør stoppe.

Om du ser på de fleste komikere så er de ofte gode på å immitere andrees stemmer og lyder, det er ganske lett form for humor og krever ikke mer enn nettopp å kunne immitere.

Selvironi er også bra, jeg bygger mye av humoren min rundt meg selv. Da risikerer man jo at de faktisk ler av deg, men det må man jo tåle.

pass også på å ha riktig publikum!

Anonym poster: 4489fe9fe60b9c882af5dc74d5fc813b

Skrevet

Jeg har en teori om at stand up komikere er morsomme som en del av en forsvarsmekanisme.

Det er en rekke eksempler på komikere som har hatt en tøff barndom og oppvekst, som resulterer i at de er morsomme som voksne. Men man kan jo være morsom selv om man ikke har hatt det tøft da :)

Jeg tror absolutt ikke humor er medfødt!

Skrevet

kanskje, men en god del komikere er ikke morsomme på den måten du vil være, de bruker lang tid på å lage et manus, det er noe annet enn å være spontant morsom.

Anonym poster: 4489fe9fe60b9c882af5dc74d5fc813b

Skrevet

Nå er du bitter og gretten. Prøv igjen ;)

fordi ho ikke syns at din type spøk var morsom?

tror nok at du er bitter jeg.

Anonym poster: 4dcf1414ddf1184b3319e3f65addde8c

• Liker 4
Skrevet

Man kan være morsom på forskjellige måter. For at folk skal synes at du er morsom kreves det at de kan relatere det du sier til ett eller annet eller at de har innsikt nok i det du sier til at de forstår humoren i det.

Men, man kan vise at man har humor og Glimt i øyet uten å si noe som absolutt alle tilhørere skoggerler av. Jeg er fan av litt underfundig hverdagshumot som gjerne har tendenser til nerdete innslag, mens mange overhodet ikke forstår humoren i dette. Det kommer jo litt an på publikumet man har, jeg blir iblant flau over folk som prøver å være morsomme med litt enkel humor ( groviser, prompehumor osv) mens det faktisk er hele del folk som synes at slikt er morsomt. Som et eksempel kan jeg nevne at jeg blir flau over Kristian Valens serie som ble sendt på nrk her i vår, på hans vegne, mens det tydeligvis er folk som fant denne morsom.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Overraskelser blir ofte oppfattet som "morsomt".

Og ironi kan i enkelte tilfeller også det.

Det er fordi man ler av motsetninger og kontraster, man ler når noe uventet skjer.

Det kan være noe å tenke på.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Ja, det er et godt tips :) Jeg må bare finne en balanse så jeg blir morsom, ikke irriterende :fnise:

Tror nok at det sitter mer naturlig hos noen enn for andre. Så da er det jo kanskje medfødt da?

Se på han der uberirriterende stand up komikeren, Dagfinn lyngbø. Hm har en påtatt humor som veldig tydelig er innøvd, og slett ikke naturlig.

Mens et par jeg liker er f.eks Linn skåber. Det virker ikke som om hun anstrenger seg i det hele tatt, hun bare er morsom. Også selv når hun ikke prøver.

Det er min mening da.

Så jeg tror ikke det er mulig å lære seg å få en naturlig humoristisk aura over seg nei. Vitser kan du vel alltids lære deg, men like morsomt kommer det aldri til å bli. Dessverre :)

Skrevet

Tror nok at det sitter mer naturlig hos noen enn for andre. Så da er det jo kanskje medfødt da?

Se på han der uberirriterende stand up komikeren, Dagfinn lyngbø. Hm har en påtatt humor som veldig tydelig er innøvd, og slett ikke naturlig.

Mens et par jeg liker er f.eks Linn skåber. Det virker ikke som om hun anstrenger seg i det hele tatt, hun bare er morsom. Også selv når hun ikke prøver.

Det er min mening da.

Så jeg tror ikke det er mulig å lære seg å få en naturlig humoristisk aura over seg nei. Vitser kan du vel alltids lære deg, men like morsomt kommer det aldri til å bli. Dessverre :)

ja, det er her det er individuelle forskjeller - jeg synes for eksempel at Skåber er temmelig slitsom og virker påtatt, mens jeg liker Lyngbø. Så her er det rom for det som måtte ligge naturlig for en selv.
Skrevet

Overraskelser blir ofte oppfattet som "morsomt".

Og ironi kan i enkelte tilfeller også det.

Det er fordi man ler av motsetninger og kontraster, man ler når noe uventet skjer.

Det kan være noe å tenke på.

har man et veldig ungt publikum er for eksempel "borte-bø leker" en skikkelig slager! ;)
Gjest Badebuksa
Skrevet

har man et veldig ungt publikum er for eksempel "borte-bø leker" en skikkelig slager! ;)

Ja :)

Skrevet (endret)

Det kommer ann på humoren til den andre. Noen venninner + kusina mi kan sitte å le av ting jeg gjør, så selvironi er en god ting. Hender jeg ler med når jeg ser det fra deres ståsted. Jeg gjør ikke ting bevist for å være morsom, men ofte velger jeg vanskelige løsninger på ting og det kan se morsomt ut :) Dessuten har jeg en tendens til å fortelle om "ulykkene" mine ved de valgene jeg tar, så det utløser også latter.

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...