Gå til innhold

Knekker fingre, HJELP

Fremhevede innlegg

Gjest MissLina
Skrevet

Jeg knekker fingre veldig ofte og har gjort det i en del år nå. Alle reagerer på det og sier jeg må slutte. Jeg vil slutte selv, men jeg klarer bare ikke.Leddene mine i fingrene knekker av nesten ingenting. Lurer på om noen har noen råd mot å slutte å knekke. Har du noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme selv, burde vel egentlig slutte... Men er det noen som vet om dette faktisk er farlig for leddene?

Skrevet

Gjør det samme selv, burde vel egentlig slutte... Men er det noen som vet om dette faktisk er farlig for leddene?

Det er ikke farlig, det er gasslommer i leddvæsken som kollapser når man strekker leddene.

• Liker 2
Skrevet

Selv er jeg som en vandrende skrangleboks, og jeg er alltid den som taper i gjemsel fordi knekkene mine høres som trommeslag mot en stram skarptromme.

Om du vil slutte, er det nok bare å ta seg i det. En stund tegnet jeg en prikk på tommelen som var lett synlig fra min vinkel, og hver gang jeg så ned for å knekke, fikk jeg øye på prikken og lot være.

Jeg ble jo litt smågal etter hvert, men det er verdt et forsøk?

• Liker 1
Skrevet

elsker å knekke ledd, vurderer nesten å dra til kiropraktor og betale han/henne for å knekke meg opp fra topp til tå...just loooove it!

Anonym poster: d1379b7ef92a754e68de94f44066bc11

Skrevet

At det er farlig for leddene er jo en myte. Knekket kommer ikke fra beinene, men fra en gassboble i leddvæsken som sprekker. Og det tar en stund før gassboblen "samler" seg seg igjen, det er derfor man ikke kan knekke leddet på nytt igjen like etter.

Har selv knekt på leddene siden ungdomsskolen og har ikke gitt meg noen problemer:)

• 4 måneder senere...
Gjest Cecilie
Skrevet

Jeg knekker også i fingrene,men også i tærnene og kjeven. Kjøpte en sånn ball som man har i hånden og klemmer på,det hjelper. Har sår på fingrene pga knekking også.

Gjest Cecilie
Skrevet

Jeg knekker også i fingrene,men også i tærnene og kjeven. Kjøpte en sånn ball som man har i hånden og klemmer på,det hjelper. Har sår på fingrene pga knekking også.

Og her er den ballen jeg bruker: http://www.clasohlso...all/Pr324779000 den gjør det lettere og la være og knekke hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...