Gå til innhold

Gasspedalen har løsna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SKulle starte bilen idag tidlig, da begynte "ABS-brems" og "parkbrems" å lyse samtidig på instrumentpanelet, (jeg hadde IKKe på parkbremsen)

så da må det være noe galt tenkte jeg.

jeg skrudde av motoren.

så dum som jeg var så skrudde jeg på igjen og det lyste ikke, så gassa jeg litt og da kom de lysa på igjen. jeg skrudde av og på igjen, plutselig løsna gasspedalen (nei jeg tråkket ikke noe hardt og jeg pleier heller ikke å gjøre det) ..

så nå har jeg problemer med å få kobla gasspedalen + har jeg de park og abs brems lysene som lyser samtidig på instr.

Noen som kan fortelle meg hva jeg burde gjøre nå? har rett og slett ikke peiling.

ikke får jeg kjørt heller.

er det komplisert å få kobla til gasspedalen igjen? hvis ikke så burde ikke verkstedet ta så mye penger for å gjøre jobben .. håper på svar her :)

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kvinneguiden, ikke manneguiden. Det burde vel ikke være så vanskelig å skille på de to?

Anonym poster: e80a00450b507fbe7f08dcb3b29f78ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkbremssymbolet kan bety forskjellige ting litt avhengig av hva slags bil det er, men det er jo tydelig at du har bremseproblemer. Eksakt hva er vanskelig å si uten å faktisk ha undersøkt bilen. Kan være så enkelt som lite bremsevæske - men ABS-lampen skal ikke lyse pga dette.

Når det gjelder pedalen kan det være så enkelt som at en mutter har ramlet av. Det er jo bare å legge seg på rygg med hodet i fotbrønnen og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å feste gasspedalen er sannsynligvis gjort i håndvending.

Når det gjelder lysene så kan det være lite bremsevæske - billig, eller en ABS-føler - sannsynligvis dyrt.

Dette er kvinneguiden, ikke manneguiden. Det burde vel ikke være så vanskelig å skille på de to?

Anonym poster: e80a00450b507fbe7f08dcb3b29f78ba

Det kryr av menn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Å feste gasspedalen er sannsynligvis gjort i håndvending.

Når det gjelder lysene så kan det være lite bremsevæske - billig, eller en ABS-føler - sannsynligvis dyrt.

Det kryr av menn her.

Å være mann er ikke ensbetydende med at man har så mye peiling på bil :fnise: . (Kunne ikke dy meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter Bud i at det kan være ABS-sensor, men trenger ikke være veldig dyrt. Ofte bare å plukke ut den gamle og sette inn ny. Sjekk priser hos andre enn merkeverksted. Største problemet er at det ikke er noe sted på bilen det er så mye møkk og rust som ved hjulene. Så den gamle kan sitte svært godt fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fornuftige svar!:) jeg har ikke så mye peiling på biler(som dere har skjønt)

"ledningen" på gasspedalen er løst kjenner jeg, den skal kobles inn i ett eller annet:p

det ser ikke så komplisert ut for de som kan dette..

Jeg skal ringe verkstedet på Mandag ang bremslysene på instrumentpanelet.

Men jeg får ikke kjørt med bilen nå..

Jeg er redd jeg ikke får kjørt bilen ned til verkstedet. må jo ordne gasspedalen :P

kan jeg be noen av de komme til meg og ordne dette eller kan det være vanskeligere enn så. ?

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekaniker på hjemmebesøk er vel ikke så vanlig :P

Har du ikke bilberging i forsikringen din?

Jo det har jeg.

Kan få noen til å se på det men ikke før om en uke.

og jeg klarer nesten ikke å vente så lenge! trenger bil hver dag.

men ser dette veldig komplisert ut? at man må jekke opp bilen og gå under osv.. er kun ledning/tråden som har falt ut ( ikke beste beskrivelsen men..)

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det wiren mellom pedalen og gasspjeldet ditt som har ramlet av? Og forsvunnet ut gjennom torpedoveggen? Vanskelig å si hvor mye jobb dette er, er jo veldig avhengig av hvor enkelt man kommer til foran torpedoveggen på den aktuelle bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bremselampene lyser behøver strengt talt ikke være at det er noe feil med bremsene. De kan lyse når det er noe feil med systemet generelt, sa min kjørelærer. Jeg ville definitivt ikke brukt bilen med mindre den har vært på verksted i mellomtiden.

Av erfaring vet jeg hvordan det er når bremsene svikter under kjøring.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det høres sannsyligvist riktig ut. tipper det er kanskje problemet. det er noe løst som må inn ett sted vet jeg. jeg ringer verkstedet imorgen og hører hva de sier. de er ganske greie!

abs og parklyset har blinket en stund egentlig, startet for en måned siden men det ga seg en stund og nå skjer det igjen. det må være en grunn til det.

enten abs sensor eller trenger kanskje bremsevæske som nevnt ovenfor her.

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsevæske kan du jo sjekke selv, står i en beholder bak bremsekraftforsterkeren. Som regel på førersiden helt oppe ved torpedoveggen.

10552.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva slags system?

Feil med elektronikken da.. som følge av at et eller annet system i bilen er defekt. Jeg vet ikke, men håper kjørelærere vet hva de snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsevæske kan du jo sjekke selv, står i en beholder bak bremsekraftforsterkeren. Som regel på førersiden helt oppe ved torpedoveggen.

10552.jpg

er det d samme som frostvæske? dumt spørsmål men:p

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det d samme som frostvæske? dumt spørsmål men:p

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Nei det er noe helt annet :P

Frostvæska hindrer at kjølevannet i motoren din fryser når tempraturen faller under null grader ;)

Bremsevæske er sort, kjøle/frostvæske er blå eller rød. Eventuelt blank hvis en luring har tømt på kunn vann :P

Endret av orgus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er noe helt annet :P

Frostvæska hindrer at kjølevannet i motoren din fryser når tempraturen faller under null grader ;)

Bremsevæske er sort, kjøle/frostvæske er blå eller rød. Eventuelt blank hvis en luring har tømt på kunn vann :P

hehe ok ;) nå vet jeg det..

ja kan sjekke det når jeg ut til garajsen etterpå, hvordan vet jeg at det trenger ny væske? den vil ikke være tom vel..?

Anonym poster: ac77d63a94d25ee6626c51a961a202f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...